Thursday, November 10, 2011

Re: RG2011... Fwd: Tun M jawab putarbelit Tony PUA

 

jumlah kakitangan malaysia dgn indonesia sama tapi rakyat malaysia 26 juta...indonesia 250 juta...
 
masalah nya bila zaman mahathir, bila ramai tak dapat kerja, beliau buka peluang pekerjaaan di sektor kerajaan....bila investment dan peluang pekerjaan di swasta tiada......maka berlaku lambakan pekerja kerajaan....
 
so, macam mana nak solve masalah?

2011/11/11 mz ma <kba8803@yahoo.com.my>
 

mungkin yg nak di berhentikan tu...adalah kakitangan yg mai kerja lambat...balik awai....selalu mc....yg cakap pandai tapi kerja x buat....yg ni dok perabih duit saja....ada dgn x dak sama saja.....org lain yg dok buat kerja depa...

From: Sr Rizz.r <junior.rizz@gmail.com>
To: respeks_group <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, 10 November 2011 1:31 PM
Subject: RG2011... Fwd: Tun M jawab putarbelit Tony PUA
 


 

Tun Mahathir jawab putarbelit Tony Pua

 Posted by Aspirasi
Beberapa hari lepas, Tony PUaKA mengaitkan Tun Mahathir dalam mewajarkan kenyataannya untuk mengurangkan kakitangan awam..Hari ini Tun Mahathir menjawab balik putarbelit Tony PuaKA dengan mengatakan hasrat DAP untuk mengecilkan jumlah penjawat awam dengan memecat mereka merupakan satu langkah yang tidak wajar.Walaupun dahulu Beliau Pernah mengurangkan kakitangan awam semasa pentadbirannya, namun penjawat awam itu diserapkan ke dalam syarikat berkaitan kerajaan.
''Bila mereka bekerja dengan syarikat, syarikat itu yang membayar gaji mereka, sekali gus kuranglah perbelanjaan kerajaan," katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Program dari kaca mata Tun Dr. Mahathir Dilema Ekonomi Bangsa Malaysia di Universiti Putra Malaysia (UPM.

Dr. Mahathir dalam pada itu menyifatkan jumlah kakitangan awam kira-kira 1.3 juta ketika ini adalah wajar dan seimbang dengan jumlah penduduk Malaysia yang kini berjumlah 28 juta.

Beliau berkata, untuk mentadbir urus negara yang mempunyai penduduk sebanyak itu memerlukan kerajaan untuk meningkatkan jumlah kakitangannya.

Katanya, memberi contoh, kegiatan mencuri hasil kayu di Pulau Langkawi berlaku oleh kerana kurangnya penguatkuasaan berikutan jumlah kakitangan pegawai perhutanan kurang.

''Dahulu masa saya jadi Perdana Menteri, rakyat Malaysia hanya sebanyak 13 juta namun semasa saya berhenti, jumlah itu meningkat sehingga 26 juta. Jadi, takkan kita mahu mentadbir 26 juta rakyat tanpa memerlukan banyak kakitangan," katanya
Hakikatnya apa yang dikata Tony PUAka adalah kenyataan berbaur rasis...senang-senang nak buang kakitangan Awam..

 


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment