Wednesday, May 23, 2012

Re: RG2011... Re: >>Senjata Rahsia Anwar Dikenalpasti

 

hek ele, kroni dihantar mahkamah heheheheheheheh
Diselangor, sorangjer khir toyo, yang lain mana,
pkfz, 2 org jer, ling liong sik, chan kong choi sedara umno, mana yang lain,
di kl,  bawa la sharizat, bawa la sekali mahathir
 
----- Original Message -----
From: Sr Rizz.r
Sent: Wednesday, May 23, 2012 12:51 PM
Subject: Re: RG2011... Re: >>Senjata Rahsia Anwar Dikenalpasti

 

MESEJ INI DISAMPAIKAN UTK YG TIDAK TAHU....

kau tak perasan ke minyak ron95 dh lama tak naik2???
kau tak praasan ke dlm bil elektrik ko selama ni ada subsidi kerajaan malaysia??
kau takperasan ke dh ada tol yg turun charge???
kau takprasaan ke dh ramai kroni2 yg curi duit dan rasuah dbawa ke mahkamah????

KALAU KAU TAKPERASAN SEMUA NI DH BERLAKU BAIK KO DDUK DLM HUTAN JE!!!!
BIL ELEKTRIK



harga minyak ron 95 naik Minyak Petrol RON 95 Naik Lagi 5 Sen, Janji Apa Ni?RON 95 KEKAL.



Pada 22 Mei 2012 9:53 PG, suhaimi mohidin <suhaimimohidin@yahoo.com> menulis:
 


 
mesejj telah disampaikan kepada pemerintah
teman nak harga minyak turun
teman nak bil eletrik dikurangkan
teman nak tol dihapuskan
teman nak siapa yg salah guna kuasa, curi duit rakyat dihukum
 

From: xstream <pejal71@gmail.com>
To: abdul mr <pgelnewbiz@gmail.com>; Perisik Rakyat Group <PerisikRakyat@yahoogroups.com>; respek <respeks_group@yahoogroups.com>
Cc: ust <ustmdcd@gmail.com>; Ummu Waheedah <assakynah@yahoo.com>; aishah.zin@gmail.com; abim-online Moderator <abim-online@yahoogroups.com>; Amri el wahab <amriwahab@gmail.com>; pemuda.umno.kelantan.darul.naim@gmail.com; puteri-umno <puteri-UMNO@yahoogroups.com>; Topeng Perak Unmasked <poji2ya@gmail.com>; islamcarahidupku Moderator <islamcarahidupku-owner@yahoogroups.com>; blalang-group Moderator <blalang-group@yahoogroups.com>
Sent: Saturday, 19 May 2012, 8:38
Subject: RG2011... Re: >>Senjata Rahsia Anwar Dikenalpasti
 
khinzir nih kuat ketawa pulak...dah tak betul apa nak takut brader..kenapa pukul2 giler2 oleh polis...kenapa tutup KL brader..kenapa road blok seluruh negara brader...cuba kalau tak roadblok..cuba DBKL senyum dan biar sahaja demo aman ini berlangsung..kenapa polis malam2 jumpa hakim suruh kuar surat halang demo kat dataran? jangan ketawa khinzir..sedap panggil DSAI babi..cakap nak nasihat tapi selang selit dgn babi...aparaa....no moral...seks juga...

2012/5/19 abdul mr <pgelnewbiz@gmail.com>

Benarkah 300 Ribu Rakyat Hadir Menyokong Bersih 3.0 Seperti Didakwa Oleh @anwaribrahim?

Gambar impose untuk mengelirukan rakyat Malaysia

Sebelum pergi dengan lebih jauh kita teliti terlebih dahulu kenyataan manusia bangsat yang bertanggungjawab di atas segala kekecohan pada 28 April 2012 tempoh hari :
"Kejayaan perhimpunan Bersih 3.0 menarik ratusan ribu rakyat hadir merupakan hari 'merdeka' rakyat. Beliau berkata, kehadiran rakyat diibarat pesta yang dahagakan kebebasan dan pilihan raya adil. 
"Lebih 300,000 rakyat hadir menuntut pilihan raya adil dan bebas. Dengan satu suara, anak muda, wanita, rakyat biasa dari semua kaum dan (lapisan) umur datang dengan kekuatan dan semangat untuk menuntut kebebasan dan mahu keadilan ditegakkan" - Anwar Ibrahim Keadilan Daily 
Mendengar apa yang dinyatakan oleh Anwar Ibrahim dengan gambar yang disebarkan oleh pengikut pembangkang mungkin pakcik dan makcik yang tidak didedahkan kecanggihan teknologi akan percaya 100% dengan propaganda ini.

Posting dari
BLOG CheWal menjawab mampu misteri di sebalik jumlah kehadiran pengikut Bersih 3.0 :
Update 4: Petikan dari University of Illinois crowd-guru Clark McPhail membayangkan seorang manusia boleh berdiri dengan selesa dalam kawasan 5sq ft. 5 sq ft ini adalah bersamaan dengan 0.46m persegi. 
Saya menggunakan 0.4m persegi, saiz kawasan yang lebih rendah dari pendapat Clark McPhail. 2.5 sq ft space adalah keadaan dimana setiap manusia dah tak boleh bergerak.
oleh itu, penggunaa 0.4m persegi adalah munasabah dan tepat. 
Update 3: satu lagi analysis yang menggunakan kaedah yg hampir sama : http://shuzheng.wordpress.com/2011/07/10/bersih-success-success-yes-of-course/ 
Update 2: saiz average untuk lelaki sederhana dari bahu ke bahu adalah lebih kurang 0.8m, dan saiz dari depan ke belakang adalah lebih kurang 0.5m. Oleh itu luas seorang lelaki berdiri adalah lebih kurang 0.4m persegi. 
update : keluasan orang adalah 0.5meter persegi.
 1. Pelbagai pihak memberi jumlah peserta demo yang berbeza-beza. Portal dan laman web pro-pembangkang memberi jumlah lebih kurang 50,000 orang. Malah ada yang mengatakan jumlah mencecah 100,000 orang.
2. Pihak media perdana pula memetik jumlah yang diberikan oleh pihak polis iaitu sekitar 6,000 orang. 
3. Yang mana satu yang boleh dipercayai ? Mari kita buat sedikit analisis mudah. Saya memilih dua tempat utama iaitu di Puduraya dan di Menara Maybank. Di kedua-dua tempat ini, portal Malaysiakini menyatakan tidak kurang dari 10,000 orang. Ditempat-tempat lain, berdasarkan dari pernyataan kronologi Malaysiakini adalah sekitar diantara 500 hingga ke 2,000 orang.
 4. Mari kita lihat puduraya. Gambar puduraya adalah waktu paling ramai pendemo disitu. Berdasarkan banggunan di sekeliling, paparan dari Google Maps diambil untuk mengganggarkan jarak dan keluasan kawasan sekitar.
Puduraya
Puduraya Google Maps
5. Jarak yang diberikan oleh Google Maps adalah lebih kurang 200m dan kelebaran jalanraya untuk kedua-dua hala adalah lebih kurang 8m. ini menjadikan keluasanya sekitar 1600m persegi. 
6. Sekiranya seorang manusia mempunyai diameter keluasan 0.5m 0.4m persegi, maka keluasan kawasan tersebut boleh mengisi 4,000 orang secara padat. Ini bermakna tidak ada ruang kosong diantara mereka sehinggalah sepanjang 200m tersebut. (ini adalah worst case scenario). 
7. Mari kita lihat di Menara Maybank pula.
Menara Maybank
Keluasan Persegi Dataran Menara Maybank
8. Seperti biasa, berdasarkan banggunan di sekeliling, kita anggarkan kawasan pendemo berada dengan Google Maps. 
9. Kawasan (gambar google maps atas) ini ditandakan dengan 4 segi untuk memudahkan pengiraan. Luas kawasan ini (berdasarkan google maps) adalah 3200m persegi). 
10. Seperti tadi, sekiranya seorang manusia mempunyai diameter keluasan 0.5m 0.4m persegi, maka seramai 8,000 orang boleh berada dalam kawasan ini secara padat (tanpa ruang kosong). Kita tahu pasti akan wujud ruang kosong berdasarkan gambar di bawah, maka ini adalah juga worst case scenario. 
Wujud ruang kosong - Menara Maybank
11. Oleh itu, tanpa mengambil kira redundancy (kesemuanya orang yg berbeza), jumlahnya adalah 12,000 orang. Sekiranya, anggaran 50% orang yg berada di Puduraya adalah juga berada di Menara Maybank, maka jumlah di kedua-dua tempat ini adalah lebih kurang 6,000 orang. 
12. Sekiranya kita mengambil kira jumlah pendemo di beberapa kawasan lain... secara kasarnya jumlah peserta demo haram ini adalah dalam lingkungan 8,000 orang. 
13. Nampaknya, pihak polis membuat anggaran yang hampir tepat. 
14. Paling kelakar, adalah anggaran seperti 50,000 atau 100,000 orang.
Hahaha...

Kerana terlalu kuat berangan ingin menjadikan Dataran Merdeka umpama Dataran Tahrir yang dipenuhi puluhan ribu manusia (sebagaimana gambar dan berita yang dilaporkan media antarabangsa) :


Gambar Dataran Tahrir dipenuhi PULUHAN RIBU bukan RATUSAN RIBU ok!

Mereka tergamak menipu rakyat Malaysia kononnya setiap ceruk Kuala Lumpur dibanjiri oleh penganut Bersih 3.0 :

Gambar impose yang disebar oleh penganut fahaman Anwar Ibrahim

Oklah anggaran saya yang berada di lokasi jika dicampur jumlah keseluruhan demonstran di setiap lokasi dalam jumlah yang berdemo adalah 13,000 orang.

Ratusan ribu konon...


Kuat sangat berangan nak jadi Perdana Menteri makin banyak Anwar Ibrahim mengarut - Hello Bapak Anwar Bin Ibrahim a.k.a BABI, uncle ini cakap kerja dululah - belum apa-apa saya mahu jadi PM!




Hahaha...


YY : Oklah taknak ada penganut Bersih 3.0 yang kecil hati kita anggap sajalah 50,000 orang! hahaha!


2012/4/27 ust <ustmdcd@gmail.com>

Senjata Rahsia Anwar Dikenalpasti

Published by AIDC on April 26, 2012
AIDCNews – 26/04/12 – Senjata utama faktor kekuatan dan kelemahan Datuk Seri Anwar Ibrahim telah dikenalpasti oleh 'kumpulan pemikir bebas' yang mengadakan pertemuan tertutup minggu lepas.

Kumpulan pemikir bebas yang tidak mahu nama ahli-ahli mereka didedah merumuskan satu-satu senjata yang menjadi faktor kekuatan dan kelemahan Anwar adalah 'Faktor X' yang salah satunya daripadanya adalah 'Faktor Janji'.

Faktor ini hampir sama dengan pendapat Profesor Dr Chandra Muzaffar yang ditemui pada 30 Jun 2011 yang merumuskan kekuatan Anwar adalah '2 D' iaitu 'Demagogue ' dan 'Demonstrasi '.

' Demagogue ' merujuk tentang pidato-pidato yang berkarisma menyentuh emosi, prasangka dan pujuk rayu serta janji-janji yang membina pengharapan.

Manakala 'Demonstrasi ' pula merujuk kepada satu perhimpunan yang bertujuan untuk menimbulkan ' kekacauan ' dalam masyarakat untuk menarik perhatian masyarakat antarabangsa.

Dengan harapan melalui siri-siri demonstrasi itu akan dapat mengugat kestabilan negara dan menggulingkan negara melalui 'kumpulan minoriti ' jalanan.

Siri-siri perhimpunan BERSIH, BERSIH 2.0, BERSIH 3.0 dan Occupy adalah sebahagian daripada strategi untuk mencapai objektif tersebut.

Kajian UIA
Kajian Prof Datuk Syed Arabi Idid daripada Jabatan Pengajian Komunikasi UIAM yang bermula dari Mac 2008 hingga Julai 2011 merumuskan populariti Anwar mula merudum sejak Oktober 2008.

Menurut rekod, dari Mac hingga Oktober 2008, terdapat dua peristiwa besar yang berkaitan dengan Anwar iaitu kes liwat yang membabitkan dirinya dengan pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan dan 'Janji Agung Anwar' membentuk kerajaan 16 September.

"Pada waktu itu (2008), dia (Anwar) janji macam-macam..bila datang isu skandal (kes liwat yang membabitkan dirinya), dia tidak mampu nak jawab.

"Dia jawab dia kilas ke lain..dia tidak menjawab sebenarnya", kata Azrul Hisyam Wakichan, pembantu penyelidikan kepada Prof. Datuk Syed Arabi Idid.

Bekas inner circle Anwar, YB Datuk Zulkifli Noordin memberi pendapat yang hampir sama.

" Bila berlaku 16 September, mula kita berkata, kita kena kencing dah ni. Kita kena bohong.

" Kalau saudara perhati, selepas kes Saiful dan 16 September baru berlaku pergerakan ahli (PKR) keluar.

" Tan Tee Beng keluar kerana DAP. Datuk Zahrain keluar kerana DAP. Sebab Datuk Zahrain kata, semua dah ragu, dah mula persoal.", kata Zulkifli yang ditemui pada 14 Jun 2011. Klik di sini.
http://youtu.be/rOWt7KWPwR0
 
Rakaman video di sebelah merupakan kompilasi janji-janji Anwar yang ' mengembirakan' dan 'menakutkan' rakyat yang disusun sejak 14 April 2008 hingga 13 Oktober 2008.

Faktor janji agung Anwar untuk membentuk kerajaan baru 16 September, bukan sahaja menarik perhatian rakyat Malaysia, malah turut menarik perhatian masyarakat antarabangsa seperti yang dibuktikan rakaman video kiri (bawah).
" Saya dengan restu Tuhan..Insya Allah..buktikan kepada 'mereka'..buktikan kepada 'mereka'..bisnes kami..kami ada 'number'..negara ini perlu perubahan", kata Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika diminta komitmen oleh wartawan Bloomberg tentang pengambilalihan kerajaan selepas kegagalan melaksanakan janji menukar kerajaan pada 16 September 2008.

Faktor India dan Cina
Kajian UIA yang membuat analisis secara menyeluruh berdasarkan pola kaum juga turut menarik diberi perhatian.
Azrul Hisyam Wakichan berkata kemerosotan utama Anwar di kalangan masyarakat kaum India disebabkan gagal melaksanakan janji Kampung Buah Pala.

Manakala kepada masyarakat Cina pula berasaskan faktor kegagalan Anwar dalam melaksanakan janji-janji berkaitan dengan ekonomi.
" kalau ada orang India, (isu) kampung Buah Pala, kampung India…" Dia (Anwar) janji tak betul. Dia tak deliver pada janji", kata Azrul Hisyam Wakichan tentang kemerosotan Anwar di kalangan masyarakat India dan Cina.

Ketika ditanya, sekiranya Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak melaksanakan satu lagi transformasi, Azrul menjawab, " Laksanakan apa yang Najib Janji..boom..terus (Anwar) bungkus..tapi berhati-hati Anwar ada simpan senjata dia".

Senjata Rahsia
Perbincangan tertutup 'kumpulan pemikir bebas' berusaha merungkai senjata apakah yang dimaksudkan oleh pembantu penyelidik Prof. Syed Arabi Idid itu.

Rumusan yang disimpulkan adalah 'sabotaj ekonomi ' sehingga boleh menimbulkan keresahan rakyat jelata.

Sebelum pilihanraya ke-12, rakyat 'memprotes melalui undi ' apabila kegagalan kerajaan menangani 'sabotaj ekonomi ' yang menyebabkan keperluan harian rakyat.

Minyak masak, gula, beras, tepung dan lain-lain keperluan asas di'sabotaj ' oleh pihak-pihak tertentu menyebabkan rakyat kesusahan.

Menurut sumber, teknik ini pernah digunakan oleh CIA di negara-negara tertentu dengan membayar kepada taikun-taikun pengeluar barangan asas untuk melakukan sabotaj.

Apabila taikun-taikun melakukan sabotaj, rakyat mula memberontak dan menyalahkan kerajaan yang sedang memerintah.

Senjata rahsia ini paling berkesan kerana ia melibatkan keresahan setiap individu rakyat yang bakal memberi undi di setiap pelusuk negara.

Mungkinkah Anwar akan melaksanakan resipi CIA itu sebagai senjata terahir untuk memastikan cita-citanya melakukan 'regime change' dan menawan Putrajaya tercapai …

-- Xstream-BOP


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment