Wednesday, November 9, 2011

Re: RG2011... Respons RG 2: HUDUD CIPTAAN PAS MEMBUKTIKAN PAS PARTI SESAT MENYESATKAN

 

Yusri khatib adalah contoh orang yang perasan lebih islam dari orang lain..sokong parti lain la..buat malu je..kalo adik aku, dah lama kene penampar. (sila rujuk komen2 lain beliau)
 
From: "Geng@yahoo.com" <Geng@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, 9 November 2011 7:28 PM
Subject: RG2011... Respons RG 2: HUDUD CIPTAAN PAS MEMBUKTIKAN PAS PARTI SESAT MENYESATKAN

 
From: yusri khatib yusri762002@yahoo.com
buduh lembu betul kartina ni. kalau tak mencarut, ko nak kata apa dalam kes liwat?? takkan nak sebut benda tu laa ala benda tu laa. banggang. dah la jahil. kaafir pulak tu si banggang ni.
dah kita tuduh org rogol atau liwat. mesti la nak sebut kote, jubur dan seumpamanya. tak ke mencarut dibenarkan. ko ni dah ada anak ke kartina?? kalau pernah beranak. doktor atau nurse yang duk sedia nak proses ko branak tu nak mengaji macam mana kalau tak sebut yang ko punya berbulu tu. bodoh
___________________________________________________________________________________
From: Chulan_chin chulan_chin@yahoo.com
Astaghfirullah al 'azim. Buruknya bahasa yg digunakan. Kita akan dinilai thdp apa yg dikatakan w/p dalam bentuk tulisan emel begini.
"Jgnlah kamu saling mencela satu sama lain, dan janganlah saling memanggil dgn gelar yg buruk. Seburuk2 panggilan adalah yg buruk (fasik) setelah beriman. Dan barangsiapa yg tidak bertaubat maka mereka itulah org2 yg zalim." al hujurat:11.
Istighfar saudara, matlamat tidak menghalalkan cara.
Saya lihat perbincangan ttg hal ni dah semakin membawa keburukan daripada kebaikan. Saya tidak berniat utk membenarkan apa yg Cik Kartina sebut, tapi apa yg disebutkan sebenarnya ada benarnya. Cuma bahasa yg digunakan telah disalah ertikan. Saya percaya dia tidak bermaksud menolok hukum Allah ini. Sebenarnya hal ini telah ditulis oleh Dr Yusuf Al Qardhawi. Antara tulisan yg telah merujuk kepada tulisan Dr Yusuf Qardhawi ini adalah spt tulisan ini: http://inijalanku.wordpress.com/2011/10/02/diantara-syariat-islam-dan-hukum-hudud-2/
Ada video wawancara Al-Jazeera kpd Dr Yusuf al-Qardhawi ttg hal ini. http://www.youtube.com/watch?v=k_TtsRaBk-c&feature=youtube_gdata_player
Kalau tgk video tu bukan bermaksud Dr Yusuf Qardhawi menolak hudud, ttp pra-syarat sebelum hudud dilaksanakan perlu dipenuhi sebelum dilaksanakannya. Wallahua'lam.
 
Malu la sikit yusri khatib ooiii dgn ayat2 ko tu..
 
From: ahmad suhaimi ah_suhaimi@yahoo.com.sg
dah nana dia pun kartina nak buat macam mana nak mempertahan kan logik akal dia logik akal tak semua kena dengan hukum tapi hukum kena dengan logik akal pikir pikir kan lah ye
From: nor azlin mohd nordin azlin8@yahoo.com
Entah la. Tindakan yang bodoh tak semestinya dibuat oleh orang yang bodoh. Adakalanya orang pandai pun tersilap langkah melakukan sesuatu yang bodoh. Kita sendiri pun pernah menyesal melakukan sesuatu yang bodoh di masa lalu tapi adakah itu bermakna kita memang bodoh? Tak juga kan? Bodoh tu hanya merujuk kepada yang IQ rendah je kot.


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment