Saturday, April 23, 2011

Re: RG09... puisi - siapakah aku di usia ini ?

 

andai usia yang di hitung
jemari menari
terus membilang
usia apa disaat mana

biar usia beranjak
biar waktu bergerak
andai iman ini teguh
kira amal ini kukuh

tatkala pepasiran di debur ombak
kala usia di badai waktu
iman berangkai
bak butiran tasbih
terus di hitung
tanpa ada hujung

menanti putus
kala waktunya datang memanggil


--- On Sat, 4/23/11, Bro Mamat <kgmelayu@yahoo.com.my> wrote:

From: Bro Mamat <kgmelayu@yahoo.com.my>
Subject: RG09... puisi - siapakah aku di usia ini ?
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Saturday, April 23, 2011, 11:01 AM

 

bicara seorang insan sepi
dalam kamar diri,siapakah aku diusia ini?
wahai diri
berdirilah ditepi pantai
dan tebarkanlah matamu keseluruh
samudera yang tidak bertepi
hayati deru angin dan deburan ombak yang membantingkan tubuhnya ke bibir pantai
kepasir yang landai gebu dan lembut
aku pun mengetuk daun pintu hatiku
siapakah aku diusia ini?
melihat wajahku dicermin
akulah insan yang begitu dhaif,jahil,kejam dan banyak dosa,
tidak terdaya hendak menyorokkan
wajah dan diri,siapakah aku diusia ini?

adakah aku menyaksikan petanda petanda 
kebesaran allah?
adakah aku mengingati allah sambil berdiri?
adakah aku mengingati allah sambil duduk?
adakah aku mengingati allah sambil berbaring?
kalau tidak,siapakah aku diusia ini?

duhai diriku,
mari meniti titian
dari bayang ke bayang
kehidupan duniawi ini
dalam penitian siratul mustaqim
gapailah apa yang boleh dijadikan ikhtibar
pada diriku,
siapakah aku diusia ini?

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Find useful articles and helpful tips on living with Fibromyalgia. Visit the Fibromyalgia Zone today!


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment