Thursday, May 17, 2012

RE: RG2011... Respons RG: Rahim Noor gelar Nik Aziz 'bapa kafir'

 

TERKINI NIK AZIZ PULA MENCADANGKAN AGAR MUFTI PERAK TIDAK MENCAPURI URUSAN POLITIK SEDANGKAN TEGURAN MUFTI TU HAL AGAMA DAN POLITIK SEBAHAGIAN DARI HAL2 AGAMA SEPERTI KATA HJ HADI ISLAM ITU ADEEN

 

...SO SEKARANG NI SIAPA AGAKNYA YANG MENGATAKAN POLITIK SUKU AGAMA SUKU....????PELIK LAH ORANG TUA NI...

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of Geng RG
Sent: Thursday, 17 May, 2012 11:55 AM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Respons RG: Rahim Noor gelar Nik Aziz 'bapa kafir'

 

 

From: shreddervirtuoso shreddervirtuoso@gmail.com

Ooo.. orang yang nampak warak boleh tuduh orang kafir la? kahkahkahkah

From: "A. Bakar Attan" a.bakar@smebank.com.my

ALAM MAYA INI ISLAM….DAN RASULULLAH KATA SAPA JER YANG MENGATAKAN "TIADA TUHAN SELAIN ALLAH" MAKA ISLAM LAH DIA….TAK PAYAH NAK SUSAH2 ARGUE…ISLAM ITU MUDAH JANGAN DITAMBAH TOKOK DGN BENDA YANG TAK DA…

BILA MANA ADA DUA ORANG WUJUD DAN BERTEMPAT…MAKA ADALAH POLITIK...SO MANA BOLEH PISAHKAN POLITIK DGN DENGAN KEHIDUPAN DAN DARI AGAMA…BILA BERAGAMA PASTI AKAN TERUS ADA BERPOLITIK….MCMANA PULKA BOLEH DIPISAH2KAN….

DAN LAGI… URUSAN KAN DUNIA PUN ADA 2 SAJA…URUSAN HAMBA DENGAN ALLAH DAN URUSAN HAMBA DENGAN HAMBA…SO BILA ADA URUSAN ANTARA HAMBA DENGAN HAMBA LAIN MAKA ADALAH POLITIK…MACAM BOLEH DIKATAKAN POLITIK SUKU AGAMA SUKU??? TAK PERNAH BERPISAH PUN…

 

From: puad hamad hamadpuad_ad@yahoo.com

kafir mengkafir kepada seseorang tu urusan Tuhan.. siapakah manusia yg layak mencampuri urusan Tuhan... subanallahh... ni le akibat terlalu taksub...

*Perjuangkan lah agama Islam agama Tuhan yg Esa.... bukan perjuangkan seseorang atau parti

cuba ingat2 semula... perjuangan Nabi Muhammad .. tidak pernah memecah belah kan kaum mahupun agama.. tetap menyatu kan manusia menyeru kejalan yg benar menyembah Tuhan yg Esa... bermula di Madinah kemudian diambil alih oleh sahabat2 kemudian penganti2 yg tulus.. sehinggan sampai ke zaman kemuncak Kerajaan Uthmaniah.. 2/3 dari bumi di kuasi dan dipengaruhi oleh umat2 Islam.

jatuh nye Islam itu disebabkan diri mereka sendiri, berpunca dari perkelahian sesama sendiri diri kemudian tidak bekerjsama...ingin jaga ditempat masing2.

dan akibat nye... kerajaan ISlam musnah satu persatu ditangan Musuh. Disebelah eropah Kerajaan Islam Andalus telah di tewas kan tentera2 Crusader.

disebelah Timur telah di musnah oleh puak Babarian terkenal Gengis Khan sampai ke kerajaan Abassiah asia barat. Lihat lah umat2 terdahulu atau sejarah2 yg lepas.. fikir2 kan lah.

sekadar ingin saling ingat mengingati.. bak kata pepatah org melayu... "Besatu kita TEGUH, Bercerai kita ROBOH". nampak nya kita di verse kedua... Bercerai kita roboh.. :(

tak ade yg baik dengan saling berkelahi ni.. saling berkelahi sesama sendiri akan diakhiri perkara2 yg tak baik atau tak bagus.

*Buat apa nk bertengkar sesama sendiri.. sedangkan kita org melayu Menyembah Tuhan yg sama, agama yg sama, kitab yg sama, Nabi yg sama, dan Umat yg sama. tak perlu beragaduh... bawa bincanngg... kita bincangg..

From: "ismail" icm60@yahoo.com

Assalam
Saya hari2 bersolat subuh belakang TGNA slps solat baca zikir ringkas, ayat kursi dan beri tazkirah 15-20 min tiada topik lain mlainkan bkisar kpd syurga neraka dosa dan pahala lepas tu berdoa. Setiap hari ada orang dtg bawa bayi utk bertahnik. melainkn hari jumaat lebih ramai sehingga 30-40 bayi,  jamaah
melimpah,  zikir lagi panjang wazifatul kubra.  Begitulah kehidupan setiap hari TGNA melainkan ada mesy di KL atau luar negara. Banyak lagi kebaikan TGNA yg semua orang dah tahu. Orang yg mengata kepada TGNA, MEMANG DIA TAK KENAL!

 

From: feeqa chunna abj290377@gmail.com

antara watak rahim noor dan watak tuan guru Nik Aziz... saya PPAASTTII  pilihh Tuan Guru Nik Azizzzzzz!!! yyeahhh!!!

 



"For Business, For Growth, For Life"


The information in this e-mail and any attachments is confidential and may be legally privileged. It is intended solely for the addressee or addressees and any disclosure of the contents of either is unauthorized and may be unlawful. If you are not the intended recipient, please delete the message and any attachments and notify the sender of miss-delivery. No undertaking, guarantee or other obligation contained in this e-mail will be binding on the Bank or the individual officers of the Bank unless it is confirmed via letter on the Bank's letterhead signed by an Officer of the Bank. Any views expressed by an individual within this e-mail which do not constitute or record the Bank's official position do not necessarily reflect the view of the Bank.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment