Sunday, April 24, 2011

Re: RG09... Hukum mempercayai bomoh

 

 sesungguhnya ILMU ALLAH ..terlalu luas ...walaupun 7 Lautan tinta untuk  menulis akan kebesaran Allah tidak akan cukup tinta itu. Kita tengok bomoh yang macam mana? Bomoh, tabib itu adalah Al SEBAB yang menyembuhnya ADALAH ALLAH.
 
Bagaimana jika sekiranya kita membuat rawatan ke klinik? ubat yang doktor berikan menyihatkan dan meyembuhkan kita dengan lain kata " aku pergi klinik tu ubat dia bagusla aku makan boleh terus sembuh". bagaimana perkataan yang di ucapkan tadi? oleh maka itu kita lebih selalu dengar kata seseorang bukan dengar dah selidiki dulu apa yang anda dengarkan, dalam apa juga Hal ILMU itu penting..Nabi Muhammad S.A.W di turunkan untuk memerangi  KAUM MUNAFIK.


From: Azwan Muhamad <azwandengkil@yahoo.com>
To: Respeks <respeks_group@yahoogroups.com>
Cc: mahligai@yahoogroups.com; Idaman_Group@yahoogroups.co.uk
Sent: Saturday, 23 April 2011 23:12:27
Subject: RG09... Hukum mempercayai bomoh

 

Hukum mempercayai bomoh

Assalamualaikum WBT,
Sesungguhnya Nabi SAW datang kepada masyarakat yang mempercayai pawang-pawang dan tok nujum yang mendakwa mengetahui perkara yang ghaib. Mereka berkata mampu mengetahui perkara ghaib yang akan datang atau yang lepas dengan cara mereka berhubung dengan jindan sebagainya. Rasulullah SAW memerangi perbuatan bomoh-bomoh seumpama ini dengan membacakan ayat: "Katakanlah Ya Muhammad, tidak ada yang mengetahui perkara yang ghaib samada di langit dan bumi melainkan Allah." (An-Naml: 65)
Teruskan bacaan anda disini
 
 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment