Monday, April 11, 2011

RG2011... Nikmatnya Perselingkuhan Berujung Pedihnya Hukuman Sebat!!

 

Jelang subuh sebulan yang lalu, Sudirman dan pasangan selingkuhannya Irdayanti, diperangkap warga Desa Lam Neuhen, Kecamatan Kota Baru, Aceh Besar. Jumaat (8/4) setelah Salat Jumaat, keduanya dihukum sebat di halaman Masjid Kota Jantho. Irda mendapat sebatan 8 kali, sedangkan Sudirman 9 kali, disaksikan ratusan jemaah Salat Jumaat dan warga sekitar yang menyaksikan eksekusi tersebut.

Irdayanti Muhktar bersiap menerima hukuman cambuk akibat selingkuh

Irdayanti Muhktar bersiap menerima hukuman sebat akibat selingkuh

Bersamaan hari itu juga, Rudi Setiawan Yudi, 40 tahun, fotografer 'bogel' dan modelnya Nurul Amalia, 18 tahun, juga dihukum sebat. Yudi mendapat hukuman sebanyak 7 kali dan Nurul sebanyak 4 kali. Empat orang yang di hukum sebat ini, di tangkap warga yang sebelumnya sudah dimata-matai dan dicurigai.

Rusli, Kepala Satpol PP dan WH Aceh Besar, mengungkapkan mereka melanggar Pasal 22 Junto Pasal 5 Qanun Nombor 14 tahun 2003 tentang khalwat atau mesum. Dikatakannya Sudirman telah memiliki isteri dan Irdayanti juga telah memiliki suami. Keduanya ditangkap warga menjelang subuh sebulan lalu,

Usai dicambuk pingsan dan dibawa oleh para polisi syariah

Usai disebat pengsan dan dibawa oleh para polis syariah

Sedangkan fotografer Yudi dan modelnya Nurul Amalia, ditangkap warga di kawasan Ateuk Munjeng, Kecamatan Darul Imarah, Aceh Besar, di dalam sebuah kamar di rumah Yudi. Saat di tangkap, Nurul Amalia mengenakan pakaian sangat transparan dan tembus pandang. Warga mendapati Yudi sedang mengambil pemotretan bugil Nurul.

Pasca ditangkap, warga pun menyerahkan keempatnya ke Satpol PP dan WH setempat. Setelah kes keempatnya di sidang di Mahkamah Syariat Kota Jantho dan seminggu lalu, mereka dijatuhi hukuman sebat. Seperti pernah diberitakan Rakyat Aceh (Grup JPNN), setiap Jumaat, selesai Salat Jumaat, kalau ada yang di jatuhkan hukuman sebat, maka pelaksanaannya dilaksanakan di halaman masjid Kota setempat.
http://www.jpnn.com/read/2011/04/09/89117/Fotografer-%27Bugil%27-Dihukum-Cambuk-

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment