Thursday, May 17, 2012

Re: RG2011... Fwd: Kisah benar apa terjadi ketika Nizar ceroboh majlis UMNO

Salam tuan, saya memang melihat komen-komen tuan dan rasanya belum ada yang seteruk komen-komen geng yang lagi satu tu....banyak merapu dari berhujah. Itupun tak apalah cuma saya terkilan bila bangsa sendiri yang beragama Islam penuh rasa keseronokan untuk menyebarkan berita, cerita gamber lucah dan video lucah dengan alasan untuk menyedarkan umat Islam yang lain. Sedangkan tujuannya amat jelas untuk mengaibkan individu tertentu. Saya cuba nasihatkan melalui email ini, malangnya semua posting saya ada yang tak keluar langsung...itupun tak kisah juga... yang amat membimbangkan bila mana ada yang tak tahu ujung pangkal mengiyakan cerita-cerita tersebut... dan ini semakin menguatkan keyakinan saya bahawa apa yang nabi katakan ribuan tahun dahulu mula menunjukkan kebenarannya akan akhir zaman. Banyak perkara yag kita tidak sedar sedang berlaku selari dengan ucapan nabi dan tidak menyalahi satu patah pun..."Matahari terbit dari Barat" kini kebanyakan penipuan dibongkar oleh orang bukan Islam dan mereka secara tidak langsung membersihkan imej Islam walaupun mereka bukan Islam.. bukankah ini bersesuai dengan ungkapan "Matahari Terbit Dari Barat". Menurut ahi astronomi pula kewujudan planet x yang akan berselisih dengan bumi menyebabkan bum kehilangan waktu malam 24 jam menjadi siang cuma perbezaan waran cahayanya yang membolehkan kita membezakan antara siang sebenar dengan siang yang sebenarnya malam. Keadaan ini berlanjutan selama 3 hari..entahlah. adakah semua berita ini benar atau ia termasuk dalam fitnah dajjal hanya Allah yang mengetahui. Maaflah..melalut pula kali nie..

--- On Thu, 17/5/12, johari ghazali <johari_ghazali@yahoo.com> wrote:

From: johari ghazali <johari_ghazali@yahoo.com>
Subject: Re: RG2011... Fwd: Kisah benar apa terjadi ketika Nizar ceroboh majlis UMNO
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Date: Thursday, 17 May, 2012, 12:24 PM

Salam...sb sabarlah saya tak mencaci maki orang lah68..tgk, siap bagi salam lagi tu..saya takder hal...tapi kalau saudara wan zailan menyebut nama saya membawa fitnah, saya pun nak mintak lah apa fitnah yang saya dah sebar...walhal saya tak ada apa pun komen mengenai video yang saudara shredd uploadkan...saya berdiam sb saya tak pasti. tapi kalau sesuatu isu itu timbul dan saya study, saya akan bagi pandangan..contoh mcm FGVH yang kita bincang..saya boleh terangkan pada lah68 sampai tuan faham..
 
Encik baru tahu ke geng umnongok dalam ni spt shrred, bakar, betong , johari,amri, rhio, kajang, semuanya pembawa berita fitnah, pemakan daging orang depa semua ni.
mereka ni apa tahu dosa pahla,halal haram,  depa ni cari makan dengan fitnah, satu pasukan dengan zahid, mat ezam kotak, papagomo, mat zul kulim, brahim ali
 
Kekadang diam tu lagi baik..bukan tanda setuju. Sama jugaknya situasi bila kita dikedai makan,tetiba ada orang tak siuman (rambut kusut masai, tak mandi n pakai baju compang camping) datang meja kita dan marah2 kat kita...kalau kita nak bergaduh dengan orang tak siuman tu, orang lain pun akan kata kita pun gila...sb  kita bergaduh dengan orang gila (contoh je lah, jgn ada yang terasa pulak). Kita tak tau orang gila tersebut ahli neraka atau ahli syurga..jadi jgn mudah membuat tuduhan.
 
Komen saya, saya tak berani nak kata apa2..sb saya tak pasti Lah68..Pendirian saya, apa2 yang boleh mengaibkan orang lain kita dedahkan saya tak setuju...pernah suatu pagi saya mendengar ceramah tanyalah ustaz di tv3 sambil2 tukar lampin anak..pada zaman nabi dahulu (saya tak pasti nama nabi tersebut)..umat nya yang dilanda kemarau yang dahsyat datang berjumpa nabi berdoa mintak diturunkan hujan..lalu nabi berdoa agar diturunkan hujan..lalu Allah memberitahu nabi tersebut, Aku tak akan turunkan hujan kerana dlam ramai2 yang datang berjumpa kamu itu ada seorang manusia yang banyak membuat dosa..selagi dia tidak berhenti melakukan dosa, Aku tidak akan menurunkan hujan..maka umat nabi tersebut terpinga-pinga dan tertanya2 siapa dikalangan mereka..maka didalam hati sipembuat dosa tersebut insaf dan sedar (memohon keampunan)tetapi malu dan takut apa yang bakal berlaku sekiranya orang ramai tahu...keinsafan didalam hatinya itu tuhan memaafkan dia (sipelaku) walaupun mereka semua tidak tahu siapakah yang nabi maksudkan tadi...jadi, fikir2 lah..bila berkata tu gunakan akal..ikut rasa binasa..ikut hati mati...wassalam...
 
 
From: lah68 ripen <lah68_ripen@yahoo.com.sg>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, May 16, 2012 5:36 PM
Subject: Re: RG2011... Fwd: Kisah benar apa terjadi ketika Nizar ceroboh majlis UMNO
Sabar Johari.. jangan sampai terjebak dengan si Shred nie.. dah banyak kali dikeluarkan berita yang tidak benar.. terkini dia postingkan artikel yang ada gambar perempuan bogel yang kononnya gambar Nurul Izzah.
 
Secara jujur, apakah pendirian Johari dalam isu menyebarkan bahan yang tidak bermoral di alam siber? Adakah penyebaran ini boleh dihalalkan dengan niat? Dan bagaimanakah kesannya terhadap diri si penyebar dan yang bersubahat dengannya.
 
Seorang ustaz pernah menasihatkan agar remaja Islam yang leka berfacebook tidak menguploadkan gambar yang terdedah (aurat tidak ditutup) kerana setiap kali gambar itu dilihat akan mendatangkan dosa buat si pemiliknya.. fikirkanlah... sokong-sokonglah juga tapi janganlah sampai benda karut pun nak sokong juga. --- On Wed, 16/5/12, johari ghazali <johari_ghazali@yahoo.com> wrote:

From: johari ghazali <johari_ghazali@yahoo.com>
Subject: Re: RG2011... Fwd: Kisah benar apa terjadi ketika Nizar ceroboh majlis UMNO
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Date: Wednesday, 16 May, 2012, 5:02 PM

Salam...sedap mulut jer wan zailan...mana hang tau orang umno..cuba bagi tau tang mana fitnah yang nama kau sebut tu sebar???meh tunjuk..nak tgk sket...tah2 yang mengata tu lagi pembohong besar kottt...apa2 pun wan, nak kata makan daging manusia pun..katalah...tak rugi apa pun..dosa pahala tuhan yang tentukan..bukan kaum kerabat hang yang tentukan dosa pahala..Allah maha mengetahui..
From: Wan Zailan <wanzailan@ajikl.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, May 16, 2012 3:34 PM
Subject: Re: RG2011... Fwd: Kisah benar apa terjadi ketika Nizar ceroboh majlis UMNO
 

hahahahah Brader Rock,
Encik baru tahu ke geng umnongok dalam ni spt shrred, bakar, betong , johari,amri, rhio, kajang, semuanya pembawa berita fitnah, pemakan daging orang depa semua ni.
mereka ni apa tahu dosa pahla,halal haram,  depa ni cari makan dengan fitnah, satu pasukan dengan zahid, mat ezam kotak, papagomo, mat zul kulim, brahim ali
----- Original Message -----
From: Mat Rock
Sent: Wednesday, May 16, 2012 2:26 PM
Subject: Re: RG2011... Fwd: Kisah benar apa terjadi ketika Nizar ceroboh majlis UMNO
adoyai shred.. lu umpama meludah ke langit.. akhirnya ludah tu kena muka sendiri!
lu dh tengok & kaji betul2 ke video tu??
minit 1:58 DS Nizar sampai
minit 2:28 kamera fokus pd DS Nizar duduk di kerusi
dari minit 2:00 hingga 2:27.. penceramah hilang dari pentas sbb bawak turun laptop.. mungkin gak goyang sbb DS Nizar duk kt pentas
minit ke 2:35 keluar balik audio penceramah UMNO.. tapi mutu audio dh berbeza dari audio awal.. audio tersebut sebenarnya ceramah sebelum DS Nizar sampai tetapi di'paste'kan dgn cara tak profesional langsung pada video yg difokuskan pd DS Nizar
minit ke 3:31 bari video difokuskan kpd penceramah.. cuba tengok mulut penceramah UMNO tu.. audio ada tp mulut x bergerak.. dia berceramah dlm hati ke?
sebenarnya dari minit 2:15 - 3:47.. penceramah tu hanya berdiam diri.
video ceramah dari minit 3:47 - 4:48.. video tu sebenarnya sebelum DS Nizar naik pentas..
pemfitnah besar ko ni Shred...
 
 
Rock sokmo..
From: shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>
To: chainz_of_frenz@yahoogroups.com; MalaysiaNews@yahoogroups.com; respeks_group@yahoogroups.com; SahabatInteraktif@yahoogroups.com; pakbelang@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, May 15, 2012 9:31 AM
Subject: RG2011... Fwd: Kisah benar apa terjadi ketika Nizar ceroboh majlis UMNO
 
KALAU DAH GENG PENIPU TU PENIPU JUGA LA!!! 

Nizar kata dalam twitter dia gegar ceramah UMNO. Lepas tu puak-puak UMNO menggigil. Terdiam macam jumpa hantu.



Tapi... video dibawah boleh menunjukkan segala2nya.. sebab tu orang PR fobia dgn video. siap ada fatwa berkenaan CCTV dan seangkatannya iaitu besi dan tak boleh dipercayai. kahkahkahkah



Tapi sebenarnya si Nizar ni telah menunjukkan kebodohannya yang amat terlampau sukar dibendung lagi. Bukan berani namanya.. tapi bengap.. serah diri untuk jadi laukkk dan bahan. kahkahkah.. tak percaya?? boleh klik link bawah..

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lG6xxCZqxDs

Memalukan betul kebodohan nizar ni.. kahkahkah

No comments:

Post a Comment