Friday, January 13, 2012

Re: RG2011... SELEPAS BEBAS APA PULA ALASAN ANWAR PADA RAKAN2 BELIAU MENGENAI MAHKAMAH MALAYSIA??

 

kes pertama dh selesai..mna bleh pkai DNA 2...kes bru kna amik DNA bru..


From: "ridzwan_alasyraf@yahoo.com" <ridzwan_alasyraf@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Friday, January 13, 2012 7:17 PM
Subject: Re: RG2011... SELEPAS BEBAS APA PULA ALASAN ANWAR PADA RAKAN2 BELIAU MENGENAI MAHKAMAH MALAYSIA??

 
Woi mane Ada dinasour....otak katon
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

From: abu hassan <hassanisma5485@yahoo.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Wed, 11 Jan 2012 03:28:40 -0800 (PST)
To: respeks_group@yahoogroups.com<respeks_group@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... SELEPAS BEBAS APA PULA ALASAN ANWAR PADA RAKAN2 BELIAU MENGENAI MAHKAMAH MALAYSIA??

 
Pada aku pulak, DNA dinosaur sejak berjuta tahun masih boleh disimpan kenapa DNA Anwar sejak kes pertama dulu tak boleh digunapakai? Musykil jugak nak tahu pasal ni.

From: Cucu Buluhbetong <cucu_buluhbetong@yahoo.com.my>
To: respeks groups <respeks_group@yahoogroups.com>; kelakar@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, January 10, 2012 12:50 PM
Subject: RG2011... SELEPAS BEBAS APA PULA ALASAN ANWAR PADA RAKAN2 BELIAU MENGENAI MAHKAMAH MALAYSIA??
 



DNA adalah merupakan satu kaedah pembuktian dalam satu-satu  kes dan dalam kes Anwar Ibrahim  ini mahkamah telah tidak terima pembuktian melalui DNA setelah kedua-dua pihak memberi keterangan masing-masing. 

Untuk pembuktian DNA ini mahkamah perlu mengambikira dalam aspek-aspek cara bagaimana sampel DNA diambil? Apakah pengambilan sampel itu sendiri mematuhi peraturan dan kehendak pembuktian oleh mahkamah. cara proses untuk pengesahan DNA juga boleh dipertikaikan. 

Jadi, untuk mendapat pembuktian secara tengok dengan mata adalah tidak mungkin didalam pengendalian kes yang melibatkan jenayah seksual seperti ini dan sebab itulah Anwar berkeras tidak mahu menyerahkan sampel maninya bagi ujian DNA kerana beliau sedar risiko yang bakal beliau tanggung.

Anwar selamat kerana teknikal DNA menyelamatkannya dan proses rayuan yang mungkin dibuat oleh Peguam Negara belum tentu dapat menyelamatkannya  malah hanya orang yang sengaja membutakan mata hatinya sahaja yang akan bersetuju kononnya Anwar  tidak meliwat apabila mahkamah membebaskannya.

Namun yang paling penting daripada keseluruhan kes yang berlangsung hamper dua tahun ini adalah seperti memulangkan paku buah keras kepada beliau kerana selama ini belia pusing seluruh dunia mendakwa badan kehakiman Negara tidak bebas,mencerca mahkamah kita sebagai mahkamah kanggoraoo,menghina Hakim Zabidin hingga beliau berusaha menyingkirkan hakim tersebut  daripada mendengar kes beliau dan beliau dengan angkuh mengatakan bahawa tidak akan mendapat keadilan terhadap kes tersebut.

Sekarang ini apa helah Anwar setelah mahkamah memutuskan beliau dibebaskan daripada kes tersebut?Mahkamah dan Hakim yang beliau cerca selama ini tidak adilkah bila membebaskannya?Hebatnya badan kehakiman kita yang tidak pernah tunduk kepada sebarang tekanan baik daripada Perdana Menteri ataupun daripada sesiapa sahaja dan membuktikan bahawa badan ini benar-benar bebas dan bermaruah.

Walaupun Anwar dan juak-juaknya begitu lantang menghina mahkamah sehinggalah detik terakhir keputusan mahu diumumkan apabila Fauziah salleh berucapa di perhimpunan depan mahkamah menganggap Hakim Zabidin dicucuk hidung dan macam-macam gelaran diberikan.

Anwar perlu minta maaf terhadap badan kehakiman negara dan juga PM Najib kerana mencerca mereka selama ini.
Kita mahu sebagai terus mempertahankan maruah dan memperkasakan badan kehakiman kita,mereka ini dituntut untuk didakwa menghina mahkamah.Mulut-mulut celupar dan sial ini harus dihentikan supaya tidak terus menjadi mulut-mulut celaka yang tidak segan silu menyumpah seranah badan kehakiman kita.

Beliau juga menuduh UMNO terutama sekali PM Najib berkonspirasi untuk memenjarakan beliau serta menghalangnya untuk menjadi Perdana menteri yang diidamkan sekian lama?Dan kalau benar Najib terlibat serta boleh mengawal badan kehakiman seperti yang Anwar tuduh selama ini,pasti Anwar akan didapati bersalah dan dipenjarakan hingga 15 tahun.

Dan ada juga yang melihat betapa kecewanya PAS,DAP dan PKR yang sememangnya mengharapkan Anwar dihukum bersalah oleh mahkamah kerana itu adalah peluang kepada mereka untuk meraih simpati rakyat serta menagih undi kononnya untuk menyelamatkan Anwar yang dipenjarakan kerana konspirasi seperti yang disebutkan.

Dan Anwar sendiri pun yakin beliau bersalah dan telah memberikan amanat demi amanat malah PAS Selangor mengarahkan 75,000 ahlinya turun ke mahkamah dan Azmin Ali pula mencanangkan akan menghimpun 100,000 penyokong mereka membayangkan Anwar bersalah tetapi malangnya yang hadir hanya sekitar 4,000 orang sahaja.

Dan Anwar perlu ingat..beliau belum bebas sepenuhnya. Mahkamah dunia anda terlepas,mahkamah Allah belum tentu...


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment