Thursday, April 7, 2011

RG2011... Artikel: Dajjal sudah DATANG (UPDATED HTML CODING)

 

Dajjal sudah DATANG

Artikel ini akan membahas kedatangan Dajjal ke dunia dan akan mengambil rujukan dari Alkitab dan Al-Quran serta hadis. Manual yang datang 1500 tahun yang lalu, terjadi saat ini.

Dalam Hadis riwayat Muslim ada disebutkan: Kami bertanya: "Wahai Rasulullah! Berapa lamakah ia (dajjal) akan tinggal di muka bumi ini? Nabi saw menjawab: Ia (dajjal) akan tinggal selama 40 (empat puluh) hari. Hari yang pertama seperti setahun dan hari berikutnya seperti sebulan dan hari ketiga seperti seminggu. Kemudian hari yg masih tinggal lagi (iaitu 37 hari) adalah sama seperti hari kamu yg biasa.

Dalam hadis dijelaskan bahawa Dajjal akan hidup selama 40 hari, tetapi bukan semua 40 hari menurut waktu kita ...
40 hari itu terdiri dari 4 masa:
- Hari pertama, yang seperti setahun
- Hari kedua, yang seperti sebulan
- Hari ketiga, yang seperti seminggu
- Dan 37 hari sama seperti pengiraan waktu kita

Saya akan menjelaskan secara terperinci 3 daripada 4 (empat) masa tersebut,

1.  Dajjal semasa setahun

Menurut Islam, satu tahun di syurga sama dengan 1000 tahun di dunia manusia atau masa yang berjalan di muka bumi.

Dan mereka meminta kepadamu agar azab disegerakan, padahal Allah tidak sekali-kali tidak akan menyalahi janji-Nya. Sesungguhnya sehari di sisi Tuhanmu adalah seperti seribu tahun dari tahun-tahun yang kamu hitung.
(QS.22: 47)
Dia mengatur urusan dari langit ke bumi, kemudian (urusan) itu naik kepada-Nya dalam satu hari yang kadarnya (lamanya) adalah seribu tahun menurut perhitunganmu.
(QS.32: 5)

Simbol-simbol dalam British Coat of Arms melambangkan asal-usul Ibrani British, Menurut British simbol harpa Ibrani raja David, auman singa dan unicorn yang memegang perisai melambangkan bangsa Israel,
Motto 'Dieu et mon droit' bererti tuhan dan haknya menunjukkan hak seperti tuhan dari kerajaan Inggeris iaitu takhta yang kekal.

Sekarang apa yang dibuat ini benar-benar menarik adalah bahawa semua simbol mengandungi semua ayat alkitab dan simbol Dajal itu sendiri.

Alkitab 1 Petrus 5:8
Sedarlah dan berjaga-jagalah! Lawanmu, si Iblis, berjalan keliling sama seperti singa yang mengaum-aum dan mencari orang yang dapat ditelannya.

Begitu juga ciri pada kitab wahyu ...

Antikristus dajjal pada coat of Arms

United Coat of Arms

Dan anda tau kenapa kami berfikir bahawa Dajjal akan datang sebentar lagi ..., Kerana tanda-tanda dan pondasi kedatangannya sudah ada ...

Australia

Australia

Buckingham Palace

Buckingham Palace

Kanada

Kanada

Philip Morris

Philip Morris

Scottish Government Building

Scottish Government Building

Dan yang lebih penting adalah mereka dapat anda temukan pada produk yang anda beli dan biayai bila-bila masa.

Marlboro
Black Label
L & M Lights
dan banyak lagi

Dan dengan demikian kita boleh menjangkakan bahawa Dajjal telah berkuasa dari Inggeris selama 1000 tahun. Melalui kerajaan Inggeris yang merupakan kekuatan dunia saat itu. Bukan suatu kebetulan jika monarki Inggeris sudah berkuasa sejak tahun 900 dan menjadi kekuatan yang mendominasi dunia sampai 1900.

2. Masa Dajjal seperti sebulan

Jika masa Dajjal seperti setahun sama dengan 1000 tahun,
maka masa Dajjal seperti sebulan bererti 1000 tahun: 12, yang bermaksud 83 tahun.

