Sunday, March 20, 2011

Re: RG09... Berdosa Gunting Rambut

 

Den p potong rambut RM6 jer kat pokan Serendah. Kedai org Melayu Kelantan lg. Klo nak cukuq jambang + misai tambah lh RM2. Dulu den p gak kedai India @ Mamak coz susah nak cari kedai guntin Melayu ni. Bilo dah jumpo kodai melayu, sori ler nak p kodai India. Kat kodai India ni den x thn ngan bau setanggi tu. Kat umah den pun ado kedai India tp den sanggup p pokan Serendah about 8km dr rumah semato2 nak guntin rambut. Yg penting den seleso & yg potong rambut den pun muslim. Tp kodai dio x dak air-cond ler, Ori air-cond jer..... Ok aper.....



Pada 18 Mac 2011 10:31 PM, newsfowarder™ <3@pendekarblogger.com> menulis:
serius lor..rm9 jew...
bulu idung kalo panjang di potong skit dgn ujung gunting...tapi lubang idung aku tak penah pulak die korek...kedai gunting india ni aku suke bab die massage leher tu...punyelah best..mcm nk tido jer mase tu...dorang kalo bukak kedai urut msti laku..


On 3/18/2011 10:13 PM, ♥*¨*☆Fairlady Shania♥*¨*☆ wrote:
Hadoiii Pendekar pandai la buat lawak, gelak sampai
senak perut. klu RM9 henget murah yer kat Penang,
tapi klu kat saloon sini paling murah pun potong rambut
RM15 tapi xtermasuk janggut, betul ke klu kedai India
sampai bulu idong pun dia clearkan?....hu..hu..hu...

2011/3/18 newsfowarder™ <3@pendekarblogger.com>
haa..ye kew? (pcit sampai leher)
err..aku malu nk citer ni...tp aku seumur idup ta pernah masuk salon..
aku asik pi kedai gunting india (kepak kepala tamo a...itu minyak lenga pun tamo)
kasi pendek takpayah sikat (potong pendek ler tu)..RM9 hengget, trim janggut skali..

btw,ramai orang suke kepak pale, aku tgk teknik membunuh ninja lebih kurang camtu lah..
silap2 ter mati kat ctu susah nanti...


On 3/18/2011 9:17 PM, ♥*¨*☆Fairlady Shania♥*¨*☆ wrote:
 

Salam,

Apa tidaknya kat salon tu boleh cuci rambut sekali
pastu siap picit-picit pala sampai la kat leher. ada
yang lena sampai mimpi... pekerja kat situ comey juga
ada yang sexy hadoiii....

2011/3/18 <shahir74@yahoo.com>
 

Pasal benda dosa ni seronok. Nafsu suka pada kesoronokan.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: Azwan Muhamad <azwandengkil@yahoo.com>
Date: Fri, 18 Mar 2011 01:02:58 -0700 (PDT)
Subject: RG09... Berdosa Gunting Rambut

 

Berdosa Gunting Rambut


Assalamualaikum WBT,

Hari ni sebelum nak tunaikan solat Jumaat tadi saya pergi ke kedai gunting rambut yang memang disitu la tempat kebiasaan saya menggunting rambut sejak saya kecil lagi. Dulu masa kecil-kecil arwah atuk akan bawa saya gunting rambut di kedai ini. Sekarang walaupun kedai dah bertukar tempat, dan tukang gunting pun dah bertukar orang, saya masih gunting disini. Kebetulan masa gunting rambut tadi tokeynya (tukang gunting masa saya kecil dulu) ada disitu. Dan fesyen saya seperti biasalah bukan macam Mawi, tapi Mawi yang macam saya. Sebab sejak Mawi belum dikenali lagi saya dah berfesyen begini.

Masa saya sampai ada seorang pelanggan sedang menggunting rambut. Kemudian selesai gunting rambut pelanggan tersebut minta dicukur jambang dan janggutnya. Tak teringat pula nak merakamkan aksinya. Dengan kerusi dibaringkan, tukang gunting memegang sebilah pisau pencukur yang saya yakin cukup tajam untuk menyembelih apa sahaja. 

Bayangkan dengan keadaan yang agak mengerikan, si pelanggan tenang dan boleh relax memejamkan mata tidur-tidur ayam keasyikan dibelai oleh tukang gunting dengan pisau pencukur. Sebab itu saya kata tukang gunting adalah orang yang paling kita percayai. Sebab jika kita tak percaya, kita takkan benarkan si tukang gunting mengulit muka kita dengan benda paling tajam. Silap langkah, padah jawabnya.

Mungkin disebabkan itu juga, kebanyakkan orang hanya selesa dengan satu kedai gunting. Namun ada juga yang selesa dibelai oleh tangan lembut kaum yang berlawanan jenis dengannya. Yang ini yang saya tak faham. Kenapa sibuk nak masuk kedai salon rambut wanita sedangkan kedai gunting rambut lelaki bersepah. Akhirnya menyusahkan kaum wanita yang bertudung untuk menggunting rambut kerana lelaki bebas keluar masuk di situ. Jadi, dah tentu la berdosa kan. Dah tau dosa kenapa nak buat juga. Hairan..hairan...
 
 





--


Baby mosquito came back after 1st time flying.

His dad asked him "How do you feel?"
He replied "It was wonderful, 
Everyone was clapping for me!"
Now thats a Positive Attitude.

♪♫•*¨*•.¸¸♥♥¸¸.•*¨*•♪




--



-----------------------------------------#########-----------------------------------------
--------------------------------------Mail Forwarder-------------------------------------
Formerly Known As Tai_Ci_Master.
Visit:
WWW.PENDEKARBLOGGER .COM
WWW.GELANGMANIKWANI TA.BLOGSPOT. COM (New)
WWW.HARUNYAHYA .COM
join  : malaysianews- subscribe@ yahoogroups.com
         : malaysianews+subscribe@ googlegroups.com

-Whomsoever ALLAH guides, none can lead astray and whomsoever He send astray, none can guide.




--


Baby mosquito came back after 1st time flying.

His dad asked him "How do you feel?"
He replied "It was wonderful, 
Everyone was clapping for me!"
Now thats a Positive Attitude.

♪♫•*¨*•.¸¸♥♥¸¸.•*¨*•♪




--



-----------------------------------------#########-----------------------------------------
--------------------------------------Mail Forwarder-------------------------------------
Formerly Known As Tai_Ci_Master.
Visit:
WWW.PENDEKARBLOGGER .COM
WWW.GELANGMANIKWANI TA.BLOGSPOT. COM (New)
WWW.HARUNYAHYA .COM
join  : malaysianews- subscribe@ yahoogroups.com
         : malaysianews+subscribe@ googlegroups.com

-Whomsoever ALLAH guides, none can lead astray and whomsoever He send astray, none can guide.


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment