Wednesday, November 9, 2011

Re: RG2011... Pertanyaan : penyewaan rumah

 

Salam ........
Pak mat juga pernah kena kes yang lebih kurang macam Abi , cuma berbeza dari segi kegunaan penyewaan , cuma pak mat ada surat perjanjian penyewaan yang di tandatangani oleh pak mat saja ( kalau ikut tak lengkap ). Nak di suruh keluar dia cakap dah lama pindah masuk cuma rumah tu di serah dari abang ke adiknya bagi tujuan perniagaan  ( buka cawangan baru ) .......... !!
Sesudah hilang sabar pak mat  hanya bertawakal dan berusaha membuat surat bagi membatalkan penyewaan baru sambil di sertakan dengan " Cop dan tandatangan dari Pesuruhjaya Sumpah " bagi menguatkan lagi surat pak mat   !!!!
Pak mat tunjukkan surat tersebut pada adik beliau dan cakap yang rumah tersebut pak mat nak guna ....
alhamdulillah dia nampak faham walau pun pada mulanya berkeras ............ apa pun abi kena usaha bersertakan sikit ugutan bersurat ( Surat bercop dari Pesuruhjaya Sumpah" )
 
Pak mat tempee

From: halawah shop <mrespeks@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Thursday, November 10, 2011 4:31 AM
Subject: RG2011... Pertanyaan : penyewaan rumah

 
Salam...

Abi ada beberapa pertanyaan. Berkaitan penyewaan rumah. Persoalannya...

Abi telah menyewakan sebuah rumah kepada penyewa mulai tahun 2007. Alhamdulillah bayaran sewa selesai pada tiap2 bulan. Dan rumah itu dijadikan oleh beliau sebagai Taska itupun dengan kebenaran abi. Penyewaan berlaku tanpa ada perjanjian bertulis. Hanya perjanjian mulut@lisan. Mungkin di sini kesilapan abi. Persetujuan bersama secara lisan adalah penyewaan selama 5 tahun. Alhamdulillah berjalan dengan baik dan akan berakhir pada tahun ini Dismeber. 2011.

Pada pertengahan tahun ini 2011, abi telahpun memaklumkan kepada beliau abi ingin mengambil semula rumah tersebut pada awal 2012 setelah habis tempoh perjanjian lisan kami. Alhamdulillah beliau akur. Namun begitu, Pada dua minggu lepas beliau telah menghantar sms kepada abi memohon dilanjutkan sebulan lagi... ini bermakna beliau akan teruskan sewaan sehingga January 2012. Dan beliau juga memohon agar bayaran sewa untuk Disember dan January tersebut ditolak dari deposit. Abi tidak bersetuju. Dan abi ingin bersemuka dnegannya. Namun beliau diam.

Tetiba, pada hari ini beliau menghantar mesej kepada abi, Tuan kami telah menjual Taska kami. Sila berhubung dengan pengurusan taska baru berkaitan urusan penyewaan.Perghhh tertiba je pengurusan Taska telah beralih tuan. Abi sendiri tidak dimaklumkan apa2 no untuk dihubungi. Abi juga tidak tahu samada pengurusan baru tahu atau tidak yang abi akan mengambil rumah tersebut pada January 2012 nanti.

Untuk pengetahuan juga, memang beliau ada hint untuk jual... dan ada menawarkan kepada abi. Tetapi abi tidak berminat...

Sekarang??? Apa tindakan yang abi perlu lakukan>>>???


--



__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment