Sunday, May 8, 2011

Re: RG2011... Re: Minyak Zaiton

 

Good info kak rusnah... Nanti boleh try... Thank you...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: Rusnah Johare <r.johare@yahoo.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Sun, 8 May 2011 20:54:27 -0700 (PDT)
To: <respeks_group@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Re: Minyak Zaiton

 

 
As salam teman-teman semua yang diberkati Allah,
 
 Alhamdullillah, saya Assoc. Prof. Dr. Rusnah Johare (panggil Kak Rusnah) ingin berkongsi pengalaman saya mengenai minyak zaitun yang telah diperkenalkan kepada saya oleh teman-teman dan saudara mara saya yang telah mendapat munafaat dari penggunaannya.  Kini saya juga telah mendapat faedah yang ketara. Saya mengidap penyakit buasir yang agak kronik. Setiap buang air besar ia akan "bleeding". Semenjak mengamalkan minyak zaiton penyakit ini telah sembuh, saya pun hairan kesannya amat cepat.  Sakit dan kebas jari-jari pun beransur pulih, colestrol pun telah hilang, sakit lutut pun hilang, kulit saya pun bertambah cantik.  Berikutnya saya sertakan sms pembekal minyak tersebut untuk
 tatapan teman-teman:
          "semuanya dengan izin ALLAH seperti firmanNya dalam surah An Nur
          ayat 35 yang mana ALLAH memberkati pokok dan minyak zaitun.
          Dan dari kitab Ibnu Khaiyyim sabda Rasulullah SAW yang bermaksud
          'mereka yang meminum minyak zaitun setiap hari akak dijauhkan dari
          semua penyakit barah'. Dan USFDA hasil kajian makmal dan klinikal
          yang bermula dari 1984 hingga 2004 telah merumuskan bahawa dengan
          mengambil 2 sudu besar minyak zaitun (extra virgin) dengan konsisten
          setiap hari akan mengurangkan risiko sakit jantung, darah tinggi,
          kencing manis dan penyakit barah. Mudah mudahan ALLAH memberikan cahaya
          taufik dan hidayah kepada kita semua."
 
Minyak zaitun ini bukan yang dijual dipasar raya.  Ini yang khas produk dari Ramala,
Palestin. Dapat juga kita membantu industri minyak zaitun Palestin ini.  Jika berminat
membeli atau hendak berniaga sila ke Pasar Taman Tun Dr. Ismail, Kuala Lumpur,  Tingkat 1, Saudagar Minyak Zaitun. Nak order dari kak Rusnah pun boleh dengan harga asal. Kak Rusnah nak bantu dan berbuat baik supaya hidup ini mempunyai makna.
 
Akak berumur 57 tahun masih boleh beraerobik setiap Ahad di Taman rekreasi Taman
Tun Dr. Ismail, Kuala Lumpur. Telah ramai yang mencuba dan terbukti. Cubalah, InsaAllah.
 
Terima kasih kerana membaca maklumat ini.  Semoga Allah sentiasa melindungi kita
 di dunia dan akhirat. Amin!!!
 
 


--- On Sun, 5/8/11, hairy harmoni <ryly69@yahoo.com.my> wrote:

From: hairy harmoni <ryly69@yahoo.com.my>
Subject: Re: RG2011... Air dalam badan..
To: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Sunday, May 8, 2011, 8:24 PM

 
Saya mengucal terimakasih diatas keperhatinan kawan2 group diatas permasalahan saya..banyak pengetahuan yg saya dari dari kawan2 group smua..trimakasih lagi sekali saya ucapkan..


From: Rohan Othman <rohanothman@yahoo.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc: "ryly69@yahoo.com.my" <ryly69@yahoo.com.my>
Sent: Saturday, 7 May 2011 20:04:07
Subject: Re: RG2011... Air dalam badan..

 
Cuba layari blog hpaislamic.blogspot atau laman web www.hpa.com atau www.duniaherba.com..bnyal produk2 herba tempatan utk bermacam2 penyakit..dulu saya ada buasir,sembelit dan berak darah yang kronik..dan hampir dibedah..selepas mencuba produk HPA dan amalkan minum kopi radix yg mengandungi 7 herba..Alhamdulillah..Atas keberkatan dan Izin ALLAH swt...keadaan saya.memang berbeza..cergas.

--- On Fri, 6/5/11, arbai alias <arbai02@yahoo.com> wrote:

From: arbai alias <arbai02@yahoo.com>
Subject: Re: RG2011... Air dalam badan..
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Cc: "ryly69@yahoo.com.my" <ryly69@yahoo.com.my>
Date: Friday, 6 May, 2011, 9:59 AM

 
Assalamualaikum. Pe habak? Dah xube ke sunnah Nabi Muhammad S.A.W.

Cuba amalkan :

1. Madu Asli
2. Habatus Sauda 
3. Minyak Zaitun

Amalkan makanan tersebut. HPA produk keluaran Muslim.

Wassalam


From: hairy harmoni <ryly69@yahoo.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Friday, May 6, 2011 2:51 PM
Subject: Re: RG2011... Air dalam badan..

 
Air penuh Dalam Badan
 
Pada rakan2 groups sekalian mohon bantuan pada sesiapa yg tahu ubat atau pemakanan secara tradisional untuk penyakit air dalam badan.
maksud saya air dalam badan adalah air yg tidak keluar mau pun dari peluh atau kencing yg mana menyebabkan seluruh badan menjadi bengkak..yang saya dapat tahu penyakit tersebut disebabkan masalah fungsi buah pinggang.
 



 
 


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment