Saturday, October 22, 2011

RG2011... ARTIKEL : Isteri mengganas nampak seksi...

 

Isteri mengganas nampak seksi...



Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Setiap kali anda rasa tidak puas hati, bagaimana cara anda mengekspresikan jeritan hati? Kalau anda seorang isteri, kepada siapa anda akan meluahkan rasa jika suami tiada masa? Ði mana anda akan menenangkan jiwa jika hati suami tidak terbuka?

Bagi suami pula, susah baginya untuk mengenal hati isteri yang suka menyembunyikan perasaan. Wajahnya nampak berseri tapi mungkin hatinya berduri, senyumnya nampak ikhlas tetapi mungkin masih simpan rasa tak puas. Isteri suka berpura-pura reda untuk memastikan suami tak marah. Akhirnya sifat 'menyimpan rasa' sebegini memakan diri sendiri. Tak payahlah hendak sembunyikan apa yang anda tak puas hati, luahkan saja dan lihat bagaimana respons suami.

Barulah anda tahu bagaimana hendak berunding dan mencari jalan tengah untuk menyelesaikan masalah anda berdua. Tapi, jika masing-masing menutup diri pasti akan ada peperangan maha hebat yang akan mengungkit kesilapan masing-masing. Akiirnya terlalu sakit untuk dirasa kerana selama ini luka itu dibiarkan tidak dirawat dan diubat.

Hati wanita yang sensitif sebenarnya boleh menjadi kekuatan untuk lebih menghayati makna ujian yang dideritainya. Namun begitu, setelah anda menemukan makna sebenar ujian yang menghimpit jiwa, jangan terus lemas di sana. Cubalah untuk mengganasi diri melawan jeritan-jeritan negatif yang membuat anda lemah.

Bagaimana cara mengganasi diri ketika dilanda kesedihan, gelisah dan putus asa disebabkan suami?


Butiran selanjutnya ...

--
~ 睡眠不足のママ ~
http://laman-seri.blogspot.com
http://little-kiosk.blogspot.com
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself. – Leo Tolstoy

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Firman Allah SWT :
[7:179] Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahanam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai.

Hadis Rasulullah SAW:
Dari Abu Hurairah r.a., dari Rasulullah SAW., sabdanya: "Siapa yang tasbih tiga puluh tiga kali, tahmid tiga puluh tiga kali, takbir tiga puluh tiga kali, jadi jumlahnya sembilan puluh sembilan kali, kemudian dicukupkannya seratus dengan membaca: "La ilaha illallahu wahdahu la syarikalahu lahul mulku wa lahul hamdu wa huwa 'ala kulli syai-in qadir. Maka diampuni Allah segala kesalahannya, walaupun sebanyak buih di lautan." (Hadis riwayat Muslim)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment