Sunday, May 8, 2011

RG2011... Fw: Saman stail baru - the more you delay, the more you pay

 


Saman stail baru - the more you delay, the more you pay

Kadar baru kompaun saman



KUALA LUMPUR - Kerajaan menyeragam dan menyelaraskan sistem pembayaran saman berdasarkan konsep the more you delay, the more you pay bagi semua kesalahan lalu lintas yang dikeluarkan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL). Penyeragaman dan penyelarasan semula kesalahan lalu lintas bagi semua kenderaan tersebut diumumkan oleh PDRM melalui laman sosial Facebook PDRM semalam.

Penyeragaman dan penyelarasan pembayaran saman tersebut berkuat kuasa mulai 1 Mac lalu. Mekanisme penyeragaman kompaun ini adalah mengikut kategori kesalahan, jenis kenderaan, jumlah kompaun perlu dibayar mengikut tempoh masa yang ditentukan.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment