Wednesday, October 5, 2011

RG2011... 10 Pantai yang pelik di dunia

 

(dipetik dari blog Pakcik Macam2Online)

Ok, winter is nearing here (cheeewah! Macam duduk kt negara omputih la pulak ye), so why not korang dig in something lain dari yang lain.
Enjoy 10 pantai yang super pelik di dunia!

1. Glass Beach

image
Glass Beach ni terletak di MacKerricher State Park di California. Selepas World War II, pantai ni digunakan sebagai tempat pembuangan sampah selama 2 dekat smpailah officials menghentikan aktiviti ni. Sejak dari tu, pantai ni telah mengumpulkan sisa kaca di tepi pantai dan ianya antara photography spot yang famous di sana.

2. Pantai atas daratan?

image
Pantai yang bernama Gulpiyuti Beach ni terletak di Llanes, Spain. Dah la namanya pelik, ianya terletak di atas daratan, dengan kedudukannya di dalam cove yang kecil dan rupanya sangat menakjubkan.

3. Bowling Ball Beach

image
Satu lagi pantai yang pelik di California. Terletak di bandar Mendocino, korang boleh tengok banyak batu berbentuk "bola bowling" si sepanjang persisiran pantai. Apa yang peliknya, saiz dan jarak antara batu2 ni hampir sama, padahal ianya bukan kerja manusia. Banyak spekulasi ttg fenomena ni, terapi geologist menyatakan bahawa ianya hanyalah kesan hakisan oleh air lautan Pasifik.

Lihat gambar-gambar selanjutnya DI SINI




__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment