Tuesday, October 11, 2011

RG2011... CEO SYABAS makan gaji buta RM5juta setahun

 

----- Original Message -----

CEO SYABAS makan gaji buta ja RM5juta setahun tapi ayaq yang dibagi penuh karat..!!

Gaji RM5 Juta Untuk Air yang Penuh Karat

Pengerusi SYABAS, Tan Sri Razali Ismail, mendapat gaji sebanyak RM5.2 juta setahun. Gaji beliau lebih tinggi dari gaji CEO bank terbesar di dunia, yakni CEO Bank of China. Namun, adakah air yang kita dapat dari SYABAS benar-benar bersih dan selamat untuk digunakan?

Tulang Besi mendapat surat dan video dari seorang pembaca. Mungkin pengalaman pembaca ini serta video yang diberikan boleh menjadi iktibar yang baik untuk kita. Adakah wajar kita membayar Tan Sri Rozali gaji RM5.2 juta setahun untuk bekalan air yang penuh dengan karat dan membahayakan kesihatan anak-anak kita?

Tan Sri Rozali ini adalah bekas Bendahari UMNO Bahagian Hulu Selangor sewaktu Mat Taib menjadi MB Selangor. Malahan, penswastaan Air di Selangor diberikan oleh Mat Taib kepada beliau sewaktu Mat Taib menjadi MB Selangor.

Asalnya, surat ini adalah dalam bentuk email dan bahasa yang digunakan adalah bahasa percakapan. Maka, Tulang Besi terpaksa membuat sedikit edit kepada bahasa persuratan. Selamat membaca:

Saudara Tulang Besi,

Saya telah memasang sebuah tapis yang menapis air dengan menggunakan pasir dan batu di punca utama air saya beberapa bulan yang lepas. Sebelum saya memasang tapis ini, anak-anak saya sering sakit-sakit. Seminggu sekali kami sekeluarga terpaksa ke doktor kerana pasti salah seorang anak saya akan demam, selsema atau muntah-muntah. Kos doktor saya sebulan hampir RM1000. Malahan anak saya yang paling kecil pernah masuk hospital kerana paru-parunya terdapat cecair di dalamnya..

Tiba-tiba saya mendapat ilham untuk memasang tapis yang ada dalam video ini. Secara tiba-tiba anak-anak saya berhenti demam dan sakit-sakit. Peti ais saya yang penuh dengan ubat-ubat sebelum ini sudah tidak lagi kelihatan ubat-ubatnya. Tiada lagi lawatan mingguan ke specialist, klinik mahupun hospital.

Saya masih lagi tidak tahu mengapa tapis ini menyelamatkan anak-anak saya dari sakit dan demam. Kebetulan tapis ini memerlukan proses pembersihan setiap 2 minggu atau lebih.

Saudara Tulang Besi boleh melihat sendiri mengapa anak2 saya sakit dalam video itu. Cukup dengan saya kata air yang keluar dari tapis itu selepas proses pembersihan berwarna "MERAH".

Itulah kuantiti karat yang masuk ke dalam rumah-rumah kita dari SYABAS. Saya yakin, anak-anak sakit kerana meminum air yang penuh karat. Dan, karat ini tidak boleh hilang dengan kita memanaskan air untuk minuman.

Saya bersyukur tindakan saya memasang tapis itu menyelamatkan anak-anak saya dari sakit yang berpanjangan. Syukur, alhamdulillah.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment