Wednesday, April 11, 2012

Re: RG2011... Respons RG: PENDIDIKAN MALAYSIA LEBIH HEBAT DARI NEGARA2 MAJU

 

Sejak dari dulu lagi dah kena tukar, bukan tukar semua, tapi perbaikkan yang mana kurang.contohnya lebih penekanan kepada pendidikan akhlak dan rohani. Sebab 2 ni membentuk peribadi..jadi anak2 kita lebih lengkaplah pendidikan akademik dan rohani..
 
Noraliza Alwi
 

From: "Geng@yahoo.com" <Geng@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Monday, 9 April 2012, 14:22
Subject: RG2011... Respons RG: PENDIDIKAN MALAYSIA LEBIH HEBAT DARI NEGARA2 MAJU

 
From: Datuk Bendahara datukbendahara69@yahoo.com
Kalau sistem pendidikan Malaysia lebih hebat dari negara maju, kenapa Menteri Pelajaran hantar anak dia ke sekolah antarabangsa dan tidak sekolah kerajaan?

 
sori bro...celah sikit.....sebenarnya kalau bro perasan sistem pendidikan di malaysia nie melahirkan individu2 yang hanya mementingkan kejayaan akademik sahaja....nilai2 kerohanian dalam sistem pendidikan itu sendiri dah makin kurang bro....itu sebab budak2 sekarang dah advance n buat bende2 yang tak pernah kita pikir sebelum nie....kalau bro kaji balik bila sistem pendidikan kita nie dah jadi macam nie kesan jangka panjang ialah generasi kita yang akan datang....contoh...ibu bapa sekarang nie dah ada yang kije dari pagi sampai petang hanya untuk memastikan kelangsungan hidup, anak2 kebanyakannya ditinggalkan dengan pengasuh.... banyak kes2 disiplin yang berlaku di sekolah melibatkan masalah ibu bapa di rumah....memang sistem pendidikan kita perlu ditambah baik bro tapi perlu selitkan kerohanian jugak....dan kalau bro baca paper ari tue TPM umum nak buat transformasi sistem pendidikan tetapi panel perancangnya kebanyakannya bijak pandai yang berada pada level yang tinggi bro...sepatutnya Kementerian gunakan sumber guru2 untuk merancang kurikulum pendidikan bukannya bijak pandai yang berada di luar lingkungan pendidikan......bro pikir2kan laaaa...


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment