Wednesday, February 16, 2011

Re: RG09... ADUN Kerdau meninggal dunia

 

itu lah luahan hati ..... menunjukkan ada yang maseh tidak senang .....itu yang saya faham .


From: Ishak Tasman <ishakkl@yahoo.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wed, February 16, 2011 11:40:51 PM
Subject: Re: RG09... ADUN Kerdau meninggal dunia

 

Kenapa la doa mcm tu sbgai umat islam..


From: para_jump101 airborne <air_strike101@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, 16 February 2011 23:00:22
Subject: Re: RG09... ADUN Kerdau meninggal dunia

 

Mudah-mudahan lebeih ramai lagi ADUN-ADUN dan Ahli Parlimen UMNO/BN akan meninggal dunia sehingga menjelangnya PRU ke-13.

Sekurang-kurangnya akan ada pembangunan di kawasan-kawasan yang akan berlaku PRK akibat kematian ADUN atau Ahli Parlimen UMNO/BN itu. Kerajaan UMNO/BN hanya akan memberi tumpuan bagi membangunkan kawasan-kawasan semasa berlangsngnya kempen untuk meraih undi dalam masa PRK. Warga di kawasan itu juga akan mendapat pembelaan kerana UMNO akan dilihat begitu prihatin terhadap rakyat dengan menghulurkan pelbagai bantuan seperti wang saku kepada pelajar-pelajar, memberikan mesen jahit kepada suri-suri rumah walaupun mereka tidak tahu menjahit, Pemuda UMNO akan membuka bengkel membaiki motosikal, Puteri UMNO makan mengadakan kelas tuisyen, Wanita UMNO akan mengadakan kelas-kelas memasak, Gundek UMNO akan mengadakan senamrobik atau sukaneka.

Manakala menteri-menteri UMNO/BN sibuk mempromosikan kehebatan produk dan perkhidmatan kementerian dan jabatan-jabatan yang di bawah tanggung jawab mereka.
Maka pegawai-pegawai dan kakitangan kerajaan akan dikerah bertugas sepenuh masa sepanjang kempen PRK berkenaan bagi memastikan kemenangan calon-calon UMNO/BN.

Maka sepanjang tempoh kempen pilihanraya itulah kakitangan kerajaan akan menjadi kuli batak kepada UMNO/BN.



para_jump101



--- On Tue, 2/15/11, EffDee SilRange <effdee25@gmail.com> wrote:

From: EffDee SilRange <effdee25@gmail.com>
Subject: Re: RG09... ADUN Kerdau meninggal dunia
To: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Tuesday, February 15, 2011, 8:18 PM

 

PAS akui DUN Merlimau, Kerdau kubu kuat BN.
 
PAS menganggap penyertaan parti itu pada dua pilihan raya kecil iaitu di Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau, Melaka dan DUN Kerdau Pahang, sebagai medan latihan kepada jentera parti bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.
Naib Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, berkata PAS sedar laluan untuk menang di kubu kuat BN itu cukup berliku, tetapi yakin dapat mengurangkan majoriti BN.
Beliau berkata, PAS akan meletakkan calonnya pada pilihan raya kecil DUN Kerdau memandangkan kawasan itu adalah kerusi tradisi PAS sebelum ini.

"Secara keseluruhannya, sejarah membuktikan kawasan berkenaan memihak kepada BN, malah kita sedar ia kubu BN tetapi tidak mustahil kita dapat mengurangkan majoriti undi BN dan meningkatkan undi dan sokongan terhadap PAS.

"Satu daripada DUN berkenaan mempunyai kawasan FELDA yang sememangnya menjadi senjata kepada BN, tetapi kita yakin pemikiran rakyat kini sudah berubah," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan 26 Februari sebagai tarikh penamaan calon DUN Merlimau dan 6 Mac ini sebagai hari pengundian, tetapi tarikh pilihan raya kecil DUN Kerdau belum ditetapkan lagi.
BN akan mengumumkan calon yang akan dipertaruhkan bagi mempertahankan kerusi DUN Merlimau pada 23 Februari ini dan PAS pula akan berbuat demikian sehari selepas pengumuman calon BN.

Ditanya sama ada dua pilihan raya kecil itu akan memberi kesan kepada PAS jika gagal merampas kerusi itu daripada BN, Tuan Ibrahim berkata ia bukan kayu ukur kepada kekuatan PAS untuk menghadapi pilihan raya umum.

Beliau berkata, perlantikannya sebagai Pengarah pilihan raya kecil DUN Merlimau kemungkinan besar akan ditarik balik sekiranya pilihan raya bagi dua kawasan berkenaan diadakan serentak.

"Jika pilihan raya kecil diadakan serentak, saya mungkin terpaksa balik ke Kerdau bagi memberi tumpuan di kawasan itu kerana saya Yang Dipertua PAS kawasan berkenaan," katanya.


2011/2/16 JO 9 D <lebak_s@yahoo.com>
 

agak2, abang abi jadi calon lg tak kali ni??.
 
JO 9 D



From: kamal zaman <kamalzaman@gmail.com> Sent: Tue, February 15, 2011 4:42:54 PM
Subject: Re: RG09... ADUN Kerdau meninggal dunia

 

jom kita balik ngundi..undi PAS...yeah..gerenti

2011/2/13 JO 9 D <lebak_s@yahoo.com>
 

abi, nanti bleh la suruh abg abi jadi calon lagi.... patutla rasa mcm kenal je calon tu, rupanya abg abi... koi ni jugek yg rugi, ngundi pos je manjang....
 
JO 9 D



From: Mat Susu <faruqi2001@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Sat, February 12, 2011 11:08:02 PM
Subject: RG09... ADUN Kerdau meninggal dunia



Salam...

Al fatihan Adun Kerdau meninggal... Bolehlah datang kg abi... sebelah kg je tu. Dan Calon yang lawan dia dulu tu abang abi... hahahaha.

Moh ramai2 ke Temerloh kena Patin...

ADUN Kerdau meninggal dunia
12/02/2011 9:01pm

TEMERLOH 12 Feb. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kerdau, Pahang, Datuk Zaharuddin Abu Kassim meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh, petang tadi.

Zaharuddin, 63, sebelum itu dilaporkan terjatuh di bilik air rumahnya di Kerdau, dekat sini.

Allahyarham sebelum ini pernah menerima rawatan di Institut Jantung negara (IJN) dan Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh akibat komplikasi penyakit. - Utusan

 
Forum : respeks
Facebook : respeks
Weblog : respeks_group
Weblog higoat : Mr_higoat
Daftar Ahli Online : Daftar Online
Senarai ahli seluruh dunia : Senarai ahli







Expecting? Get great news right away with email Auto-Check.
Try the Yahoo! Mail Beta.






--
Walk on, Walk on...
With hope in your heart..
And you"ll never walk alone..




__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Find useful articles and helpful tips on living with Fibromyalgia. Visit the Fibromyalgia Zone today!


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment