Monday, May 9, 2011

RG2011... Kereta Kebal PT-91M Pendekar

 

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Kereta Kebal PT-91M Pendekar



Bumar Labedy Tank PT-91M Pertempuran Utama
Berat: 46 tan dimuat
Panjang: 10.03m (termasuk senjata)
Lebar: 3,7 juta
Tinggi: 2.19M
Crew: 3 (komander, penembak, driver)
Mesin: diesel S-1000R (1,000 hp)
Speed: 60km / h on-road; 45km / h off-road
Persenjataan: 1 x Konstrukta 2A46MS pistol 125mm, 1 x 7.62mm FN MAG MG co-axial, 1 x FN Browning 12,7 mm AA MG M2HB

Ciri-ciri lain dari PT-91M:
1. 2A46MS 125mm senjata - senjata Slovak-dirancang, ia mempunyai peningkatan 23% pada kebarangkalian hit pertama dibandingkan dengan 2A46 Soviet asli. Peluru termasuk APFSDS, PANAS dan HE.

2. S-1000R mesin diesel - PT asli-91 yang disokong oleh S-12 mesin 850hp. PT Malaysia-91M mempunyai lebih kuat S-1000R, kedudukan 1,000 hp. Mesin ini dihasilkan oleh PZL-Wola SA Pekerjaan Mekanikal

3. Savan 15 FCS - Zat Drawa digantikan oleh sistem 15 Perancis Savan, dibina oleh Sagem Pertahanan securite. 15 Savan Zat ini berasal dari sistem serupa yang digunakan dalam Tentera Darat Perancis Leclerc MBT. Sistem stabilisasi membolehkan ciri-ciri pistol tangki untuk api bergerak, meningkatkan kemungkinan babak pertama memukul dan kemampuan untuk beroperasi pada malam hari. Sistem ini terdiri dari pandangan siang / malam penembak itu, komputer api-kawalan, sensor senjata stabilisasi, sensor timbal-sudut dan antara muka pada penembak dan stesen komander.

4. VIGY 15 Optronics - juga dari Sagem, ini adalah gyro-stabil pemandangan panorama untuk komander tank. Ini mempunyai fungsi pemburu-pembunuh - target terlihat oleh TC isyarat kepada penembak, atau dalam keadaan kecemasan, yang dipekerjakan oleh TC sendiri.

5. SIGMA 30 laser gyro - produk lain Sagem. Sistem ini digunakan untuk navigasi dan stabilisasi MBT tersebut.

6. ERAWA-2 ERA ubin - digelar armor dinamik, letupan blok ini direka untuk meningkatkan perlindungan dari projetile anti-tank / peluru berpandu pusingan khususnya PANAS. Ujian oleh pengeluar telah menunjukkan peningkatan 50-70% dalam perlindungan terhadap pusingan PANAS dan peningkatan 30-40% terhadap pusingan AP. Sistem ERAWA terdiri daripada 384 blok (108 menara, 118 lambung dan 84 pada setiap sisi skrin anti-kumulatif @ samping rok)

7. PCO SSP-1 Obra-3 laser sistem amaran - ditempatkan pada setiap kuadran dari MBT, sistem ini memberikan amaran bahawa tangki sedang 'dilukis' oleh laser - apakah rangefinding atau penargetan. Hal ini membolehkan kru untuk mencari arah pembebasan laser dan menghadapinya sesuai.

8. Wegmann pelancar bom tangan 76mm - berkerumun di sisi menara adalah tabung pelancaran untuk sistem ini. Sistem ini digunakan untuk lauch asap / bom tangan IRCM untuk menyembunyikan tangki dari musuh visual / pemerhatian panas dan penargetan. Hal ini dapat juga digunakan untuk melancarkan HE bom tangan terhadap infantri musuh tangki-membunuh.

9. persenjataan Sekunder - The-PT 91M dilengkapi dengan MG FN MAG 7.62mm co-axial, terletak di sebelah kanan meriam utama. Ini menggantikan MG asli PKC 7.62mm. Pada menetas komander adalah FN Browning 12,7 mm AA MG M2HB menggantikan NSVT 12,7 mm. Contoh single mengambil bahagian dalam Parade Hari Kebangsaan tahun 2005 menunjukkan bahawa M2 sudah dipasang lebih tinggi dari biasanya dan pemasangan entah bagaimana kelihatan 'lucu'. Ini juga sported tempat peluru gaya-Soviet.

10. Diehl trek - PT-91M menggantikan menjejaki semua baja Jenis lagu 570P dari Diehl Rothenburg GmbH yang mempunyai hidup berimbalan jangka panjang dan keperluan rawatan yang rendah. Hal ini mirip dengan yang digunakan dalam MBT Leopard 2.

11. PT-91M ini juga dilengkapi dengan bakul simpanan gaya Barat di bahagian belakang turre

()"" ' ) Nakhai'e
( ,'o' )") http://www.naimqlate.blogspot.com
(,,)(")(")
Hari ini adalah PEMBERIAN, manfaatkanlah sebaik-baiknya kerana semulia-mulia hamba ialah yg paling tinggi TAQWAnya. Semalam adalah SEJARAH maka beristighfarlah utknya dan bersyukur atas kurniaan HIDAYAH dari-NYA kerana sebaik-baik ZIKIR adalah ISTIGHFAR dan sebaik2 DOA adalah ALHAMDULILLAH. Esok adalah MISTERI yg pada-NYA terletak angan2 dan sebijak2 manusia ialah yg sentiasa mengingati kematiannya lalu mempersiapkan diri menghadapi kehidupan yg kekal abadi selamanya. Wassalam sahabat group semua, semoga kita semua dibawah rahmat Allah selalu, Amin.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Find useful articles and helpful tips on living with Fibromyalgia. Visit the Fibromyalgia Zone today!


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment