Thursday, April 19, 2012

RG2011... Cadangan sistem pelajaran kita. Apa pendapat anda?

 

Saya lontarkan suatu pandangan di sini mengenai sistem pelajaran di Malaysia, yg mungkin kontroversial tapi pernah disuarakan oleh beberapa pihak sebelum ini:

Sistem pelajaran awam di Malaysia diubah supaya terdapat 1 aliran sahaja, aliran kebangsaan yang menggunapakai Bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar, tetapi bahasa Inggeris diwajibkan juga, dan bahasa2 seperti Mandarin dan Tamil dijadikan pilihan. Sistem pelajaran di sekolah agama yg murid2 hadir sebagai tambahan itu pun diserapkan ke dalam sistem pelajaran awam ini. Murid2 hanya perlu pergi ke satu sekolah sahaja, yang mempunyai 1 sesi sahaja, masuk pagi balik petang.

Apa pendapat anda?

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment