Thursday, December 15, 2011

Re: RG2011... Kembali gunapakai 1 sen

 

sebenarnya nie semua startegi beb.. diorang ada plan.. contohnya . dorg buat mcm nie.. so secara automatik harga barang semua naik .. dalam diam2 nie .. then . setelah harga barang stabil+kenaikan.. so isu lama dorg korek semula.. tak ke banggang namanya kalau beli rm1.34 = rm1.30 .. beban ke?? so pandai2lah shopping ek..

nie isu gula.. kononnya diabetes meningkat.. (sumber mana aku pun tak tahu) untuk mengelakkan diabetes.. nanti naikkan harga gula.. selepas naik.. statistik mengatakan diabetes berkurangan .. hahaha.. kelakar jek kan..  

isu gaji lak.. nie pun sakit kepala juga nie.. orang bawahan naik gaji rm100 jek.. orang atasan naik gaji sampai rm20K ... ke banggang namanya .. org diploma sama dapat gaji org SPM?? adil ke?? orang kije 10 tahun sama gaji dengan org 9 tahun .. adil ke??

tapi mcm mana pun.. syukurlah apa yang ada.. yg penting korang bijak ek.. dah jangan sesekali bagi org lain memerintah MALAYSIA .. lagi parah kita.. biar MELAYU saje, walaupun dorg sapa. yg penting MELAYU..  tak kira warna apa.. yg penting MELAYU..



iklan knowledge sharing
korang nak belajar IT? http://bundlebook2u.blogspot.com


From: kamal zaman <kamalzaman@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Friday, May 20, 2011 5:15 PM
Subject: RG2011... Kembali gunapakai 1 sen

 
kalau dah bangang..beri kenyataan pun bangang juga sembab ni...
bukan sembab ni aje..seluruh kabinet bangang macam dia ni jugak,,

2011/5/20 Aida Ishak <naiaida@gmail.com>
 

Ni kira camane la dia ni... RM1.71 bukan ke bila genapkan jadi RM1.70?



2011/5/20 Perwira bin Osman <perwira.osman@gmail.com>
 
bersedia utk ubah rounding pada system. hahahahhh...

Sent
from my Nokia® huhuhuhhhhh..!.

Kerajaan cadang guna semula wang satu sen

KANGAR 19 Mei - Kerajaan bercadang melaksanakan semula penggunaan syiling satu sen supaya ia dapat membantu mengatasi beban rakyat yang menghadapi kenaikan harga barang.
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, cadangan tersebut akan dibangkitkan dalam satu mesyuarat yang akan dipengerusikan beliau tidak lama lagi.
Menurutnya, langkah tersebut untuk membendung kenaikan harga yang tinggi disebabkan kaitan dengan nilai satu sen yang tidak digunakan lagi sejak 2008.
"Misalnya, jika harga ditetapkan RM1.71, ia ditambah sebanyak empat sen untuk menjadikannya RM1.75 sen. Sudah tentu memberi keuntungan kepada peniaga tetapi membebankan rakyat," kata beliau selepas berucap kepada lebih 5,000 penduduk yang menghadiri Program Turun Padang Timbalan Perdana Menteri ke Perlis di Dewan 2020 di sini hari ini.
Pada April 2008, syiling satu sen tidak digunakan lagi untuk pembayaran di kaunter, sebaliknya semua bayaran bil digenapkan melalui mekanisme penggenapan kepada lima sen terdekat.
Menerusi mekanisme itu, jumlah keseluruhan bil berakhir dengan satu, dua, enam dan tujuh akan diturunkan kepada lima sen terdekat manakala bil berakhir dengan tiga, empat, lapan dan sembilan dinaikkan kepada lima sen terdekat.
Bagaimanapun, kata Timbalan Perdana Menteri, keputusan untuk menggunakan semula syiling satu sen bergantung kepada Bank Negara Malaysia sama ada ia boleh dilaksanakan atau sebaliknya.





__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment