Sunday, April 15, 2012

RG2011... Fw: belajar percuma atau secara berhutang..?

 

----- Original Message -----

Kecoh !!! DBKL Rempuh Dan Roboh Khemah Mahasiswa Di Dataran Merdeka
 
malaysiaberih.blogspot
 









KUALA LUMPUR, 15 April: 20 mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka terus bertembung dengan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang mahu meroboh dan merampas khemah mereka.

Tengahari tadi, dua dari enam khemah yang mereka bina berjaya dirampas oleh DBKL. Jam 5 petang petang ini, sekali lagi penguatkuasa DBKL bertindak merampas khemah mereka.

Dua pelajar, Alif Hafiz dan Alif Ashraf ditumbuk oleh peguatkuasa DBKL.Peguam N. Surendran yang berada di tempat kejadian berkata mahasiswa boleh buat laporan polis kerana DBKL berkasar.
Kali ini dua khemah mereka berjaya dirampas. Dua lagi khemah yang ada mereka pasang kembali.

Kesemua mereka berusaha untuk berkhemah di Dataran Merdeka sehinggalah 28 April ini apabila pehimpunan Bersih 3.0 akan diadakan di situ.Hrkh

comments:

Tanpa Nama berkata...

Dah jadi barua Raja Bersiung nampaknya pekerja2 DBKL ni.

 

belajar secara percuma atau secara berhutang..mana pilihan anda..??

haninasution.blogspot
 



Petang tadi para mahasiswa mengadakan perhimpunan menuntut hapuskan PTPTN..

untuk apa nak dihapuskan..??bukankah benda ni bantuan untuk para pelajar untuk meringankan beban mak bapak nak hantar anak pi sambung belajar kat IPTA..dah bagus la tu kerajaan  nak bantu..memang dasar orang tak penah nak bersyukur..

Kata-kata di atas ni memang akan kita dengar dari mereka yang tak tahu apa itu PTPTN..kenapa pelajar2 nak sangat dia dihapuskan..deme yang belajar mesti paham benar deritanya mak bapak deme nak ngantor deme nyambung belajar..tapi deme rasa bila ada PTPTN ni..deme lagi terseksa..bila dah habis je belajor..hutang dah menanti deme untuk deme selesaikan..dikatakanlah deme tak dapat kerja lepas habis belajar..tak ke mak bapak deme yang kena tanggung..itu kalau sorang yang ambik PTPTN..kalau dalam 1 keluarga 2 3 orang yang mengambil PTPTN..belum bekerja dah berhutang..

sepatutnya kerajaan sebagai bapak kepada pelajar2..ada ke patut anak nak belajar berhutang dengan bapak..tidakkah bapak memang bertanggungjawab menanggung pembelajaran anak2nya..? sepatutnya kerajaan beri biasiswa kepada mana2 pelajar yang nak menyambungkan pelajaran..bukan beri hutang kepada pelajar..ini namanya macam ALONG..

Antara belajar secara percuma tanpa PTPTN atau belajar dengan hutang menunggu selepas habis belajar..mana pilihan anak2 kita dan ibubapa..tentulah kita akan pilih belajar dengan percuma..

pikir-pikir lah..dan pilih-pilih lah mana yang terbaik untuk masa depan anak-anak generasi akan datang..jangan lahirkan generasi berhutang ..

Kalau tengok video ini akan terbit kata2..pelajar2 sekarang kurang ajar..biadap..tetapi kita kena kaji la..kenapa fenomena ini berlaku..kalau tidak kerana pelajar rasa tertindas..!!

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment