Monday, April 16, 2012

Re: RG2011... Fw: MANGSA BANJIR DI KUALA DIPANG

 

biase hujan lebat tak jadik camnie...

musibah Allah nak bagi tak kira tempat atau masa...
kampung2 kat situ banyak bekas lombong...
 
 
 
 
On Fri, Apr 13, 2012 at 12:31 PM, -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
 

----- Original Message -----

YB NIZAR LAWAT MANGSA BANJIR DI KUALA DIPANG

intanhijau.blogspot.
Dicatat oleh Team intanhijau


Mantan Menteri Besar, Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin turut bersama-sama skuad Unit Amal menziarah mangsa-mangsa banjir di Kuala Dipang, Kampar.

Beliau yang juga YDP PAS Kampar berada di tempat kejadian sejak awal pagi dan ditemani isterinya Datin Fatimah.

Kira-kira 254 keluarga dari sekitar Kuala Dipang, dekat Kampar dipindahkan ke pusat pemindahan banjir apabila rumah mereka dinaiki sejak jam 5 pagi tadi.
Paras air naik sehingga ke paras bumbung dan disifatkan penduduk banjir terburuk sejak 30 tahun lalu.

Nizar santuni mangsa-mangsa banjir

Unit Amal bertungkus-lumus membantu
 
Mediaperak

 
 
 
batuvskayu.blogspot
 
 

 

Dato Sri Nizar melawat kawasan banjir



KAMPAR: Kira-kira 1,145 penduduk daripada beberapa buah kampung di Kuala Dipang dipindahkan akibat banjir yang melanda kampung tersebut selepas hujan lebat turun sejak malam Rabu hingga pagi Khamis.

Seramai 767 orang ditempatkan di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Kampar sementara 378 lagi di tempatkan di Dewan Pulau Bergading dekat Malim Nawar.Hujan lebat yang turun sejak semalam menyebabkan banjir melanda di beberapa kawasan di negeri itu.

"Kira-kira 300 keluarga di sekitar Ijok di daerah Larut Matang turut terjejas dan dipindahkan akibat banjir," .Majlis Keselamatan Negara memantau keadaan banjir dan operasi menyelamatkan mangsa banjir di kawasan yang terjejas.

 
Naik motor masuk kawasan banjir bersama isteri



 
 
 
 
 

Banjir kilat di Kuala Dipang,Kampar

haninasution.blogspot
 
 
 
 
 
sumber gambar PerakNews

Kira-kira 500 penduduk dari 124 keluarga yang tinggal di beberapa kampung di sekitar Kuala Dipang terpaksa dipindahkan ke pusat pemindahan banjir apabila rumah mereka dinaiki air sehingga ke paras bumbung sejak jam 5 pagi tadi

Banjir terburuk sejak 30 tahun itu menyebabkan penduduk berkenaan terpaksa ditempatkan di Sekolah Menengah Kebangsaan Kampar.
Pegawai Daerah Kampar, Ismail Hassan, berkata banjir kilat mula berlaku jam 5 pagi dengan kawasan terjejas termasuk Kampung Kuala Dipang, Kampung Pasir, Kampung Baru Kuala Dipang dan Kampung Nyior.

Beliau berkata, kejadian berpunca limpahan air Sungai Kampar akibat hujan lebat sejak tengah malam tadi dan diburukkan lagi dengan kejadian dua tebing sungai yang pecah.-PerakNews

 

 

 

Mantan Menteri Besar, Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin turut bersama-sama skuad Unit Amal menziarah mangsa-mangsa banjir di Kuala Dipang, Kampar.

Beliau yang juga YDP PAS Kampar berada di tempat kejadian sejak awal pagi dan ditemani isterinya Datin Fatimah.

*Kuala Dipang, Bt Karang nama macam di tepi laut semua beranggap kesan gempa bumi di Aceh, ramai yang membayangkan tempias tsunami. tapi peliknya kawasan tersebut jauh di pendalaman dan atas bukit lak tu.


sumber gambar dan berita oleh wakil Media Perak




--

Hidup biarlah berbakti, walaupun tidak dipuji…


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment