Thursday, April 14, 2011

RG09... ADA DAGING HALAL TAPI PREMIS MENGHIDANG MAKANAN HARAM

 

Assalammu'alaikum waramahtuhllahi wabarakahtuh....Semoga ketenangan dan kecerian senantiasa mengiringi kehidupan mu sepanjang hari Jumaat ini.
 
Daging yang dilabel halal jika memang disahkan halal oleh badan perlesenan sijil Halal yang sah, maka ia halal dimakan. Cuma yang menjadi kemusykilan ialah cara penyediaannya. Di Malaysia, hotel yang ada persijilan halal jakim, akan menggunakan dua dapur yang berasingan utk penyediaan makanan, halal kitchen dan non-halal kitchen supaya semua perkakasan dan peralatan memasak tidak bercampur aduk. Sebagai contohnya jika Singapore ataupun negara lain,yangmana hal ini amatlah susah kerana Singapore bukanlah sebuah negara Islam. Oleh itu status daging halal itu menjadi syubhat kerana cara penyediaan masakannya diragui dan tidak adanya badan persijilan halal di sana.

Wassalam

 




 
Warmest regards,
♥ஜ♥..dsjkamarul♥ஜ♥..
….Nothing in life is to be feared..it is only to be understood….
Don't be afraid to give up the good to go for the great!!!!
"You are not responsible for what people think about you.
But you are responsible for what you give them to think about you"
 
Declaration
Setiap Penulisan,Nukilan maupun sebarang Article Yang Diposting Ke Laman sesawang ini,Ianya hanyalah Sebagai Bahan Bacaan Sahaja.Pengirim Tidak Samasekali Terniat Walaupun Sebesar Hama Untuk Mempengaruhi Hati Maupun Perasaan Pembaca. Dan Ianya Juga Tiada Kaitan Samasekali Samada Yang Masih Hidup Maupun Yang Telah Mati.
Sekian dimaklumkan
Pengirim article

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment