SELANGOR - Speaker Dewan Undangan Negeri, Teng Chang Khim bertindak menghalau DUN Batang Kali, Mohd Isa Abu Kasim keluar dari dewan kerana dianggap tidak menghormatinya.

Teng Chang bertindak demikian sebagai tanda sokongan kepada Menteri Besar, Tan Sri Datuk Seri Abdul Khalid Ibrahim yang telah diajukan soalan oleh Mohd Isa berhubung isu Merakyatkan Ekonomi Selangor (MBS).

Mohd Isa berkata tindakan beliau dihalau keluar dewan itu kerana MB gagal menjawab soalan yang dikemukakan untuk dibincangkan.

Apa pun spiker memang x boleh pakai tak sampai sejam YB Isa dalam dewan sudah di halau keluar. Itulah orang cina kafir apa bila mereka memerintah Malaysia, ini baru memerintah satu negeri dah tunjuk belang. nampak sangat spiker tidak adil!!!!




Banggang Khalid Gagap teserlah hari ini kerana 1 pertanyaan Khalid Gagap tak boleh jawab.kenapa tak nak jawab ???? takut sangat ker semua perkara terbongkar ??? ataupun nak sangat melayu di buang dari penjawat awam.anda sudah tahu DAP akan kurangkan semua itu.anda nak ker khalid gagap ??? jom kita lihat apa sebenar berlaku.

Apa lagi yang kita perlu kata,inilah hakikat yang kita perlu terima.Tanya Salah Tak Tanya Salah.Ini yang terjadi kepada Adun Batang Kali Datuk Isa Mohd yang diarahkan keluar dewan apabila cuba mendapatkan penjelasan lanjut daripada Menteri Besar berkenaan dengan sumbangan program Merakyatkan Ekonomi Selangor terhadap penjawat awam.Jelas, Menteri Besar tidak bersedia dengan soalan yang ditujukan oleh Adun tersebut.

Apa sebenarnya motif arahan keluar daripada Speaker ??? Adakah untuk menyelamatkan isu kenyataan DAP terhadap penjawat awam sekiranya mereka memerintah ?? Perkara ini perlu ditanya sekali lagi di dalam dewan ketika sidang dun berjalan sekarang.Apakah perancagan kerajaan Pakatan Rakyat terhadap kakitangan kerajaan negeri.Sekadar pelarasan gaji minima tidak menjamin keberkesanan sesuatu pentadbiran.

Apa kata kerajaan Pakatan Rakyat Selangor menggunakan perancangan DAP terhadap penjawat awam. Mungkin itu akan menjadi penanda aras bahawa apa yang dikatakan oleh DAP itu ada betulnya.Ini sekaligus akan menutup mulut pemimpin-pemimpin pro BN yang lantang mempertikaikan kenyataan Tony Pua.