Wednesday, May 9, 2012

RG2011... Re: FW: Majlis Fatwa bercanggah dengan Dr Yusuf Qardawi

 

Apakah fatwa sebar fitnah dan gambar2 lucah dalam email dan suratkhabar...fatwa langsung tak kuar...ahak2!! Fatwa buat bukan sehari dua bro...bukan mudah2 nak keluar fatwa kecualilah ulamak suk..

2012/5/9 shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>
ko cakap pemikiran nik aziz paling dasat nak dibandingkan dgn kesimpulan dari pemikiran semua dibawah?

Ahli-ahli Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia terdiri daripada:
 
i.    Seorang pengerusi yang dilantik oleh Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Islam Malaysia (MKI) di kalangan ahlinya;

ii.    Mufti tiap-tiap negeri yang mengambil bahagian atau seorang yang mewakili Negeri dalam Hal Ehwal Agama Islam;

iii.   Lima orang alim ulama yang dipilih dan dilantik oleh Majlis Raja-Raja; dan

iv.   Seorang ahli yang beragama Islam dari Perkhidmatan Kehakiman dan Undang-undang atau dari profession undang-undang yang dipilih dan dilantik oleh Majlis Raja-Raja.

Kemaihhh demo.. kahkahkahkahkah

2012/5/9 drac king <dracking@gmail.com>
bukan ko sorang ja berani...aku pun berani kata tapi setakat duk kata aja la kannnnn... dulu tabligh mai mesia sebar islam pun sorang... takkan dia pun sesat...betul atau salah bukan ditentukan oleh RAMAI atau SEDIKIT.... itu pendapat sekular...
contoh budak yg main ditepi jalan dan di tengah jalan.. budak main tepi jalan sorang2..tapi yg main tgh jalan ramai dalam 4-5 orang... TIBA2 sebuah kereta bergerak laju nak langgar 4-5 org budak tue...tindakan reflex manusia akan mengelak dari melanggar 4-5 orang budak main tengah jalan tadi dan menghentam seorang budak sahaja yg duduk di tepi jalan... TAPI, PEMANDU TERBABIT secara TIDAK sedar telah MELANGGAR budak yg TAK MELAKUKAN KESALAHAN...tapi semata nak SELAMAT 4-5 org yg main tengah jalan dan buat KESALAHAN...yg terkorban seorang BUDAK yg X BUAT SALAH...

ALLAH kan maha adil... relax ler wei...Nabi Ayub pun mati di bunuh. tak semestinya kalau majoriti menolak itu betul dan minoriti yg melawan itu salah... TUNGGU jer la perhitungan ALLAH... kan kan kan... hahahaha

2012/5/9 ñåzå <nazacomp@gmail.com>
bodo puak pas..

pakai pendapat seorang... berbanding pendapat ramai ulamak.. 

majlis fatwa adalah pendapat ramai ulamak.. manaka PAS pakai pendapat aljuburi dan nik ajis jer.. jadi tepuk dada tanya iman tanya akidah.. 

sebab tuh aku berani kata depa sesat..




2012/5/9 drac king <dracking@gmail.com>
sama ada anda atau kami yg akan dalam jahiliyah...hanya Allah yg tentukan...tak per u go your way we go our way....kurangnya kami tak join golongan munafik yg bersekongkol dgn MCA...


2012/5/9 ust <ustmdcd@gmail.com>
N.ajis khawarij hamPAS kamu tu bukan ulama' ilmiah tapi ularmak politikus yang bersekongkol dengan biaDAPig Harbi dan Pemimpin Kencing Rakyat AnuWAR aljuburi . Tugas ulama ilmiah menasihati Umara bukan menubuhkan parti lain menentang ulil amri kata Nabi SAW mereka ini semuanya nanti matinya adalah dalam KEMATIAN JAHILIYAH !!!


2012/5/8 drac king <dracking@gmail.com>
majlis fatwa tu pun ALLAH ke??? lalalalalala.... jawapan sekumpulan ularmak yg telah dibeli tidak sama dgn jawaban seorang ulamak yg berdiri kerna ALLAH...lalalalala....ALAMAK ULARMAK MAMAK UMNO


2012/5/7 shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>

aku nak tanya yusuf qardawi tu Allah ke? kalau dia cakap A semua ulamak kena ikut A? Malaysia ada majlis ulamak sendiri. kalau semua nak ikut Yusuf Qardawi baik soh dia keja kat malaysia saja. tak payah diskus sesama ulama. Jawapan sekumpulan ulamak adalah lebih rasional dari jawapan seorang sahaja. 

Mentang2lah dia sokong anwar. semua nak pulun refer kat dia. yang lawaknya haram dia tak tgk pun apa yg dia sokong. kahkahkahkah


2012/5/7 <Sharom.Musa@akersolutions.com>




-----Original Message-----
From: Mus
Subject:  Majlis Fatwa bercanggah dengan Dr Yusuf Qardawi


Majlis Fatwa bercanggah dengan Dr Yusuf Qardawi
07 Mei 2012

KUALA LUMPUR, 7 Mei: PKR berpendirian tegas bahawa pandangan Tan Sri Profesor Emeritus Dr. Abdul Shukur Hussain, Pengerusi Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan seperti yang disiarkan dalam media semalam adalah sangat bertentangan dengan fatwa yang telah dikeluarkan oleh seorang ilmuan Islam yang sangat berautoriti, Dr Yusuf al-Qaradawi, Presiden Persatuan Ulama Sedunia seperti yang tercatat dalam buku yang berjudul Thawrah al-Sha'b (Revolusi Rakyat).

Ketua Penerangannya, Dr Muhammad Nur Manuty (gambar) berkata, Dr Yusuf berpendapat bahawa demonstrasi adalah harus kerana ia adalah salah satu kaedah untuk membebaskan rakyat dari cengkaman pemerintahan yang zalim, tidak adil serta tidak memberikan kebebasan rakyat bersuara dan bergerak dalam suasana yang aman.

"Adalah jelas bahawa fatwa tersebut semata-mata bertujuan untuk memenuhi kehendak pimpinan Umno yang terdesak menggunakan isu-isu agama Islam dan bangsa Melayu bagi survival politik mereka," ujarnya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata, sewajarnya Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan merujuk dahulu kepada beberapa pimpinan utama Pakatan Rakyat bagi mendapat fakta yang sebenar apa yang telah berlaku pada 28 April yang lalu.

"Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan tidak wajar berat sebelah. Yang jelas Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan telah gagal melihat insiden 28 April secara menyeluruh," ujarnya lagi.

Katanya, PKR yakin bahawa pihak penganjur Bersih 3.0 sejak dari awal lagi mempunyai tujuan yang jelas itu perhimpunan secara aman demi untuk mempastikan berlakunya keadilan dan ketulusan dalam pengurusan pilihanraya di Malaysia.

Justeru, ujarnya kewibawaan Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan sebagai sebuah badan tertinggi dalam pembuatan fatwa amat diragukan kredibilitinya.

"Kita ingin bertanya di manakah pendirian rasmi Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan terhadap amalan budaya fitnah jahat,  perbuatan mengaibkan individu Muslim serta penyebaran video seks yang begitu berleluasa penyebarannya serta mendapat perlindungan dari pemerintah?

"Apakah pandangan Jawatankuasa Fatwa terhadapan keganasan fizikal yang telah dilakukan oleh pasukan PDRM ke atas demonstran dalam demonstrasi Bersih 3.0?" tanya beliau.

Katanya, rakyat berhak mendapat jawapan-jawapan yang ikhlas dari Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan dalam isu-isu tersebut demi kebenaran dan keadilan sejagat.




Note: To protect against computer viruses, e-mail programs may prevent sending or receiving certain types of file attachments.  Check your e-mail security settings to determine how attachments are handled.
This e-mail and any attachment are confidential and may be privileged or otherwise protected from disclosure. It is solely intended for the person(s) named above. If you are not the intended recipient, any reading, use, disclosure, copying or distribution of all or parts of this e-mail or associated attachments is strictly prohibited. If you are not an intended recipient, please notify the sender immediately by replying to this message or by telephone and delete this email and any attachments permanently from your system.












--
Xstream-BOP

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment