Monday, October 24, 2011

Re: RG2011... Liwat isteri jenayah takzir

 

Alhamdulillah .... penjelasan  ringkas tapi jelas . Kepada yang tak faham belajarlah memahami hukum hakam Islam ... bukannya menyanggah , menyalak  tak tentu pasal ....macam Zul Note , senggaja memutar belit demi politik sempit  .... sanggup mengadai Islam dan secara tak langsung menghina Islam pada amnya !!!!
 
Pak mat tempee  

From: halawah shop <mrespeks@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Monday, October 24, 2011 4:20 PM
Subject: RG2011... Liwat isteri jenayah takzir
 
Salam...

Takde saper kata liwat tu lebih baik... cuma liwat terhadap isteri tidak termasuk dalam bab Hudud... begitu juga zina isteri hehe ada ke istilah zina isteri??? Kalaupun berlaku tidak termasuk BAB HUDUD!!! persoalan nya di situ... keduanya adalah HARAM. Cuma bila berlaku antara suami isteri dia tidak termasuk dalam HUDUD. Dia jatuh bawah takzir. JARAM tetap HARAM.

Sebagaimana sesetangah ulama mengatakan andai berlaku curi ( yang juga masalah hudud ) tetapi bila belaku samada suami mencuri harta isteri @ harta isteri mencuri harta suami... maka tidak tergolong kategori hudud.

Kenapa dan mengapa...??? Allah lebih tahu. Banyaklah sebab bila melibatkan suami isteri...  Allah jadikan pasangan tu suami isteri. Allah juga yang menjadikan hukum.


Seskekali tidak menghalakan hukum perbuatan tersebut.


From: "A. Bakar b. Attan" <a.bakar@smebank.com.my>
Date: Mon Oct 24, 2011 12:26 am
Subject: RE: RG2011... Liwat isteri jenayah takzir
a.bakar@smebank.com.my
Send Message Send Message
Edit Membership Edit Membership
Liwat lebih buruk...sampai Allah terbalik bumi...  -----Original Message----- From: Delivery [mailto:delivery@hicomtecksee.com.my] Sent: Monday, 24 October, 2011 3:23 PM To: respeks_group@yahoogroups.com; mahligai@yahoogroups.com; melayucyber@yahoogroups.com; tipah@yahoogroups.com; uitm-melaka@yahoogroups.com; hidayahnet@yahoogroups.com; A. Bakar b. Attan Subject: RE: RG2011... Liwat isteri jenayah takzir  sedara..al halalul baiyinun wal haramul baiyinun.. yang salah tu tetap salah..  liwat salah..zina pun salah takda lebih baik nya..dua2 buruk..
--

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment