Sunday, January 15, 2012

RG2011... kalau baca utusan...cuma 2 org yg hadir...

SEPERTI PADANG ARAFAH - CERAMAH PR DI KEDAH BERJAYA KUMPUL 30 RIBU PENYOKONG

Sunday, January 15, 2012

Ketika berucap dalam Rapat Umum sempena Konvonsyen Pakatan Rakyat kali ketiga di Stadium Suka Menanti, Alor Setar semalam, Tuan Guru Nik Abdul Aziz memberikan respons berikut kepada kehadiran lautan manusia dalam program tersebut, - ramai seperti di Padang Arafah.

Penulis sendiri sempat hadir ke majlis rapat umum pada malam semalam, yang menyaksikan puluhan ribu yang hadir ke ceramah tersebut. Menghala ke kawasan ceramah, kesesakan teruk berlaku di Jalan Suka Menanti yang boleh dikatakan bermula daripada simpang empat menghala ke Bandar Baru Mergong. Para penyokong yang mengunjungi perkarangan stadium tersebut terpaksa memarkir kereta sejauh lima kilometer setelah semua bahu jalan kiri dan kanan dipenuhi oleh kereta dan motorsikal.Bandar Alor Setar yang dianggap bandar yang sepi pada waktu malam dikerumuni oleh puluhan ribu manusia dari seluruh Kedah terutamanya rakyat dalam kawasan Parlimen Alor Setar,Kuala Kedah,Pokok Sena,Pendang,Kubang Pasu dan Jerlun yang berada dalam lingkungan yang hampir dengan kawasan Alor Setar.

Lautan manusia di Stadium Suka Menanti


Penulis secara peribadinya melihat kedatangan puluhan ribu penyokong ini sebagai bukti bahawa rakyat Kedah masih bersama dengan kerajaan pimpinan Ustaz Azizan di Kedah.Malah,boleh dikatakan bahawa ceramah pada malam ini adalah antara ceramah yang paling "happening" di Malaysia setakat ini, apatah lagi ianya dipengerusikan oleh YB Mahfuz Omar yang sering berceloteh dan berjenaka. Hal ini ditambah pula dengan kehadiran hampir kesemua pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat bagi menyampaikan ceramah pada malam ini. Paling mencuri tumpuan adalah bagaimana YB Karpal Singh tetap bersemangat memberikan ceramah walaupun beliau terpaksa diusung di atas kerusi rodanya untuk menaiki grandstand stadium yang agak tinggi.

Apapun, apa yang menarik perhatian penulis pada ceramah pada malam ini adalah betapa rakyat Kedah telah menunjukkan sikap mereka untuk terus bersama Pakatan Rakyat dalam mempertahankan Kedah dan menuju ke Putrajaya di sebalik isu-isu jahat yang dimainkan oleh pihak lawan dalam memburukkan pentadbiran Pas Kedah selama ini. Ustaz Azizan ketika menjawab pelbagai isu juga ada menyentuh soal pembangunan Kedah dan kontroversi Madrasah Salihiah di Kanchut.

Menurut Ustaz Azizan, badan bertindak madrasah tersebut telah dua kali memfailkan injuksi di mahkamah supaya menghentikan pembinaan projek Aman Sentral, namun kedua-duanya telah ditolak oleh mahkamah. Sekarang ini, pihak madrasah akan mula memfailkan saman terhadap Mufti Kedah pula. Sebenarnya, Ustaz Azizan melihat isu ini sengaja dibangkitkan setelah mereka terkejut akibat kemampuan kerajaan negeri menyelesaikan projek Plaza Tunku Yaakob yang terbengkalai selama 30 tahun hanya dalam masa dua tahun.

Malah,pembinaan Aman Sentral sebagai sebuah pusat membeli-belah seperti Orchard Road di Singapura, pembinaan hotel lima bintang dan apartment mewah telah membuktikan bahawa Pas mampu membawa kemajuan di Kedah.

Gambaran Surau Aman Sentral yang akan menggantikan
Madrasah Salihiah
--



-----------------------------------------#########-----------------------------------------
--------------------------------------Mail Forwarder-------------------------------------
Formerly Known As Tai_Ci_Master.
Visit:
WWW.PENDEKARBLOGGER .COM
WWW.HARUNYAHYA .COM
join  : malaysianews- subscribe@ yahoogroups.com
         : malaysianews+subscribe@ googlegroups.com

-Whomsoever ALLAH guides, none can lead astray and whomsoever He send astray, none can guide.

No comments:

Post a Comment