Friday, April 13, 2012

RG2011... SELIDIKILAH UNTUK MENCARI KEBENARAN

 

Assalamualaikum.
Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.
(Al-Hujuraat49:6)
Allah s.w.t telah memerintahkan kepada kita untuk menyelidiki bagi menentukan kebenaran sesuatu berita yang dibawa oleh seorang yang fasik (penyokong PR telah melabel pembawa berita ini sebagai orang fasik).

Menurut ayat diatas, Allah s.w.t TIDAK memerintahkan kita untuk menolak bulat-bulat berita tersebut sebaliknya telah memerintahkan kepada kita dengan tegas dan jelas – SELIDIKI UNTUK MENENTUKAN KEBENARAN. Allah Maha Mengetahui maka dengan kebijaksanaan Allah s.w.t didalam mengetahui sepenuhnya kelemahan hambanya agar tidak melakukan kesilapan diatas kejahilan hambanya itu.

Maka wahai orang-orang yang beriman.. SELIDIKI lah dan carilah kebenaran, agar kamu tidak melakukan kesilapan disebabkan kejahilan kamu, sehingga kamu akan MENYESALI apa yang kamu telah lakukan..(akan lakukan)
 
Laporan Berita: sila copy paste link dibawah untuk berita.


VERY EKSKLUSIF : LAPORAN PAKAR LUAR NEGARA

http://mymassa.blogspot.com/2012/04/very-eksklusiflaporan-bocor-pakar-luar.html
 


 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment