Tuesday, April 10, 2012

RG2011... Ayah Altantuya dad: Najib "larikan diri" dari saya tapi saya masih mahu berjumpa dengannya

 

http://lh3.ggpht.com/-voDNC02nB94/T4P6EBwf38I/AAAAAAAACm8/pipWVRBGwI8/s720/2012-04-10.jpg

Written by  Sherina Yusof

Bapa Altantuya Shaariibuu yang dibunuh mungkin ingin bertemu dengan Perdana Menteri Najib Razak, tetapi dengan Malaysia tersebut yang telah telah dituduh mempunyai hubungan dengan gadis Mongolia yang cantik tersebut sebelum memberikannya kepada teman rapatnya Baginda Razak tidak mungkin mahu bertemu dengan bapa Altantuya.

Malah, Setev Shaariibuu, seorang profesor universiti, berkata sebegitu apabila beliau mendedahkan bahawa Najib telah "melarikan diri" kali terakhir beliau meminta untuk bertemu dengannya.

"Kali terakhir saya mahu berjumpa dengannya tetapi dia melarikan diri. Rakyat Malaysia menyokong saya dan saya sanggup berusaha lebih bagi memastikan kes ini dipercepatkan," Setev memberitahu sidang akhbar di lobi Parlimen pada hari Isnin.

Setev berada di sini bagi lawatan 3 hari untuk mendapatkan keadilan bagi anak perempuannya, yang telah dibunuh dengan kejam dalam kawasan hutan di Selangor pada tahun 2006 dan badannya diletup dengan bahan letupan gred tentera bagi mencegah pengenalan.

Sehingga kini, keluarga Shaariibuu tidak dibenarkan membawa abunya pulang ke rumah untuk dikebumikan kerana dua bekas pengawal peribadi Najib dan isterinya Rosmah Mansor yang didapati bersalah kerana membunuh beliau telah merayu terhadap hukuman mati mereka.

Bekas pengawal peribadi Najib: Semua penunjuk menuju kepada PM

Dua bekas polis elit telah dijatuhkan hukuman gantung kerana membunuh Altantuya pada bulan April 2009, dan rayuan mereka, seperti kebanyakan aspek kes misteri ini, telah ditangguhkan dan diselubungi rahsia. Najib dan parti pemerintah telah dituduh menggunakan semua pengaruh mereka untuk menutup kes itu.

Walaupun kedua-dua polis tersebut yang telah membunuh Altantuya, tidak ramai rakyat Malaysia yang percaya bahawa mereka bertindak sendiri dan seperti Setev, mereka telah memaksa kerajaan untuk mengadakan suatu penyiasatan sepenuhnya mengenai kemungkinan bahawa seseorang telah memerintahkan pembunuhan itu.

Altantuya dipercayai telah bertindak sebagai penterjemah kepada Baginda dalam pemerolehan RM7bil Scoprene oleh kerajaan Malaysia di mana Najib telah dituduh menerima sogokan sebanyak RM570juta. Dia telah memeras ugut Baginda untuk bahagian komisennya apabila dia dibunuh.

Baginda, yang mengakui bahawa dia kekasih Altatuya, turut didakwa bersubahat dengan pembunuhan itu tetapi telah dibebaskan. Beliau mengakui ia adalah Najib dengan pertolongan Musa Safri, yang telah mencadangkan dua polis tersebut untuk membantunya menghalang Altanutya daripada mengganggu beliau dan keluarganya.

Tidak, saya tidak dibayar untuk berdiam diri

Pada hari Isnin, Setev sekali lagi merayu kepada Najib untuk membantu menyelesaikan pembunuhan anak perempuannya.

"Sebagai seorang bapa, dia lebih memahami kesedihan saya kerana kehilangan seorang anak.Saya ingin katakan kepadanya - saya tidak bertemu dengan anda sebagai PM. Saya bertemu dengan anda sebagai seorang bapa, sebagai seorang lelaki. Bapa dengan bapa, anda boleh memahami apa yang saya rasa," katanya.

Setev juga menegur pentadbiran Najib kerana tidak bertindak balas kepada pelbagai nota diplomatik yang dihantar oleh kedutaan Mongolia supaya siasatan dibuka semula. Setev menafikan kata-kata bahawa beliau telah dibayar oleh kerajaan Najib supaya berdiam diri tentang kes itu.

"Saya amat terkejut bahawa kerajaan Malaysia, dalam enam tahun yang lalu, tidak memberi respon kepada nota tersebut. Ia tidak mungkin mereka tidak menerimanya," kata Setev.


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment