Tuesday, November 8, 2011

Re: RG2011... Re: HARAM TETAP HARAM !

 

relaks la bro.. mamat nie ustmdcd@gmail.com dah xde modal..  jgn terperangkap dgn emosi..
 
org yg waras akan berfikir mamat nie ustmdcd@gmail.com.. ok ke tak?
 
kalo tanya die soklan, pasti dia caboot! haha..

 
2011/11/8 xstream <pejal71@gmail.com>
 

Alaaa ini bukan negara Islam pun...nak taat ker ko kepada CHUA SOI LEK tuh...Najib bini tak pakai tudung...siap sebut tak mahu hukum hudud...taat kepada Allah ker tuh?..kesimpulannya jgn jual agama dgn harga sedikit...kesian...mencari2 dan teraba2...ko ingat senang2 ker nak sebut syahid sana syahid sini...agak2 polis pukul org tuh kira pejuang dan mati boleh syahid kot...siap sebut mati kafir tuh...hadis nabi pun nak seleweng...

2011/11/8 ust <ustmdcd@gmail.com>

SHEIKH USTAZ IDRIS SULAIMAN

http://www.burnews.com/contents/newsm/24746.jpg

KEDUTAAN ARAB SAUDI DI KUALA LUMPUR

Ustaz Idris Sulaiman, penyelidik di kedutaan Arab Saudi menyifatkan seseorang yang mati akibat demonstrasi, bukanlah mati syahid sebagaimana yang didakwa, sebaliknya ia mati dalam keadaan jahiliah kerana menurut ajaran Islam, berdemonstrasi melawan pemerintah, hukumnya tetap haram.

"Hal ini (demonstrasi) adalah sesuatu yang bercanggah dengan apa yang dituntut oleh agama kita, Islam di mana Islam sentiasa menuntut umatnya bersatu padu dan melarang berpecah belah.

"Dalam hadis Rasulullah SAW, yang diriwayatkan oleh Imam Muslim yang bermaksud ' Barang siapa yang menarik ketaatannya, dia akan bertemu Allah tanpa alasan, dan barang siapa yang mati tanpa bai'ah (ketaatan) di lehernya, dia telah mati dalam keadaan jahiliyah", katanya.

"Hal ini berbeza sama sekali dengan apa yang disebut-sebutkan dalam media massa, yang kebanyakan banyak dipengaruhi oleh orang-orang Barat, di mana mereka yang mati akibat demonstrasi, mereka dikatakan mati syahid. Sedangkan Rasulullah SAW berkata, ia telah mati dalam keadaan jahiliyah. Jadi ini jelas sesuatu yang sangat bercanggah.

"Jelas itu satu dusta, satu penyelewengan kerana (bercanggah dengan) hadis-hadis yang kita sebutkan tadi", katanya.

KESIMPULAN :

PARTI PAS , PKR, BEBAS ADALAH TERDIRI DARI ORANG MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM. WALAUPUN DEMOKRASI MEMBENARKANNYA TAPI DARI SEGI HUKUM ISLAM ADALAH TETAP JATUH HARAM.

KEMATIAN MEREKA AKHIRNYA JATUH KEPADA KEMATIAN JAHILIYAH KERANA MENUBUHKAN PARTI SEMATA-MATA UNTUK MELAWAN DAN MENJATUHKAN PEMERINTAH ISLAM DI MANA UMAT ISLAM MALAYSIA BERPECAH BELAH WALAU SEBANGSA DAN SEAGAMA.

WALLAHUALAM.




--
Xstream-BOP


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment