Sunday, July 10, 2011

Re: RG2011... Simbolik arwah

 

rasanya ni gambar Hj. Suhardi Mohd dari sepang... menurut maklumat.. dari facebook beliau Kena tahan depan Puduraya, masa polis bawak dia ke tempat kumpul tahanan depan Maybank, Hj. Shuhardi kekejangan & sesak nafas... Polis pengiring dia terus tinggal dia tepi jalan... Ikatan tangan dia x dibuka, hampir 30 minit bertarung nyawa dengan tangan terikat dibelakang badan.
 
2011/7/10 halawah shop <mrespeks@gmail.com>
 

SIMBOLIK ARWAH BAHARUDDIN-WAJIB SETIAP RAKYAT MALAYSIA TAHU KEAJAIBAN INI





      SEBELUM MENINGGAL BELIAU SEMPAT MENGIMAMKAN SOLAT.ALLAHUAKBAR




ALFATIHAH...

ALLAHUAKBAR!!!ALLAHUAKBAR!!!ALLAHUAKBAR!!!
TIADA YANG TERJADI IANYA SECARA KEBETULLAN.SETIAP YANG TERJADI ITU ADA HIKMAHNYA JUGA PETUNJUK BAGI MEREKA YANG BERIMAN,YAKIN DAN PERCAYA.

Bismillahirrahmanirrahim ...Sahabat kita yang meninggal ini rupanya telah meninggalkan satu kenangan manis dalam negara.Persaudaraan diantara rakyat dalam negara ini walau ianya berbeza warna kulit dan agama.Demi menegakkan KEADILAN, ALLAH Subhallah taala membuka pintu hati diantara kedua-dua bangsa ini bersatu dan berkerjasama dalam melaungkan kalimah Allah.Kelihatan gambar diatas seakan Allahyarham berdoa dengan khusyuknya kepada Allah sambil seorang pemuda Cina memegang pembesar suara yang kelihatan tiada apa-apa masalah diantara mereka.Semangat tolong menolong diantara kita rakyat MALAYSIA dan ini sebagai ICON/SIMBOLIK KEPADA TUNTUTAN KEADILAN.

Ini adalah satu perkara yg unik dan tidak pernah berlaku di negara ini.Ini merupakan satu kebangkitan.Orang muda tanpa mengira warna perlu membantu orang tua di dalam perkara bukan maksiat lebih-lebih lagi TUNTUTAN KEADILAN.

Bersatu hatilah kita semua rakyat MALAYSIA.Jangan ada diantara kita ketamakkan,hasad dengki dan perangai tercela.Haruslah kita bergabung demi NEGARA kita dan HAK kita sebagai rakyat MALAYSIA.Jangan disiakan nyawa sahabat kita dan petunjuk dari TUHAN YANG MAHA ESA.

Inilah peluang kebangkitan diantara kita semua.Jika ALLAHYARHAM BAHARUDDIN boleh memberi tauladan kepada kita diatas semangat setiakawan tanpa mengira bangsa.APA mungkin kita yang hidup ini tidak boleh menyambung perjuangan beliau.

Ambo cukup terhiba akan keunikkan ini.Tiada kata yang indah untuk menggambarkannya.Bermulalah kebangkitan rakyat MALAYSIA melakar sejarah negara.TAKBIRRRRRRR!!!!
Dicatat oleh Saufi Yusoff di 4:27 PM

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Allahuakbar!!!!

10 Julai 2011 5:46 PM
Samson berkata...

Oh jadi yg meninggal tu jugak orang yg sama dgn insiden foto pembesar suara, kalau mcm ni habislah Umngok BN, semua ni mcm dah di rancang oleh Tuhan utk makhluk Umngok bersedia utk dikuburkan.Takziah pada "imam jalanan" ini.

10 Julai 2011 6:41 PM
yg m'harapkan magfirahNya Ustaz Thrash, berkata...

syahid idaman ku...ya Allah kabulkan lah

10 Julai 2011 6:41 PM
airaniez wirdani berkata...

Subhanallah! Sebelum meninggal kewajipan menunaikan solat (walau kat tgh jalan) masih sempat ditunaikan.Moga rohnya berada di kalangan orang beriman. Amin.

10 Julai 2011 7:20 PM
Hj Zack berkata...

Ya ALLAH, engkau kurniakanlah kepada kami hadiah MATI SYAHID sepertimana engkau berikan kepada para syuhada... Amin

10 Julai 2011 7:22 PM
zaki berkata...

Subhanallah,aku kelu tak tau nak cakap apa Allah memberi petunjuk dan tanda2 kebenaran Nya. semua nya di rakam dgn sejelas2nya untuk mereka2 yang ada pintu hati. Ya Allah bantu lah mereka yang daif dan lembutkan hati dan lemahkan mereka penguasa2 yang melakukan ke zaliman

10 Julai 2011 7:40 PM


--



__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment