Wednesday, September 21, 2011

Re: RG2011... ~~~Rumah terbuka Aidilfitri 1Malaysia BN Selangor ~~~

 

Emmm...nak buat macamana abang Man depa tak nak berfikir...

terima jer apa yang dilakukan pada mereka. Depa tak nak buka
minda sedangkan apa yang nak kita sampaikan depa tak dapat
nak tangkap dan berfikir...hobi mereka yang suka menghengtam...
macamtu la gaya hidup mereka...



2011/9/22 <othman_mat_ali@toshibatec-tim.com.my>
 

Hadoiiiiiiii kenapa la kau pi baca sampai ke situ
attyrahim ..................
Shania hanya mengungkilkan supaya lain kali jika nak di buat open house ke
apa ke.... jangan pilih bulu , VIP ka , paria ka , melayu paria ka , melayu
haprak ka .....biar sama ..
Sebab dah la duit yang buat open house pun tak tahu hujung pangkal dari
mana datangnya , silap-silap duit rakyat sendiri , tapi rakyat bawahan di
layan macam peminta sedekah@paria ......
dan yang paling malang lagi sesetengah rakyat bawahan ni , entah apa yang
membuatkan hati dia orang seronok sangat nak mentekedarah benda cam
ni ...macam la VIP-VIP kenal dan sanjung sangat dia orang , pada hal kenal
pun tidakkkkkk ..........
Bukannya semua orang bawahan ni kebulur sangat dengan makan
buta .......cuma layanan semua orang biar sama atau tidak keterlaluan
perbezaannya ....... dalam Islam tak suruh pilih bulu !!!!
Mampus nanti kain putih sama saja ..........malaikat tak tanya pun VIP or
peminta sedekah .





From: attyrahim <attyrahim@gmail.com>

To: respeks_group@yahoogroups.com

Date: 09/22/2011 09:09 AM

Subject: Re: RG2011... ~~~Rumah terbuka Aidilfitri 1Malaysia BN Selangor ~~~

Sent by: respeks_group@yahoogroups.com










aduzzz...cam ni punya orang pun ada kaaa... ada akai fikirla....
penat la layan.... dah tau open house... satu malaysia lak... tentunya
berpuluh ribu yang datang.. kalu belum jadi VIP, nak makan cam VIP pergilah
bayau sendiri kat hotel... aduzzz.... Pemimpin Dihormati, Rakyat di
rahmati..




2011/9/19 ♥*¨*☆Fairlady Shania♥*¨*☆ <fairladyshania@gmail.com>



Salam semua,


Tentu rakan-rakan yang lain juga sekarang ini sebok dengan
menghadhiri
rumah terbuka. Seperti aku juga setelah bercuti raya selama dua
minggu
dan syukur alhamdulillah telah kembali ke tanah air dengan selamat.
Bila
tiba telah menunggu undangan ke majlis rumah terbuka, pada hari sabtu
ada beberapa undangan, bemula jam 12 hingga ke malam.

Entry kali ini cuma ingin aku berkongsi pengalaman sewaktu
menghadhiri
majlis rumah terbuka. Selepas menghadhiri rumah terbuka yang kedua,
aku telah di ajak oleh dua orang sahabat yang salah seorang mengajak
kami berdua menghadhiri rumah terbuka ke rumah uncle/aunty beliau.
Yang mana menurut beliau malu hendak pergi seorang diri kerana ramai
vip disana, malu konon...hu..hu..hu...

Rupanya kami telah dibawa ke ICT, dari tepi jalan aku dah nampak
poster
Najib/Rosmah besar tersergam. Kami tiba jam 4.10 pm, aku dapati arus
kenderaan seperti biasa cuma berpuluh buah bus serta kenderaan umno
diperkarangan ict. Terdapat ramai yang berpusu-pusu menaiki anak-anak
tangga. Selepas parking kereta kami bertiga terus menuju ke tempat
jamuan kebetulan aku membawa camera. Tika itu pula  cuaca mendung.
Emmm...sampai juga kita kesini kata Qis rakan aku, ooo...inilah open
hause uncle u balas aku sambil ketawa. Balas Qis sekiranya i bagi
tahu u
all yang hendak kesini tentu u all xnak datang.

Semua orang kena menaiki anak-anak tangga, apa yang aku dapati wanita
yang berumur bertudung merah yang banyak, mereka datang dengan
rombongan 'cik kiah'' dengan menaiki bus. Kesian aku lihat macik yang
telah berusia memanjat anak-anak tanga, yang ada masalah lutut agak
payah menaiki anak-anak tangga.

Bila tiba di tempat majlis, aku dapati ditempat mengambil makanan dah
sesak dan beratur panjang. Kerusi yang disediakan telah penuh dan
ramai
yang makan berdiri dan duduk dilantai apatah lagi yang bawa family
anak-
anak kecil. Mungkin kebanyakan sangka tempat yang disediakan selesa.
Aku pandang pun dah merimaskan. Aku perhatikan makanan yang mereka
dapat aku lihat ada yang hanya makan roti, ada juga nasi tapi tempat
mengambil makan padat.

Mak! jom kita balik makan kat umah lah, aku mendengar dan terlihat
se-
orang remaja lelaki bersama keluarga, air muka yang dah tak ceria,
sabar
lah...pujuk ibunya. Aku pun mengajak dua rakan untuk mengambil
gambar.
Apa yang aku dapati tempat rakyat jelata hanya diletakan kerusi
seperti di
pawagam mengadap pentas, disitulah tempat makan. Memang sukar untuk
makan dan minum dalam keadaan begitu. Aku terus kedepan. Dihadapan
pentas terdapat meja-meja vip yang masih kosong ( pic seperti di
bawah)
Sebenarnya aku tak nak komen apa-apa anda semua dapat berfikir.

Aku pun tak sanggup nak tunggu lama-lama, kesian melihat ada warga
tua
yang duduk dilantai semen, dan kanak-kanak yang  merengek dahaga
dan lapar sementara nak tunggu giliran untuk mendapatkan makanan.
semasa aku buat tinjauan ada di setengah tempat hanya ada beberapa
mangkuk
makanan sedangkan yang beratur masih panjang. Sepatutnya yang
menyiapkan
makanan perlu cekap. Kalau beginilah rakyat jelata dilayan, sedangkan
tempat
vip begitu selesa, ruang makan vip dah separuh tempat, sedangkan
tempat
rakyat jelata hanya disusun kerusi, ada yang makan berdiri dan duduk
di mana
saja yang dapat pandai-pandailah sendiri, rakyat didahulukan.

Aku tidak lama di situ, apa yang aku dengar dari rakan aku yang mana
banyak
makanan yang istemewa disediakan...aku kira sesiapa yang kesana akan
dapat
melihat hakikatnya...dan aku sempat melihat news semasa berada di
rumah rakan
yang juga ada majlis open house, dalam news tiada pun disiarkan pics
tentang
rakyat jelata ...

p/s harap maaf sekiranya ada yang terguris apa yang aku nukilkan
semasa aku berada
di sana, Bagi aku apa salahnya sekiranya menyediakan tempat yang
selesa untuk
rayat jelata, Cuma aku tidak pasti dari mana wang yang digunakan
untuk majlis ini.
samada duit rakyat atau dari vvip yang sponser....


Di bahagian depan tempat VIP


Di sinilah rakyat jelata menjamu selera






--

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
No one else can ever make your choices for you.
Your choices are yours alone. They are as much
a part of you as every breath you will take,
every moment of your life.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
You cannot manage your life if you do not manage
your self. You cannot manage your self if you do
not manage your choices. Manage your choices,
and you will manage your life.

fairlady.shania@yahoo.com
fairlady.shania@gmail.com









--

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
No one else can ever make your choices for you. 
Your choices are yours alone. They are as much 
a part of you as every breath you will take, 
every moment of your life.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
You cannot manage your life if you do not manage
your self. You cannot manage your self if you do
not manage your choices. Manage your choices, 
and you will manage your life.


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment