Friday, May 11, 2012

Re: RG2011... Fw: Identiti POLIS yang menyerang terdedah.


 
Memang dah tau jadi macam ni nak buat jugak. (Tipu la kalau tak tau)
Lepas tu dah kena pukul, mula menyalahkan orang lain.
Macam budak-budak.
Cuba lah guna strategi lain. Takkan tak boleh fikir.
Kalau dengar dari segi percakapan, macam bijak2 belaka.

Apa yang diperjuangkan adalah disebabkan kerana takut kalah 
dengan undi2 tipu. Tuhan kan ada. Yang takut sangat kenapa?



From: haris <chescorpion@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, 10 May 2012 6:31 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Identiti POLIS yang menyerang terdedah.

mmmm....
hari nih dia tumbuk pukul belasah terajang org...."best" katanya...
klu umur x pnjang... kt "dalam" dia plak yg kena...."lagi best"
klu umur pnjang... dia plak kna tumbuk pukul belasah terajang kt org...."baru tau best"
klu dia x kna... anak isteri nya akan jd galang ganti... kna tumbuk pukul belasah terajang kt org..."best kan"
klu anak isterinya tk kena.... cucu cicit nya jd galang ganti...kna tumbuk pukul belasah terajang kt org..."kan best"
dh perfect la 1 pusingan hidup....
mengikut Islam simple je...
"berbuat baik di balas kebaikan, berbuat jahat di balas kejahatan"
From: Wan Zailan <wanzailan@ajikl.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Thursday, May 10, 2012 3:51 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Identiti POLIS yang menyerang terdedah.
 

banjingan umno dan sekutu dengan nya
----- Original Message -----
From: KAJANG SEL
Sent: Thursday, May 10, 2012 2:37 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Identiti POLIS yang menyerang terdedah.


Tahniah Pak Polis kerana menjalankan tugas dengan baekkkk sekali
From: -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, 8 May 2012 4:23 AM
Subject: RG2011... Fw: Identiti POLIS yang menyerang terdedah.
 

 

Posting Di FB Menunjukkan Polis Bangga Dapat Pukul Peserta Bersih 3.0

malaysiaberih.blogspot.
 
Berbangga dapat membelasah peserta BERSIH 3.0 sehingga pecah kepala. Malah beliau seronok jika BERSIH diadakan setiap tahun.
 
Mungkinkah peserta2 Bersih ini yang mereka maksudkan "adalah 5,6 orang pecah kepala..pakai t baton je tibai diorang".Sumber: JKKK FanClub Nabi Muhammad S.A.W bersabda:
Bila orang-orang melihat seorang yg zalim tapi mereka tidak mencegahnya dikhawatirkan Allah akan menimpakan hukuman terhadap mereka semua. -HR. Abu Dawud Saudara-saudaraku sekalian strategi UMNO/BN ialah untuk membuat kita marah kepada Polis tapi jangan lupa bahwa arahan2 itu datang drpd UMNO/BN..... Jangan pernah lupa kenyataan itu....Tumbangkan UMNO/BN bermakna kita menumbangkan kezaliman.Na'imNikmat
 
Awat tak keluarkan gambar muka polis wanted satu persatu..
 
cenangau.blogspot
Kalau sebelum ni polis Kuala Lumpur dah edarkan 49 muka-muka wanted semalam depa keluarkan 49 lagi gambar saspek peserta himpunan. Kali ni sekali dengan gambar saspek dari kalangan polis yang melakukan keganasan.

Macam sebelum ni, gambar-gambar tu polis siarkan melalui facebook dan macam jugak sebelum ni polis minta mereka-mereka yang gambar depa keluar supaya serah diri di balai polis berhampiran dan sapa-sapa yang ada maklumat berkenaan muka-muka wanted tu juga diminta serahkan ke balai berhampiran.

Cuma yang aku mushkilnya, pasai apa pulak untuk wanted dari kalangan peserta himpunan Bersih tu pihak polis keluarkan gambar sorang-sorang tapi saspek yang dari kalangan polis pulak depa keluarkan gambar ramai-ramai polis tengah belasah orang dan takdak pulak gambar muka sorang-sorang.
Kalau ikut laporan sebelum ni, polis kata takdak masalah nak kenalpasti kalau ada polis yang terlibat. Kalau takdak masalah patutnya polis boleh keluarkan
gambar anggota polis terbabit lengkap dengan maklumat peribadi depa macam nama penuh, pangkat dan juga nombor polis depa.
 
Yang lawaknya Kementerian pengajian tinggi boleh pulak 'paksa' mahasiswa yang keluar gambar depa sebelum ni supaya serah diri kepada polis. Boleh pulak tu kata ada 22 orang mahasiswa yang keluar gambar depa.

Kalau dah tau ada 22 orang maknanya depa dah kenai la mahasiswa-mahasiswa tu. Kalau Kementerian Pengajian Tinggi pun dah kenai takkan polis tak kenai, kalau polis dah kenai apa perlu pulak polis mintak maklumat dari orang ramai.

Apa pun, aku setuju sangat dengan bekas presiden Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Ahmad Syukri Ab Razab yang mempersoalkan untuk apa siarkan gambar tanpa maklumat peribadi.

Malaysiakini melakukan:
"Kenapa perlu menyerah diri? Dikeluarkan 49 gambar yang tanpa nama, dan nombor kad pengenalan dan kemudiannya disuruh menyerah. Kita lihat ia tidak mempunyai basis yang kuat untuk polis memaksa mereka itu untuk menyerah," katanya yang juga anggota jawatankuasa pemandu BERSIH. - Mkini.
Ada member aku kata, kalau macam tu, babi pun tak mengaku babi... Hahaha...
Sumber gambar: FB Polis
 
 
 

KISAH SB MENYAMAR SEBAGAI AHLI PAS AMPANG

wasiatpejuang.blogspot.
Di kutuk oleh ABU NAWAS THE GREAT
 
Sebentar tadi aku berada di Balai Polis Cheras bersama Khalid Ismath yang pada mulanya di minta hadir untuk memberi keterangan di IPKL naum dia telah di tahan dan di bawa ke balai polis Cheras.

Aku bersama team keselamatan khas Pas Pandan ...telah menanti Khalid di tepi bilik siasatan. Untuk pengetahuan semua team Keselamatan Khas Pas Pandan ni muka dan gaya sebijik macam polis, siap dengan walkie talkie.

Tiba2 datang seorang pakcik bertanyakan kami "Pak Ya ada mana?" Kami pun hairanlah Pak Ya mana. Dalam kami semua tu ada seorang pemuda Pas Ampang, bila si pakcik ni ternampak muka pemuda Pas ampang dia jadi terkejut.

Sebenarnya pakcik ni ingat kami semua ni SB pada mulanya tapi bila dia bersalam saja dengan pemuda Pas Ampang ni muka dia sudah jadi lain. Mulalah dia tergagap dan terus masuk ke bilik siasatan CID tempat Khalid di soal siasat.

Rupa2nya menurut pemuda Pas Ampang ni pakcik ni selalu join program Pas di Ampang dan khejanya lepak di kedai kopi sembang macam orang Pas.

Billa dia keluaq dari bilik CID tu kami tanya dia ada apa kes datang sini. Dia jawab dia mai nak tolong abang dia kena cekup pasai dadah.

Aku tak mau tuduh pakcik ni SB atau apa tapi cuma nak kemukakan beberapa persoalan:

1-Siapa pakcik ni yang tiba2 terus boleh masuk ke bilik siasatan CID tanpa ada sebarang halangan dari polis?

2-Betulkah dia datang nak setlekan abangnya yang menjadi penagih dadah. Kalau betul kenapa kes dadah perlu datang ke CID sedangkan kes dadah adalah di bawah anti nakotik. Dan berapa pula usia abangnya sedangkan umur pakcik ni pun sudah menjangkau 50an dan jika betul pun abangnya penagih dadah maka ianya sudah pasti dalam usia lebih 50 tahun menjadi penagih dadah yang tegar dan keluar masuk lokap atau pusat pemulihan itu adalah perkara biasa. Jadi untuk apa pakcik ni nak buat kalut dengan perkara yang dah rutin bagi seorang penagih dadah tegar.

3-Siapa Pak Ya? Kenapa pakcik ni bertanya kami di mana Pak Ya di dalam balai polis melainkan Pak Ya itu adalah seorang polis dan pakcik ini bertanya kami kerana menyangkakan kami adalah juga polis.

4-Kenapa bila menyedari kami bukan polis pakcik ini sudah jadi gabra dan terus masuk ke bilik CID dan apabila keluar terus kasitau benda2 yang kami tak tanya seperti apa yang ada dalam begnya dan tujuan apa dia datang kemari.

Jadi kepada pimpinan Pas dan PR di parlimen Ampang berhati hatilah dengan orang ni. Gambarnya telah di rakam... sila cari kepada Team Keselamatn Khas Pandan untuk rujukan agar tidak ada onar yg cuba merosakan parti anda di Ampang....
 


No comments:

Post a Comment