Sunday, January 15, 2012

Re: RG2011... Isu NFC: Shahrizat ambil cuti 3 minggu

Assalamualaikum semua,
 
minta guna bahasa yang indah sebab Islam itu indah. Apa itu  fucked brain, selalunya orang yang tulis begini adalah bekas penghuni rumah sakit jiwa. Jiwa tak tenteram. saya cadan jika berkaedaan begini ambil wuduk dan solat sunat.
 
Pasti kan Hj Hadi Awang sebagai Perdana Menteri Malaysia untuk terus daulah Islam. Jangan bagi orang yang SOKONG GAY jadi PM nanti semua orang Islam akan dilaknat macam zaman nabi nabi sebelum Nabi Mohamad

From: newsfowarder™ <3@pendekarblogger.com>
To: MalaysiaNews@yahoogroups.com
Cc: para_jump101 airborne <air_strike101@yahoo.com>; respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Sunday, January 15, 2012 1:22 PM
Subject: Re: RG2011... Isu NFC: Shahrizat ambil cuti 3 minggu
setengah jenis manusia nih, ko ckp jawe ke ckp tamil ke, tetap dia buat2 tak paham jugak.. berckp pasal jawe nih..teringat wak parjo doktor gigi tuh..ape crite...senyap je..jgn2 mahkamah linggam dan bebaskan die pulak... On 1/15/2012 11:24 AM, para_jump101 airborne wrote:
 
Sr. rizz.r itu bukan sahaja bodoh auat bangang tetapi juga memiliki hal-fucked brain.
 
Rizz sebenarnya mempunyai niat dan matlamat untuk membela Sharizat dan keluarganya tetpai kekurangan akal untuk memberikan hujah dan fakta dalam mengutarakan pembelaannya.
 
Bagaimana hujah yang hendak dikemukakan oleh rizz ini kerana suami dan anak-anak Sharizat secara terang-terang dan jelas melakukan penyelewengan dana yang diperuntukan itu, Peruntukan RM 250 juta itu adalah untuk tujuan pemeliharaan lembu ternakan. tetapi suami Sharizat telah menggunakan peruntukan itu untuk membeli kondo dan lain-lain asset yang tiada kena mengena langsung dengan yhal yang berkaitan dengan lembu ternakan. Jika pembelian lori atau kontena termasuk kontena sejuk beku untuk tujuan pengangkutan, atau tanah untuk ladang ternakan, maka pembelian  itu boleh diterima kerana ada logiknya.
 
Tetapi apabila pembelian melibatkan kondo mewah, pastinya ia menjadi sesuatu yang pelik dan amat menghairankan. Adkah sesuai lembu ternakan di tempatkan dalam kondo. Malahan jika ada berita mengenai seorang fakir miskin menerima bantuan bulanan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat, tetapi diketahui telah mampu membeli satu unit kondo mewah, apakah ianya sesuatu yang pelik dan menghairankan. Pastinya Jabatan berkenaan akan bertindak menyiasat dan jika ianya sahih, sudah pasti individu berkenaan akan didakwa kerana memberikan keterangan palsu dan seterusnya bantaun bulanan tersebut akan dihentikan serta merta.
 
Suami Sharizat pula memberikan alasan ke atas pembelian kondo itu adalah suatu pelaburan yang boleh mendatangkan keuntungan kerana unit-unit kondo itu akan disewakan dan pulangannya pula lebih banyak berbanding daripada ianya disimpan di dalam simpanan tetap di ban. Namun ia tetap dianggap telah menyelewengkan dana tersebut kerana bertentangan dengan tujuan asal dana terbabit diberi peruntukan. Sillabus mana yang dipelajari oleh suami Shahrizat, Dr Salleh itu. Cuba semak Financial Accounting, Management Accounting, Cost Accounting, Business Accounting atau Business Administration, adakah terdapat perkara-perkara yang membolehkan ianya dilakukan. Apatah lagi dalam prosidur kewangan kerajaan atau sektor swasta yang secara jelas telah melanggar tatacara pengurusan kewangan.
 
Jika perbelanjaan sedemikian dibolehkan, maka di masa akan datang, apabila kerajaan memberikan tender kepada kontraktor-kontraktor dalam sesuatu projek, maka ia akan dijadikan satu precedent pula di mana kontraktor-kontraktor akan menggunakan peruntukan yang diperolehi untuk dilaburkan kepada pembelian kondo atau perkara lain yang tiada kaitan langsung dengan projek berkenaan terlebih dahulu sementara projek belum atau masih berjalan. Setelah menikmati keuntungan yang diperolehi hasil dari pelaburan itu, maka barulah projek asal diteruskan. Adakah begitu pemahaman Rizz dalam hujah pembelaannya ke atas Sharizat dan keluarganya ???  Apahak rizz turut mendapat manfaatnya dari pelaburan yang dilakukan oleh suami Sharizat atau kick-back dari Shahrizat sendiri.
 
 Sebab itu Rizz ini dikatakan memiliki half-fucked brain, bukan sekadar menyerlahkan kebangangannya.
 
 
 
para_jump101
From: Mat Rock <matrock_e1@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Saturday, January 14, 2012 10:45 PM
Subject: Re: RG2011... Isu NFC: Shahrizat ambil cuti 3 minggu
 
HA.. HA.. HA.. BARU KORANG TAU SAPA SI RIZZ TU..
RIZZ.. LU FAHAM TAK KENAPA NFC DIKATEGORIKAN GAGAL DLM MATLAMAT PENUBUHANNYA?
JWPNNYA ADALAH KRN PENYELEWANGAN DANA YG DIPERUNTUKKAN OLEH KERAJAAN!!
ADA PERSAMAAN TAK??
ADOYAI BRO.. WA NK TERANGKN KAT LU DLM BAHASA APA LAGI?? BAHASA JAWA??
 
 
Rock sokmo.. (jadi rakan FB wa: irwan matrock)

From: Johari Bakri <johari.bakri@yahoo.com.my>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Saturday, January 14, 2012 10:15 PM
Subject: Re: RG2011... Isu NFC: Shahrizat ambil cuti 3 minggu
 
sedih aku baca komen junior rizz nie, macam tak ada hotak nak pikir..
orang bodoh je kalau dapat dana yg besar macam tu boleh rugi.., menteri kita nie ramai sangat yg suka meneguk kat air yg keruh, asasnya projek NFC tu memang bagus untuk rakyat..tapi bila dia orang buat habis semua duit rakyaat buat kayakan dia orang...lepas tu bila gagal diaorang lepas tangan..nampak sangat diaorang nak duit aje bukan nak buat kerja..
kalau tak pandai niaga, jangan libatkan keluarga... beri ajelah kat siapa yg layak...menteri kita nie tamak haloba..
junior rizz, kalau kau tak faham gak..kau gi je kat man-mana kandang lembu, tanya diaorang camana nak niaga, jangan tanya menteri..sebab diaorang hanya tahu nak kelepet duit rakyat je...
 

From: Azrul Haris <Ajoy967@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Friday, 13 January 2012 12:10 AM
Subject: Re: RG2011... Isu NFC: Shahrizat ambil cuti 3 minggu
 
Apala BODOH mamat yg komen nie. Apehal plak laki sharizat yg takde kena mengena dgn industri daging/bela lembu tu bleh dpt kontrak nie plak? Dh xde persatuan peladang/penternak yg lebih layak utk dibangunkan/dimodenkan dgn peruntukan 250 juta nie ke? Otak ada tp bangang x tau pikir.

--- On Fri, 1/13/12, Sr Rizz.r <junior.rizz@gmail.com> wrote:

From: Sr Rizz.r <junior.rizz@gmail.com>
Subject: Re: RG2011... Isu NFC: Shahrizat ambil cuti 3 minggu
To: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Friday, January 13, 2012, 9:26 AM

 
LAPORAN AUDIT MENYATAKAN...
 
Laporan Ketua Audit Negara 2010 pada Oktober lepas menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya
 
TAPI PEMBANGKANG KATA..
Isu itu semakin panas berikutan dakwaan pembangkang kononnya wujud penyelewengan peruntukan kerajaan berjumlah RM250 juta yang disalurkan kepada NFC.
 
GAGAL MEMENUHI MATLAMAT PENUBUHAN DENGAN PENYELEWENGAN PERUNTUKKAN KERAJAAN SAMA ISTILAH KE???
 
Pada 13 Januari 2012 8:46 PG, Mat Rock <matrock_e1@yahoo.com> menulis:
 
WARTAWAN SINAR HARIAN
January 12, 2012
SHAH ALAM - Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Jalil telah memohon cuti tiga minggu bagi membolehkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat sama ada beliau terlibat dalam sebarang keputusan kerajaan berkenaan projek ternakan lembu NFC.
Cuti rehat selama tiga minggu daripada menjalankan tugas sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat akan bermula esok.
Shahrizat juga merupakan Ketua Wanita Umno.
Dalam satu kenyataan hari ini, Shahrizat berkata, beliau telah mengemukakan permohonan itu kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
"Saya berharap pihak SPRM akan dapat menjalankan siasatan sama ada saya terlibat atau tidak di dalam apa-apa keputusan yang dibuat oleh kerajaan mengenai National Feedlot Corporation (NFC) di mana suami saya Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail memegang jawatan sebagai Pengerusi Eksekutif," katanya dipetik laporan Bernama.
Shahrizat berdepan isu NFC, yang diterajui Dr Mohamad Salleh, apabila Laporan Ketua Audit Negara 2010 pada Oktober lepas menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya.
Isu itu semakin panas berikutan dakwaan pembangkang kononnya wujud penyelewengan peruntukan kerajaan berjumlah RM250 juta yang disalurkan kepada NFC.
Ia kemudian dibangkitkan oleh PKR menerusi pendedahan secara bersiri.
NFC ialah projek 'Lembah Daging' di Gemas, Negeri Sembilan bagi meningkatkan pengeluaran daging tempatan dan mengurangkan pergantungan negara terhadap daging import.
 
heh.. heh.. heh.. amik cuti ke.. atau diberi cuti??
heh.. heh.. heh.. akan kembali ke dari cuti?? atau cuti terus??
heh.. heh.. heh..
 
 
Rock sokmo..
--


-----------------------------------------#########-----------------------------------------
--------------------------------------Mail Forwarder-------------------------------------
Formerly Known As Tai_Ci_Master.
Visit:
WWW.PENDEKARBLOGGER .COM
WWW.HARUNYAHYA .COM
join  : malaysianews- subscribe@ yahoogroups.com
         : malaysianews+subscribe@ googlegroups.com

-Whomsoever ALLAH guides, none can lead astray and whomsoever He send astray, none can guide.

No comments:

Post a Comment