Pada tahun 1917, Amerika terlibat di dalam perang dunia I, dan penglibatan itu menjadikan awal lahirnya sebuah negara adidaya. Sejak saat itulah peralihan masa dajjal bermula menjadi "satu hari seperti satu bulan".
Tahun 1917 ditambah dengan 83 tahun, maka akan sampai pada tahun 2000.

Pada tahun 2000, Bush dilantik menjadi presiden
2001 (9 / 11) WTC dibom. Semua kajian bebas membuktikan bahawa tragedi 9/II adalah pekerjaan yang dilakukan orang dalam (insider).

Tahun 2002, Afghanistan diinvasi,
Pada tahun 2003, Iraq yang diinvasi,
Tahun 2006, Lubnan diinvasi.
Tahun 2007, bulan September, Amerika Syarikat telah menubuhkan pangkalan pertahanan di 10 negara sepanjang wilayah Timur Tengah.

Ketika Dajjal seperti sebulan, maka Amerika Syarikat adalah pusatnya.
Dan dollar sebagai mata wang

Matu satu diatas piramida pada uang satu dollar

Mata satu diatas piramid pada wang satu dollar

Piramid pada wang satu dolar Amerika terpancung diatasnya dan mata satu (dajjal) turun untuk melengkapkan piramid. Mereka percaya bahawa piramid tidak akan sempurna sebelum Dajjal bermata satu turun ke dunia. Dan piramid adalah simbol bahawa mereka harus membentuk sistem yang bersifat Dajjal, sebelum dajjal berkenan turun ke dunia ini.

Sebagaimana apa yang telah disabdakan Nabi Muhammad 1500 tahun yang lalu.
Rasulullah saw berdiri di hadapan manusia menyanjung Allah dgn sanjungan yg merupakan hak-Nya kemudian menyebut Dajjal dan berkata: "Aku memperingatkan kalian dari tidak ada seorang nabi kecuali pasti akan memperingatkan kaum tentang Dajjal. Nuh 'alaihissalam telah memperingatkan kaumnya. Akan tetapi aku akan sampaikan kepada kalian satu ucapan yg belum disampaikan para nabi kepada kaumnya. Ketahuilah dia itu buta sebelah adapun Allah (Tuhanmu) tidaklah demikian. "

3. Dajjal semasa seminggu

Dengan formula yang sama, kita harus membahagi lagi angka 83 dengan angka 4 (1 bulan = 4 minggu), maka hasilnya kurang lebih 21 tahun.

Allah yang lebih mengetahui, tetapi jika tahun 2000 adalah tahun permulaan masa pemerintahan dajjal selama "seminggu" maka dengan menambah 21 tahun, berarti tahun 2020-2023 tergantung kita merujuk kepada pengiraan bulan atau matahari.

Tibalah kita ke akhir rancangan Dajjal.Pada saat ini, mereka berharap akan memindahkan dan mengamankan pemerintahan dunia ke Israel, di mana yang dipertaruhkan lebih daripada sekadar negara kecil, melainkan sebuah idea besar, iaitu Order Dunia Baru, Dunia baru di mana mereka berharap Dajjal berkenan hadir ke dunia dalam wujud fizikal.

Bendera Israel

Bermakna 666

Bermakna 666

Wahyu 13: 18 "Yang penting di sini adalah hikmat: Barangsiapa yang bijak, baiklah ia menghitung bilangan binatang itu, kerana bilangan itu adalah bilangan seorang manusia dan bilangannya adalah ENAM RATUS puluh ENAM (666)". Gereja menyebut nombor 666 sebagai 'The Mark of the Beast "atau" The Evil Trinity ".

Dalam masa inilah mereka berharap dapat merampas Baitulmuqaddis dan membina semula Kuil setelah Al-Aqsa dihancurkan, untuk menyambut kedatangan dajjal.

Peta Palestina

Wilayah Palestin dan Israel

Kesimpulan

Makna dari hari-hari itu adalah ketika masa Dajjal dipersamakan satu hari dengan satu tahun, maka Inggeris menjadi markasnya. Ketika masa Dajjal dipersamakan satu hari dengan satu bulan, maka Amerika akan menjadi markasnya. Akhirnya ketika masa Dajjal dipersamakan satu hari dengan satu minggu, ia akan pulang kembali ketanah asalnya untuk menyelesaikan tugas pertamanya. Dia akan kembali ke tanah suci. Dan 37 hari setelahnya sama seperti pengiraan waktu kita.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment