Thursday, January 12, 2012

Re: RG2011... AGENDA LEBIH BESAR MENANTI KITA!!!!!

 

Dia tulis macam dia yg kena liwat. Skrg ni yg kena liwat ialah saipul bukannya UMNO. Tp tulisan ini bagaikan seolah2 kes mahkamah ini anwar vs UMNO yg kna liwat. 

Ini adalah bukti jelas bahawa kes saipul adalah konspirasi UMnO sahaja nk benamkan karier politik anuar. 

Sent from my iPhone

On 12/01/2012, at 1:25 PTG, sue sweet7 <suesweet7@gmail.com> wrote:

 

bila bukti meragukan bermakna bukti lebih kearah fitnah...TERIMA KENYATAAN LA BRO!!!

2012/1/10 Sr Rizz.r <junior.rizz@gmail.com>
 

 

Jangan Lekas Kecewa Dengan Kes Liwat Anwar, Agenda Lebih Besar Menanti Kita..!

January 9, 2012   ·  [ ihsan: Mykmu.net]

liwat 2

Saya faham. Ramai dikalangan kita yang kecewa, tak de mood, muram, bengang, marah dan tak puas hati dengan keputusan Hakim Zabidin Mohd Diah hari ini. Memang ramai yang terkejut sebab bukti dan keterangan saksi memang cukup dan relevan.

Namun apakan daya. Keputusan Hakim tersebut perlu diterima dengan cara yang terbuka. Harap barisan pendakwaan akan memfailkan rayuan secepat mungkin untuk keadilan kepada Saiful di mahkamah dunia. Namun sekiranya rayuan terakhir itu pun gagal, yakinlah bahawa apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya.

Pada saya, keputusan tersebut memang sudah dijangka dari awal. Dan ternyata, Anwar dilepaskan bukan kerana dia tidak meliwat. Saya ada di dalam bilik mahkamah ketika itu. Anwar dibebaskan kerana bekas DNA dan mahkamah tak boleh "rely" atas keterangan dari Saiful semata-mata. Itu alasan Anwar dibebaskan dan BUKAN KERANA DIA TIDAK MELIWAT pun…

Tak apalah. Fokus yang seterusnya ialah PRU 13.

Pada saya, kurang "sedap"lah kalau lawan PRU 13 ini berlangsung secara "handicap". Maksud saya, kurang best kalau lawan kita itu duduk di penjara. Kurang jantan. Sekarang dia sudah bebas..kita "face to face"!

Lagipun, kita bukannya macam puak-puak pembangkang yang bangang-bangang sanggup tidur tengah jalan semata-mata nak protes keputusan hakim, kan? Sikap kita jauh bertamadun dari puak-puak tersebut…!

PRU 13 kali ini bakal menyaksikan Datuk Seri Najib melawan Anwar Berahim secara jantan!

Pada saya, bebasnya Anwar ada hikmah yang tersembunyi. Mungkin Allah sengaja mahu begitu dan akan menghukumnya di akhirat kelak. Saya yakin dengan Tuhan yang saya sembah dan redha dengan ketentuan dariNya itu.

Pembebasan Anwar ini jelas memberikan kelebihan kepada kita memandangkan Anwar sememangnya menjadi liabiliti besar bagi Pakatan Haram. Dengan moral yang jijik dan busuk, sikap Anwar yang suka memporak-peranda dan memburuk-burukkan negara itu menjadi "bonus" kepada kita.

Biarlah. Rakyat sudah muak dengan Anwar. Menurut laporan, anak-anak muda juga sudah buka mata terhadap kejelekan sikap dan agenda Pakatan Haram, khususnya Anwar Ibrahim. Ramai yang sudah sedar dan menyokong UMNO/BN.

Saya ingin melihat. Sejauh manakah kehebatan Anwar berbanding Datuk Seri Najib. Setakat pengamatan saya, Datuk Seri Najib jauh berada di hadapan dan di atas landasan yang betul.

Berbanding Anwar, dia menjadi "duri dalam daging" di dalam Pakatan Haram itu sendiri. PAS dan DAP dikhabarkan sudah hampir "tidak memerlukan" Anwar lagi. Buktinya, PAS menjadi porak peranda disebabkan angkara Anwar dan Azmin. Jika DAP dan PAS yang menjadi rakan sekutunya pun sudah bosan dengan Anwar, apatah lagi rakyat!

Justeru, kita wajar memberika fokus terhadap PRU 13 yang bakal menjelang tidak lama lagi. Soal kes Anwar-Saiful Bukhari itu kita serahkan kepada Timbalan Pendakwaraya dan Allah untuk menguruskannya. Itu saja buat masa ini.

By


Readers Comments (25)

  1. kulaan says:

    Saya amat bersetuju dengan saudara. Syabas atas kupasan ini.

    7:32 PM on January 9, 2012
    • BudakPilah says:

      kOTE nUAR TAK CUKUP PANJANG Itu sobab hakim tak dopet menegoknye..Cuma nujum Pak bolalang yg nompeknye.kalau nak lokat ipul kena kasi kat Pak hitam.

      10:55 PM on January 9, 2012
  2. Mooohyideen says:

    Kepala hangguk korang bukti cukup…kes lintang pukang..patut buang kes dari awal..

    9:09 PM on January 9, 2012
    • selamber says:

      ko pulak yg melatah..rilex la mooo…hehe..ko ingt kepala hotak ko je yg nak diikut ke..bangang

      9:54 PM on January 9, 2012
  3. c5 says:

    lain kali kalau nak buat pendakwaan buatlah bukti yang kukoh..buat malu umno aje…

    9:28 PM on January 9, 2012
    • zumazore. says:

      tak tau cerita ke?
      anuar tu PKR… SAIPUL tu bekas setiausha sulit beliau, so apa cerita umno lak ni… sengal memanjang la ko ni

      10:03 PM on January 9, 2012
    • selamber says:

      ntah le bangangnya mamat ni..ini kan kes saiful dgn nuar kes peribadi diorg bukannya kes UMNO dgn Nuar busuk tu..bengong..

      10:10 PM on January 9, 2012
    • bujuk says:

      Aaa… UMNO tak terlibat langsung, sekadar menyauk di Air Keruh saja.

      10:44 PM on January 9, 2012
      • selamber says:

        hehe..dah pemimpin korang yg meliwat & buat zina takkan nak disokong jugak..berbeza dgn Hassan Ali bro

        10:45 PM on January 9, 2012
    • mRsTURDY says:

      Syedina Ali pernah ke Mahkamah kerana baju besinya dicuri seorang yahudi. Namun Hakim memutuskan baju besi itu milik Yahudi kerana kekurangan bukti. Syedina Ali akur. Jadi kita kena akur dgn keputusan hakim di dunia walaupun kita tahu siapa yg bersalah. Saudara2Ku!, Mahkamah Akhirat tidak akan melepaskan pesalah kerana saksi anggota2 badan termasuk konek dan punggong akan berkata2..!

      8:26 AM on January 10, 2012
  4. jebat says:

    alhamdulillah..kita dikurniakan seorang perdana menteri yg baik lagi bijak..
    terperangkap puak pakatan haram dengan propaganda mengatakan kerajaan adalah zalim. aku sokong najib…

    9:34 PM on January 9, 2012
    • selamber says:

      Aku pun sokong DS. Najib..korang sebenarnya dah terpedaya..hehe..HIDUP UMNO..!!

      10:12 PM on January 9, 2012
  5. naruto shipuden says:

    anvar bkanlah saingan UMNO yg hebat mana pun. Yang malang,apabila ada pemimpin UMNO peringkat bahagian yg sendiri pasif dan tak optimis dgn masa depan UMNO.

    Pada aku UMNO ada kelasnya tersendiri dan insya Allah semoga sentiasa terpelihara dari pemimpin2 yang hanya GAH berjawatan, tapi kalau nak gelakkan nasib UMNO, dia lah juga juaranya.

    anvar….raja manipulasi akhirnya akan dimalukan satu hari nanti.

    9:41 PM on January 9, 2012
  6. Sesumpah says:

    Yup, betul Anwar telah bebas dari tuduhan meliwat. Tapi, harus diingat, Anwar perlu lepasi satu lagi kes iaitu berkaitan dengan laporan palsu membabitkan video chinadoll. Nanti kita tunggu dan lihat sejauh mana hebatnya Karpal spin pasal video pulak. :)

    9:44 PM on January 9, 2012
    • bujuk says:

      Pendakwaan politik, lepas video apa pulak. orang dah muak la dengan pendakwaan politik ni. Sekadar nak bagi Anwar sibuk p mahkamah buat apa? waste time laa…

      10:47 PM on January 9, 2012
      • Sesumpah says:

        Apa pulak pendakwaan politik. Kan dah terbukti yang UMNO tak terlibat langsung ngan proses pendakwaan di mahkamah. Kalau Anwar tak bersalah, buat apa nak takut kan. Kalau nak lagi gempak, bawak sekali chinadoll sebagai saksi. :)

        10:56 PM on January 9, 2012
        • Sesumpah says:

          Opss….lupa plak, selain video chinadoll, video siamdoll pon kena tayang kat mahkamah gak. Kalau boleh letak skrin tv besar kat mahkamah nanti. :)

          10:59 PM on January 9, 2012
      • selamber says:

        Memang dah muak dah dengar nama Anwar ni..kerana dia la Melayu banyak berpecah belah..

        11:31 PM on January 9, 2012
  7. Orang kampung says:

    Alhamdulillah dgn terlepas nya Anwar Ibrahim mengesahkan bahawa badan kehakiman adalah badan yg bebas dan telus sekaligus menolak segala tohmahan yg di lemparkan keatas badan itu,Ini yg paling penting dlm penghakiman hari ini dan selepas ini tidak perlu ada dakwaan kebebasan dan ketelusan lagi dan seeluknya jgn lagi mengheret badan ini ke kancah politik.

    10:31 PM on January 9, 2012
  8. Azman Fi says:

    Yg penting kita kena percaya kpd hikmah disebalik keputusan.Cuba kita lihat dan bayangkan jika hakim buat keputusan yg disebaliknya sudah pasti akan belaku rusuhan yg lebih parah,inipun berlaku letupan Bom yg menyebabkan 3 org cedera,cuba bayangkan jika keputusan tidak menyebelahi anuWAR ?Jgn ingat anuWAR bebas menandakan anuWAR menang segalanya,tidak.Kalau kita lihat sekarang ini dalam berita dunia,semuanya memuji Malaysia dibawah pentadbiran DS Najib,pemimpin Dunia juga Pktn pembangkang manyatakan bahawa Mahkamah kita bebas dan tidak dikongkong oleh kerajaan/UMNO dan tuduhan yg menyatakan konpirasi oleh anuWAR ternyata tidak benar… Ingat kita tewas sebelum ini di beberapa Negeri bukan disebab kan BN lemah tetapi disebabkan persepsi buruk yg diada2kan oleh anuWAR dan pencacainya.Maka dgn keputusan Hakim ini sekurang2nya persepsi buruk ini kita dapat lenyapkan. anuWAR tiada apa yg boleh kita gentar,sebenarnya anuWAR terperangkap dan bila ramai yg tak sangka dgn keputusan Hakim, itu tandanya memang anuWAR Peliwat.

    10:40 PM on January 9, 2012
  9. Tubir says:

    tahniah buat anwar kerana terlepas dari tuduhan meliwat secara paksa,Dan ucapan tahniah juga diucapkan kepada PKR kerana percaya kepada sistem kehakiman negara malaysia.Ucapan tahniah juga diberikan kepada polis kerana berjaya menahan nafsu untuk membantai orang orang yg terlibat didalam perhimpunan tu .

    10:45 PM on January 9, 2012
  10. StinGray says:

    Betul ke Peliwat tak Meliwat???…kita tunggu episod di Mahkamah Rayuan plak…

    kepada pembangang jgn buat kenduri dulu yea…kes blum ditutup sepenuhnya lagi..

    Tapi harap2 jgn la YA Hakim dituduh sudah dibeli plak pada keputusan yg akan datang…hangpa pun dh yakin dengan sistem kehakiman dimalaysia ni kan…konsisten tau dgn pegangan hangpa tu ????..jgn u-turn plak lpas ni…saja nk peringat kat pembangang…

    11:21 PM on January 9, 2012
  11. tony gunawan says:

    kes ini patut dibuang sejak awal lagi terutama terbongkarnya saiful menjalinkan hubungan cinta dengan pendakwahraya kes tersebut! perkara ini hanya akan berlaku dan dibenarkan di mahkamah malaysia sahaja!hahaahahhaah malukan!

    11:29 PM on January 9, 2012
    • selamber says:

      ..pendakwaraya?

      11:33 PM on January 9, 2012
  12. Anak_Nogori says:

    Dengan keputusan mahkamah ini membuktikan mahkahmah tidak dipengaruhi oleh mana2 pihak.

    Dengan keputusan mahkamah ini juga adalah dengan kehendak Allah swt jua..tentu ada hikmah2 tertentu yg kita sendiri tak tahu, cuma mungkin dgn keputusan mahkamah ini Allah swt memberi peluang pada Anwar supaya bertaubat lah…itu kalau dia masih nampak pintu taubat lah.





--
Sila berkunjung ke...
http://serianggunkiosk.blogspot.com/ pelbagai produk penjagaan diri

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment