Monday, December 12, 2011

RG2011... DUNIA POLITIK JELIK DAN KEJI (DARI PANDANGAN ORANG AWAM)

 

Sketsa:Taktik politik kotor

Dari sudut pandangan orang awam saperti saya, saya melihat ramai dikalangan politikus beragama Islam di seluruh dunia mengaku bahawa mereka memang terlibat dengan politik cara barat, iaitu politik taghut yang bertentangan dengan Islam.Mereka juga mengaku amalan politik yang sepatutnya yang di redhai Allah adalah politik yang di laksanakan atau di tathbiqkan atau di selaraskan mengikut kehendak Islam.Sudah sekian lama mereka melaungkan "Islam itu syumul" atau "Islam itu adalah cara hidup" atau "Islam is the way of Life", tetapi nampaknya itu hanya bentuk kempen untuk meraih undi, slogan, propaganda dan dakyah semata mata.Namun selama ini "Politik Islam" nampaknya hanya indah di bibir bibir mulut atau retorik sahaja.Hakikatnya bukan politik Islam atau politik sebenar yang mereka bawa.Sebaliknya mereka memperjuangkan politik yang bercanggah dengan cara yang Islam mahu.

Sebab itu politik yang di amalkan oleh politikus Islam hari ini adalah politik yang menyakitkan hati banyak pihak, politik yang mencerminkan Islam itu kasar,ganas,dan suka bertelagah,politik yang menjauhkan manusia dari Islam. Mereka sering mengaku mereka menjalankan dakwah dalam berpolitik.Tetapi apa yang saya lihat mereka berdakwah kerana nak menegakkan fahaman dan politik berpuak puak mereka.Bererti berdakwah kerana politik bukan berpolitik kerana menegakkan dakwah Islamiah.

Kita juga melihat bagi politkus,matlamat mereka berjuang adalah atas dasar untuk mendapat kuasa.Walaupun ada di antara mereka mengaku perjuangan mereka nak mendaulahkan Islam, tetapi merebut kuasa adalah agenda nombor wahid.Menegakkan Islam adalah agenda nombor 2 setelah dapat kuasa.Maka sebab itu dalam berpolitik untuk merebut kuasa mereka tidak memperdulikan sempadan halal dan haram.Bahkan mereka sedia "menghalalkan cara" dan sanggup mengubah hukum mengikut selera politik mereka.Yang haram boleh jadi halal dan yang halal boleh jadi haram.Perbuatan memfitnah, mengaibkan atau mencemarkan maruah lawan,mengata, memaki hamun dan macam macam lagi yang di larang dalam Islam mereka langgar ikut sesuka hati.Mereka "memperalatkan" hukum fiqh awlawiyat untuk mengeluarkan fatwa baru asalkan hukum yang baru yang di fatwakan boleh di selaraskan dengan perjalanan politik semasa mereka.Mereka menghalalkan tindakkan mereka kerana kata mereka ini lah "politik".Contoh, dulu mereka kata haram memilih pemimpin dari kalangan orang kafir dengan berhujah menggunakan Surah Surah Al Quran, di antaranya Surah Al Maidah ayat 57 yang bermaksud :

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman."

Kini mereka pula yang suruh umat Islam memilih pemimpin dari kalangan orang kafir.Bahkan berkempen bermati matian untuk pemimpin kafir ini.

Mereka seolah olah hilang akal atau gila untuk mendapat kuasa hingga menyebabkan mereka jadi keras kepala.Hingga tergamak dan sanggup memecah ukhwah atau persaudaraan Islam.Betapa kejinya cara mereka berpolitik.Said Nursi, seorang tokoh dari Turki pernah merintih di dalam doa nya "Ya Allah lindunganlah aku dari syaitan dan POLITIK".Ini menunjukkan betapa kejinya cara manusia Islam "handle' politik yang menakutkan Said Nursi.

Samada mereka sedar atau tidak mereka sebenarnya memiliki perangai jahiliah dan hipokrit.Apabila berbalah mereka berlebih lebihan hinggakan hal peribadi rumahtangga, keluarga ,datuk nenek dan keturunan lawannya yang tak ada kena mengena pun di hina dan diaibkan sama.Langkah in mereka anggap perang habis habisan.Dalam Islam jika berperang sekali pun ada batasan nya saperti apa yang Allah firmankan yang bermaksud :

"Dan perangilah kerana (menegakkan dan mempertahankan) agama Allah akan orang yang memerangi kamu dan janganlah kamu melampaui batas (dengan memulakan peperangan) kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang yang melampaui batas". (Surah Al Baqarah ayat 190)

Lebih dahsyat lagi ramai di dikalangan mereka, (termasuk penyokong2 mereka yang bertaklid buta dengan mereka) bertindak melampaui batas kerana tergamak melemparkan tuduhan tuduhan khawarij, Ahbash,munafiq, fasiq,penentang atau pengkhianat agama,murtad, bahkan mengkafirkan lawan politiknya semata mata kerana berbeza pendapat dengan fahaman kepartian mereka.Mereka sering mengenepikan hadis hadis sahih dan kadang kala sanggup mengadakan hadis hadis palsu semata mata kerana nak mempertahankan fahaman politik puak mereka.

Umat Islam patut sedar sendiri bahawa orang politik saperti yang saya sebutkan di atas adalah orang politik yang keji.Masyarakat Islam perlu diputar fikiran mereka semula (syncronise) untuk melihat kebenaran supaya mereka tidak selamanya ditipu oleh politikus jahat yang terpengaruh dengan agenda Barat dan Yahudi atas nama Islam.Wallahu'alam.

===================================

Salaam & Regards

Amri el Wahab

My Online Shop: http://amri-shoppe.blogspot.com

My Blog: http://fitrahislami.wordpress.com

=====================================

Pesanan Guru Mursyid :"Kalau kita hendak menasihati orangTanya hati kita dahulu Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang.Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang.Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu.
Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu,  kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu".

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment