Thursday, November 10, 2011

RG2011... Fw: Adakah Malaysia antara rakan niaga terbesar Israel ?

 

----- Original Message -----

Adakah Malaysia antara rakan niaga terbesar Israel ?
 
selatanonline

Adakah Malaysia merupakan antara rakan besar perniagaan Israel ?

Dari maklumat carta yang di keluarkan oleh trade.ec.europa.eu , telah menunjukkan bahawa di tahun 2010, Malaysia adalah merupakan rakan niaga ke 15 terbesar Israel, rakan import ke 24 terbesar Israel dan rakan ekspot ke 11 terbesar Israel.

Cuba sorotkan kembali akan kejadian bagaimana Ahli Parlimen DAP Bakri yang hanya meminta penjelasan daripada Menteri tentang hubungan dagang antara Malaysia - Israel telah di halau keluar dari Dewan Rakyat.

Adakah ini kerana semata-mata pihak kerajaan UMNO mahu menyorokkan sesuatu kenyataan yang sememangnya merupakan sesuatu hakikat ? Berapa lamakah mereka mahu berselindung ?

Dibawah ini adalah carta yang di petik daripada trade.ec.europa.eu , yang mana ia menunjukkan hubungan dagangan terbesar dua hala antara Israel dan rakan-rakan niaganya. Disitu tersenarai nama negara Malaysia sebagai salah satu rakan dagang terbesar Israel.

Berikut adalah petikan yang di ambil dari laman web SAMM

Siaran Umum

Seketeriat SAMM Kebangsaan
8 Nov 2011
Profesor Dr. Syeikh Yusuf Al-Qardhawi dalam khutbah Jumaat bertarikh 12 April 2002 seperti disiarkan di dalam fatwa, hakam dan...'muhadaroh' telah menyeru umat Islam dan negara Islam untuk memboikot semua produk dan membatalkan hubungan dagangan dengan Israel. Beliau menegaskan bahawa perbuatan mengadakan hubungan dagangan dengan Israel adalah tergolong dalam dosa-dosa besar dan kerajaan adalah bertanggungjawab untuk melaksanakan dasar tersebut.
 
Posted by patriot
 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment