Wednesday, September 14, 2011

RE: RG2011... Rompakan terhormat oleh KWSP

 

Semua masalah atau pertanyaan atau email berantai sila rujuk http://www.kwsp.gov.my/
Semua soalan boleh dibuat melalui sudut Enquiry.

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of effa ms
Sent: Tuesday, September 13, 2011 9:51 AM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Rompakan terhormat oleh KWSP

 

la...kena alert dgn prosedurla...sy xde masalah ngan epf..epf nak uruskan berjuta pekerja..bukan kita jek..maknanya kita kena relevan jugak dengan folow the prosedur supaya x lack mcm ni


From: junior.rizz junior.r <junior.rizz@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Monday, 12 September 2011 22:29:00
Subject: Re: RG2011... Rompakan terhormat oleh KWSP

 

sebenarnya ini sebhagian cara serngan dri pehak yg tk suka kerajaan. orang2 mcmni sntias ambil ksmpatan utk burukkan keajaan.wang di epf dijamin selamat!!!

Pada 12 September 2011 5:51 PM, sharifah hamidah <sharidah78@yahoo.com> menulis:
 

Betul ke sy tak pernah mengalami masalah dengan EPF, duit selamat dan bila buat kita pengeluaran cepat dapat....suami sy pun ada duit di EPF walaupun dah berumur lebih 55 tahun dia tak buat pengeluaran semua kerana takut tak boleh manage duit jadi di buat pengeluaran bila masa di perlu senang aje...x ada pun duit hilang.....
 
Apa2 masalah pergi ke EPF dan tanya ....jgn dengar kabar angin....atau cerita orang yang tidak berasas....
 
 

From: mohammed faudzir hussein <jedfaudzir@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Monday, September 12, 2011 2:47 PM
Subject: Re: RG2011... Rompakan terhormat oleh KWSP
 
Memang afdal kita rujuk balik ngan KWSP kalu ada apa2 kemuskilan atau terima berita sensasi mengenai perkara2 bersangkut paut dengan hal2 KWSP.  Tak payah lah kita menyebar cerita2 yang tak berasas tanpa selidik , tapi atas dasar seronok melayan atau melatah apabila terima gosip2 yang panas dari pihak yang tak bertanggung jawab.On Sun, 9/11/11, shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com> wrote:

From: shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>
Subject: RG2011... Rompakan terhormat oleh KWSP
To: SahabatInteraktif@yahoogroups.com, respeks_group@yahoogroups.com, MalaysiaNews@yahoogroups.com, chainz_of_frenz@yahoogroups.com, pakbelang@yahoogroups.com
Date: Sunday, September 11, 2011, 6:16 PM

 
Salam semua. Agak kelakar bila semua orang membuat andaian tanpa merujuk kepada pihak KWSP terlebih dahulu.

Kepada Saudara Ismail

KWSP tidak merompak duit pencarum. Bahkan duit yg sebanyak 5000 atau 2500 yg diperkatakan itu adalah sumbangan KWSP kepada pencarum yg hilang upaya dan yg meninggal sebelum usia 55 tahun. Penama atau pewaris akan mendapat semua duit dari akaun 1 dan 2 pencarum jika berlaku kematian.

Kepada Onie

Adalah sedia maklum bahawa selepas penamaan dilakukan digalakkan pergi ke kaunter KWSP yg berdekatan untuk memeriksa semula penamaan yang dilakukan.
Sekian dari Aku bukan wakil atau pekerja KWSP
2011/9/11 Onie Nan <onnie8343@yahoo.com>
 
Perkara ini telh lama saya fikirkan. Saya musykil dengan ketelusan EPF dalam kes penama oleh pencarum kerana segalanya dirahsiakan dari kita samada suami/isteri kecuali pencarum semata2. Saya sebagai isteri hanya dimaklumkan secara verbal dan kebetulan saya mengikut suami semasa dia menamakan saya sebagai pewaris. kemudian tiada sebarang dokumen bertulis dari pihak EPF bahawa kita adalah penama. Begitu juga apabila sekiranya suami yang merupakan pencarum mengubah penamaan, juga tidak kita ketahui dengan alasan EPF melindungi hak pencarum.

Semasa bekerja di HR dept, terjadi 1 kes kematian suami di tempat kerja, SOCSO takde masalah, bila claim EPF dikatakan bahawa suami tidak memberi penama samada isteri/kaum keluarga lain. Menurut kata si isteri, dia sendiri pergi ke pejabat EPF Jalan Raja Laut semasa suami menamakannya sebagai pewaris dan hanya si isteri seorang sahaja penama.
 
Onie
From: Is Mael <bau.duit@yahoo.com>
To: sahabatinteraktif@yahoogroups.com
Sent: Saturday, September 10, 2011 4:49 PM
Subject: [sim] KOMPLEN : Rompakan terhormat oleh KWSP
 
Salam.Sebelum 2001-Pekerja yg mencarum EPF & meninggal dunia dibayar RM20 ribu oeh KWSP tp selepas itu kjaan pinda EPF Act 1991 dan kesannya kini waris pekerja hanya layak dpt RM2500 shj! Duit pekerja yg dah matipun kjaan rompak..malang nasib pekerja Malaysia...Terima kasih.Ismail.0105464656
-- More story log on to
http://www.bazookapenaka.com


"DISCLAIMER:- The contents of this email and its attachment, if any ("message") are intended for the named addressee only and may contain privileged and/or confidential information. If you are not the named addressee or if you have inadvertently receive this message, you should immediately destroy or delete this message and notify the sender by return e-mail. The Employees Provident Fund (EPF) disclaims all liabilities for any error, loss or damage arising from this message being infected by computer virus or other contamination. All opinions, conclusions and other information in this message that do not relate to the official business of EPF shall be deemed as neither given nor endorsed by EPF."

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE
A bad score is 598. A bad idea is not checking yours, at freecreditscore.com.

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment