Monday, May 23, 2011

Re: RG2011... Kilauan Emas - Kepala hotak dia...

 

hahaha..mari kita tengok siapa yg menempah dosa..dahlah dosa yg sentiasa ade belum tentu diampun ke tak..ini plak nk dosa dikukut orang..mane yg masuk nanti tu memang orang tua xsedar dirilah tu..


From: Puteri Ledanggg.... - <putri_ledang74@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Sunday, 22 May 2011 22:34:28
Subject: Re: RG2011... Kilauan Emas - Kepala hotak dia...

 

en.lah lipan ....(eh maaf yerk silap sibut) en.lah68 ripen ha! br btol, dah nama pun manusia smmgnya keburukan yg akn dicari2 lbh2 lg klu syaitan2, jin2 (btanduk,bertonset dsbnya) kerjanya cucuk2 menyesatkan ummat manusia....tak gitu...bknkah yg buruk itu dtgnya dari manusia itu sdiri dan yg baik itu dtg drpd Nya.skurang2nya klu media hiburan di tv2 atau di radio2 menyediakan,menyalurkan,menyampaikan dsbnya siaran2 yg berunsurkan keislaman mudah2an para adik2,abg2,kakak2,ibu2 dan bapa2 khususnya ummat islam mudah2an akn menjauhi perkara2 yg melalaikan.....nyatanya nah! lihat zaman skrg ni ...keseronakkn yg dicari ...di iringi berita menyedihkan pemergian anak2 yatim madrasah ulu langat ..AL-FATIHAH utk arwah... :-( .

ini tidak....kuar plak pencari bakat2 nyayian sekitar umur 45 ape citer...ce citer ...ahaks! ....amal ibadah yg dtuntut dosa plak dicari ...mana tak nya mula2 syok menyanyi ..peh tu goyang buku lali...lama skit goyang lutut (kononya ala2 60an lah tu-'kenanganku hampa belaka') ...lama2 haaaaaa....goyang pinggul (goyang inul-'ibu2 bapa2 semua yg ada di siniiiii ewahhhhhh)..last2 ade yg terlompat2,terkinja2,tergedik2.....dah lah siaran tv skrg ni byk siaran2 realiti tumbuh bagai cendawan (busut,butang,payung ..errrrkkkk apa lg lupe lerrr)...ce fikir ce fikir....bila smpai tahap naik seh berlari sana berlari sini ....praaaapppppp ....haaaa...knnnnn ...(bkn jari jemari kaki tgn ku terseliuh) ....tp pakaian kuuuuu (klu lerrr).....bkn saja malu malah dosa lg dpt....mintak di jauhkan...henti2kan lah.

mengajak dan menyeru ke arah kebaikan tu kn di tuntut.

uiks! tol tu ...hep3 jgn mara2 ....tak baik haaaaa..




From: SayangLuv <sayang2002@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Sun, May 22, 2011 11:15:58 AM
Subject: Re: RG2011... Kilauan Emas - Kepala hotak dia...

 

Pertama kali saya setuju ngan sdr lah68 ripen
 
Smile Always, Looks Younger



From: lah68 ripen <lah68_ripen@yahoo.com.sg>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Sun, May 22, 2011 12:01:22 AM
Subject: Re: RG2011... Kilauan Emas - Kepala hotak dia...

 

Biarpun.. kalau namanya pertandingan, bagi saya.. semuanya tetap membawa keburukan yang hakiki...tak kira ler pertandingan apa pun.. menyanyi, menari, baca Al-Quran, berzanji, sukan, semua mengarah kepada sesuatu yang buruk.... korang setuju atau tidak itu pendapat aku saja... jangan nak mare-mare pula...hek..


From: Puteri Ledanggg.... - <putri_ledang74@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc: Nur Fatimah Ahmad <nurfatimah.ahmad@yahoo.com>
Sent: Saturday, 21 May 2011 14:17:11
Subject: Re: RG2011... Kilauan Emas - Kepala hotak dia...

 


assalamu'alaikum ...

ye..btol tul ...dunia hiburan dkejar semata2 ..mengapa tidak di adakan pertandingan @ pencarian berjanzi, al-quran dsbnya yg asalnya tidak pernah menyertai mana2 pertandingan antarabangsa...bleh sama2 belajar ..ini tidak, dah lah segelintir2 remaja2 skrg ni mudah rosak akhlaknya ditambah lg dgn peringkat umur 40an di aktifkan hal2 sebegini ....eeemmmmm .. masya'Allah ...


From: Nur Fatimah Ahmad <nurfatimah.ahmad@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Sat, May 21, 2011 10:06:17 AM
Subject: Re: RG2011... Kilauan Emas - Kepala hotak dia...

 

bagi yang berumur 40 thn ke atas, jika tidak menumpu untuk mencari pahala untuk akhirat... maka gelap lah masa depan nya......jadi lebih baik bnyakkan beramal untuk akhirat dari mencari hiburan dunia.

--- On Fri, 20/5/11, syed azam jamalullil <ubisyed@yahoo.com.my> wrote:

From: syed azam jamalullil <ubisyed@yahoo.com.my>
Subject: Re: RG2011... Kilauan Emas - Kepala hotak dia...
To: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Friday, 20 May, 2011, 4:34 PM

 

awang, jangan tak tau, yg umur lebih 45 tahun mmg ada mungkin ramai, kan dunia dah nk kiamat. Apa2 pun boleh jadi. Astro pun dah study gelagat penyertaan gini. Hahaha. Tapi bukan sy la. Tapi tengok, mmg ada umur begini dtg nanti. Kita tunggu ..program tu

On Sat, 21 May 2011 00:21 CST Azwan Muhamad wrote:

>Kilauan Emas - Kepala hotak dia...
>
>Assalamualaikum WBT,
>
>Sedang syok2 layan Maharajalawak tiba-tiba ada pulak iklan yang di namakan Kilauan Emas. Sebuah program terbaru dari Astro berbentuk nyanyian ala-ala AF kot, khusus untuk mereka yang berusia 45 (EMPAT PULUH LIMA) TAHUN KE ATAS.
>
>Ya.. mandatori 45 tahun ke atas.
>
>Usia 45 tahun ke atas ni, bukan masa nak tunjuk bakat dah. Apa yang mereka patut buat adalah mempersembahkan amal ibadat mereka yang terbaik kepada Allah SWT. Sudahlah golongan-golongan yang sebaya dengan anak-anak mereka disogokkan dengan program hiburan melampau. Kini yang lebih merisaukan apabila ibu bapa kepada remaja-remaja ini turut dilibatkan sama.
>
>Remaja kalau rosak akhlak mungkin ada golongan-golongan dewasa datang untuk menegur. Tapi bila golongan dewasa dan telah berumur 45 tahun ke atas rosak akhlak, siapakah yang berani menegur? Kalau nak rasa sumpah seranah dari mereka silakan.
>
>Kematian tidak mengenal kepada usia. Setiap yang bernyawa pasti akan mati. Tidak kira muda mahupun yang tua. Namun kalau nak dibandingkan usia 20 dengan 45 tahun ke atas, kebarangkalian untuk 45 tahun ke atas ni mati dulu adalah lebih tinggi.
>
>Namun begitu, ajal maut ditangan Allah. Jika Allah mengkehendaki yang muda remaja lebih awal matinya dari yang berusia 45 tahun ke atas tiada siapa boleh menghalangnya. Tetapi jika usia 45 tahun ke atas sudah mula mencari pentas, agaknya-agaknya golongan yang mana yang akan menceriakan masjid?
>
>Jika anda benci akan program ini sila nyatakannya disini

>http://azwandengkil.blogspot.com/

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment