Thursday, March 17, 2011

RG09... Jangan Ajar Kanak-Kanak Minat Agama Awal-Awal

 

ajarlah anak kamu solat diusia awal...iaitu sebelum mereka baligh dan akan dituntut kewajipan solat bagi mereka kelak....
----- Original Message -----
Sent: Thursday, March 17, 2011 10:07 PM
Subject: {Fraud?} {Disarmed} RG09... Jangan Ajar Kanak-Kanak Minat Agama Awal-Awal

Jangan Ajar Kanak-Kanak Minat Agama Awal-Awal

Beginilah sebaik-baiknya. Kanak-kanak masih mentah. Mereka mahu berhibur, bergembira, riang-ria, suka-suka, bergelak ketawa dan dibenarkan bermain. Biarlah kanak-kanak kenal apa itu hedonisme dari usia rebung lagi. Ini juga menunjukkan kita moderat, bertolak-ansur dan moden. Kanak-kanak adalah permata.
Jangan sesatkan kanak-kanak dengan agama. Mereka masih muda benar, justeru elakkan diajar aspek-aspek Islam. Kita bimbang kanak-kanak menjadi ekstrim dan asyik dengan agama sahaja.

Kanak-kanak sebaiknya jangan dibawa ke masjid kerana mereka akan menangis, berteriak dan menyusahkan ibu-bapa.

Mengajar kanak-kanak belum baligh kepada Islam adalah sesuatu yang bertentangan dengan fitrah mereka. Mereka tidak harus dibebankan dengan ibadah amali.

Kanak-kanak akan cepat bosan jika didedahkan kepada hal ehwal agama demikian awal. Psikologi mereka akan terbantut dan terganggu.

Kanak-kanak terbaring begini di saf solat memang menyusahkan. Sepatutnya kanak-kanak ditimang, didukung dan dikejar ketika dalam solat. Contohi solat mereka ini; klik sini. Solat mereka tidak sesat.

Jangan contohi syiah di Iran. Apa yang mereka lakukan ialah mengajar kanak-kanak supaya takutkan Allah, meneladani akhlak Rasulullah saw dan para ahlul bait. Ini adalah contoh yang sesat dan menyesatkan. Kita bimbang perkara seumpama ini menjangkit di sini. Pastikan anak-anak kita terus tom tom bak sehingga dewasa.
--



-----------------------------------------#########-----------------------------------------
--------------------------------------Mail Forwarder-------------------------------------
Formerly Known As Tai_Ci_Master.
Visit:
WWW.PENDEKARBLOGGER .COM
WWW.GELANGMANIKWANI TA.BLOGSPOT. COM (New)
WWW.HARUNYAHYA .COM
join  : MailScanner has detected a possible fraud attempt from "groups.yahoo.com" claiming to be MailScanner has detected a possible fraud attempt from "groups.yahoo.com" claiming to be malaysianews- subscribe@ yahoogroups.com
MailScanner has detected a possible fraud attempt from "groups.yahoo.com" claiming to be          : malaysianews+subscribe@ googlegroups.com

-Whomsoever ALLAH guides, none can lead astray and whomsoever He send astray, none can guide.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment