Saturday, September 24, 2011

RG2011...Top 10 Mafias di dunia

 

Top 10 Mafias di dunia! (Daripada blog Pakcik Macam2Online  )

ADMIN SEPTEMBER 21, 2011 

Pakcik rasa semua dh biasa dengar tentang Mafia ni. Mengikut definisinye, Mafia ni refers to secretive groups involved in organized crimes in a lot of countries. Nama diorang ni biasanya diambil dari negara asal diorang, dan ahli2nye pun dari negara asal diorang jugak. Diorang ni otai2 besarrrr dlm illegal activities like dadah, senjata api, pemerdagangan manusia (eh betul ke Pakcik eja nih?), etc.

Jom tengok 10 Top Mafias di dunia, dan ranking di bawah ni dibuat berdasarkan saiz, pengaruh dan kuasa masing2. Pesanan Pakcik,

Alang2 nak jadi jahat, jangan buat sikit2. Jadilah Mafia teross!

10. Jamaican-British Yardies

jamaica Top 10 Biggest Mafias Around the world

ada gaya Snoop Dogg tak?

Jamaican-British Yardies adalah Jamaicans yg berhijrah ke Britain pada tahun 1950-an. Sekali terlibat dlm gang violence, terus kene cop sbg Yardies. Kesian.

Mat2 Rasta ni conduct organized crime seperti dadah dan jenayah senjata api. Disebabkan diorang ni tk cukup mantap utk influence pihak berkuasa di Britain, diorang tk dianggap sbg mafia group yg power. (Kt Britain, pihak berkuasa mmg control gila hanjeng tentang jenayah bersenjata api ni. No chance la for the Rastas!)

9. The Albanian Mafias

albania Top 10 Biggest Mafias Around the world

Tidak ada kaitan langsung dgn Nor Albaniah (lawak lame-ass, tolong jgn gelak), The Albanian Mafia consists of a large number of criminal organizations yang berpangkalan di Albania tetapi agak aktif di US & European countries. Kononnye diorang ni berjaya ke persada antarabangsa sekitar tahun 1980-an. Terkenal dengan quick use of violence utk balas dendam.

8. The Serbian Mafias

385451 11298 60870 Golubovic.Jail  Top 10 Biggest Mafias Around the world

mana tk kecut org Bosnia kalau dh mcm ni..

Serbian mafias beroperasi di lebih dari 10 negara termasuk Jerman, US, UK, France, etc. Terlibat dlm penyeludupan dadah, contract killing (wow!), protection rackets, perjudian dan gen thefts. Ada 3 major groups (Vozdovac, Surcin and Zemun) yang control group yang kecil di Serbia (ada la dlm 30 ke 40 group gitu..banyak tuh!)

7. The Israeli Mafias

israeli Top 10 Biggest Mafias Around the world

Israeli Mafia berada di kebanyakan negara yg bnyk berlaku aktiviti seperti narcotics, drug trafficking and prostitution. Dulu diorang ni sengal2 manje je, tp sekarang diorang sgt terkenal dgn kekejaman tahap setan (bystanders pun diorang libas!). Apa yg membuatkan diorang ni lagi power adalah kejayaan diorang ni dh permeat US political system so well sampai US Forces yg kacak2 tu tk mampu nk stop diorang. Hebat jugak yahudi ni ye..

6. The Mexican Mafias

mexico Top 10 Biggest Mafias Around the world

sile dengar ckp abang long kalau tknk kene pancung..

Mexican Mafia adalah prison gang (geng dr penjara) yg sangat kuat di US. Bermula lewat 1950-an dgn tujuan asal utk protect banduan2 lain dari sesama mereka atau pegawai penjara, diorang ni jugak terlibat dalam extortion & drug trafficking. Dianggarkan members diorang dh mencapai 30,000 ahli di serata US. Diorang ni sometimes boleh di cam dgn design tattoo yg hampir serupa (Mexican national symbol di atas bulatan api & crossed knives).

Fakta best; Kononnya ada 150 ahli saje yg ada kuasa utk bagi arahan utk membunuh, dan ada 2ooo ahli utk menjalankan arahan tersebut! Wicked!

Baca lagi di sini 

Just sharing. Have a beautiful day :)

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment