Wednesday, February 9, 2011

RG09... Terlepas pesawat Medan,Indonesia

 



Assalamualaikum

saya mewakili kawan saya;ceritanya begini:

pada penghujung bulan Jan 2011, beliau telah menghantar X-MAID beliau balik  Medan.

X-MAID kawan saya ini telah dijemput & diambil oleh kwn saya itu utk tujuan menjaga wife kawan saya itu. wife kawan saya itu baru lepas bersalin dan kawan saya mintak X-MAIDnya itu menjaga wifenya ketika dlm pantang.

X-MAID kwn saya itu tinggal bersama beliau selama 2 bulan bermula Mid Nov 2010 - Mid Jan 2011-guna VISA PELANCUNG. kawan saya telah renew VISA PELANCUNG X-MAIDnya tu pada end of Dec 2010 di mana beliau telah bawa X-MAID nya itu masuk Singapura utk tujuan hidupkan semula VISA PELANCUNGnya dan masuk Malaysia semula. Makanya VISA PELANCUNG X-MAIDnya itu boleh extent utk 1 bulan lagi

ceritanya begini:
pada end Jan 2011, beliau telah menghantar balik X-MAID beliau ke Medan,INDONESIA dgn menaiki pesawat AIRASIA. VISA PELANCUNGnya masih lagi ada 2@3 hari extra masih boleh stay di Malaysia-tidak overstay.

Pesawat utk berlepas ke Medan pukul 11.15am. X-MAID kwn saya itu telah b'ada di LCCT - area DEPATURE/BERLEPAS 1/2 jam sebelum pesawat berlepas.

X-MAID kawan saya ini telah ditahan ketika pemeriksaan IMIGRESEN.  X-MAID kawan saya ini telah terlepas pesawatnya disebabkn beliau telah ditahan semasa pemeriksaan Imigresen. Beliau mendakwa telah dikasari , diajukn soalan2 yg tidak munsabah & seolah2 beliau datang ke Malaysia dgn cara Illegal. Beliau mendakwa bhw pihak Imigresen seolah2 sengaja melengah2kan masa padahal pegawai2 Imigresen itu tahu pesawat akan berlepas sebentar lagi. disebabkn tindakan Imigresen ini X-MAID kawan saya itu telah terlepas pesawat; beliau mengatakn beliau dengar last announcement utk penumpang2 ke Medan dikehendaki naik Pesawat.

SOALAN2 PEGAWAI IMIGRESEN KPD X-MAID KWN SAYA:-

A. Kenapa X-Maid kwn saya itu pergi Singapura & apa tujuannya?

-klu saya b'ada di tempat X-MAID kwn saya itu, saya akan menjawab... itu urusan peribadi saya & saya dtg ke Malaysia secara LEGAL

B. Kenapa overstay di Malaysia?

-menurut kawan saya, X-MAIDnya tidak overstay kerana terbukti VISA PELANCUNG/PASSPORT masih ada extra 2@3 hari lagi masih boleh stay di Malaysia-belum expired lagi PASSPORT/VISA itu...

C. mereka mengatakn boleh PENJARAKAN X-MAID kwn saya itu.

D. PASSPORT & VISA PELANCUNG X-MAID kawan saya itu siap diteropong guna teropong kecil. tak tahu apa tujuan pihak imigresen buat begitu.

disebabkn perkara di A-D, inilah X-MAID kawan saya terlepas pesawat.


Perkara A-D ini adalah mengikut cerita X-MAID kawan saya itu.

kawan saya terpaksa membeli tiket baru pd hari yg sama. tiket kedua berjaya dibeli; flight pukul 9pm pd hari yg sama.


ISUNYA:

boleh ke kawan saya itu dapatkan refund bagi TIKET  pesawat yg telah terlepas tadi kerana beliau mendakwa bukan kesilapan beliau atau X-MAIDnya tpi pihak IMIGRESEN sengaja melengah2kan masa sehingga pesawat terlepas.

apakah prosesnya/prosedurnya utk dapatkan balik REFUND@NILAI HARGA TIKET sekiranya beliau entitle.


kawan saya itu benar2 bengang dgn tindakan pihak IMIGRESEN itu. Kawan saya mengatakn bukan isu REFUND yg beliau hadap sangat tpi sikap & tindakan pegawai IMIGRESEN yg biadap & tidak beretika itu yg jadi main issue.

Kawan saya kerap keluar-masuk Medan,Indonesia-M'sia sebab isteri beliau sendiri adalah perempuan Medan,Indonesia. X-Maidnya memang baik dgn family beliau dan sebelum ini tidak pernah pun ada masalah dgn pihak IMIGRSEN sebelum ini.




__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Find useful articles and helpful tips on living with Fibromyalgia. Visit the Fibromyalgia Zone today!

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment