Friday, May 11, 2012

Fw: RG2011... Betul Sokong Hudud?

 


pasal dia pandai bermain kata mesti le dia kan pm....itu aku tak heran sangat.....yg aku pelik anak² dia suku sakat dia semua kaya raya....adik tiri dia si daim pon teramat kaya.....mai kot mana kaya aku tak tau le....abang angkat dia mb sarawak lai sorang....hahhahaha


----- Forwarded Message -----
From: Imran Malik <hujanemasx@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, May 8, 2012 8:47 AM
Subject: RG2011... [HujanEmasX.com] Betul Sokong Hudud?

 
Terbaca tentang kisah hukum hudud di Blog Chedet tempohari teringat akan kawan sepejabat Yun Ling yang turut bersetuju dengan apa yang diperkatakannya. Tapi Yun Ling memandang dan faham akan apa yang diperkatakan oleh CheDet itu dari sudut yang berbeza; sama seperti kebanyakan majoriti lain yang juga Melayu Islam.

Bagi saya CheDet pandai bermain dengan kata-katan juga pandai mengolah bahasa. Tujuannya mungkin bagi meraikan kesemua pihak baik yang Islam mahupun yang bukan. Pada pendirian saya, saya yakin yang CheDet seorang Islam pasti juga mahu hukum Hudud dilaksanakan di negara beliau sendiri.

Sebenarnya memang sukar untuk tafsir apa yang sebenarnya beliau ingin sampaikan. Tafsiran yang ditulis oleh Chewal di blognya memberi sedikit pencerahan dan tentu sekali ramai yang tidak dapat terima.
Pun begitu, apa yang dibawa CheDet untuk adik Hilal fikir adalah buah fikir yang patut kita sama fikir dengan logik akal otak kalkulus ini. Jangan cepat nak melatah dan buat konklusi secara buta-tuli.

Kamu memang nak dengar apa yang kamu nak dengar, percaya apa yang kamu nak percaya.
 
Pautan:


Post From: http://www.hujanemasx.com/?utm_source=syndicated&utm_medium=feed&utm_campaign=syndicatecontent

--
Dicatat Oleh Imran Malik ke HujanEmasX.com di 5/08/2012 08:47:00 AM


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment