Thursday, May 17, 2012

RG2011... Fwd: Kisah Sedih 6 Mei 2012 – Rakan Mangsa Perbetul Persepsi

 






Kisah sedih kemalangan yang meragut nyawa suami isteri dan mencederakan anak mereka yang berlalu 6 Mei lalu mendapat perhatian begitu ramai pembaca.




Membaca kisah berkenaan, sebahagian kita tidak akan lari daripada mempersoalkan mengapa arwah memandu keretanya dengan begitu laju, terutama di kala anak dan isterinya ada bersama.


Disebabkan itu, wujud tanggapan negatif ke atas arwah di kalangan sebahagian pembaca. Wujud komen-komen yang diselubungi emosi marah.


Namun, seorang pemilik blog, Tentang A.Z.N.E.E mendakwa mengenali arwah dan menegur segelintir pembaca yang memberikan komen yang nyata tidak sensitif terhadap arwah dan keluarganya.


Pada peringkat ini, sebenarnya hanya Allah SWT sahaja yang tahu siapa yang benar, siapa yang salah dan apa yang berlaku pada tarikh 6 Mei berkenaan.


Berikut adalah petikan dari blog Tentang A.Z.N.E.E yang mempunyai versi tersendiri mengenai arwah yang dikenali dengan nama Kimie Rabudzi;


As salam semua..


Hari ini sudah 10 hari arwah rakan baik kami, Kimie Rabudzi dan isterinya kembali ke rahmatullah… Rasa sedih tak hilang lagi dan sekarang ni gantikan dengan 1001 perasaan apabila membaca setiap helaian cerita di forum dan di blog tentang arwah…Yang mana, secara terang-terangannya menyalahkan arwah dan terus menghukum arwah sebagai penyebab kemalangan… Dan lebih menyedihkan ada individu yang tak bertanggungjawab yang menyebarkan email bertajuk "Inpira vs Lancer….. very bad ending" secara berleluasa.. (cerita yang sama seperti blog ini)




Pelbagai sumpah seranah, spekulasi dan andaian sendiri yang keluar tentang peribadi arwah… Kami yang rapat dengan arwah amat terasa sangat2.. Itu baru kami sebagai kawan, belum lagi keluarga arwah sendiri… Ada juga yang bercerita tentang arwah seperti mereka yang kenal sangat dengan arwah tetapi tiada fakta yang betul…



Kawan baik kami, Kimie Rabudzi bukanlah...


LAGI KLIK SINI


SOURCE http://www.bazookapenaka.com/2012/05/kisah-sedih-6-mei-2012-rakan-mangsa.html


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment