Monday, May 14, 2012

RG2011... Respons RG: Kelantan mula bina lebuh raya KB-KK akhir bulan ini

 

From: johari ghazali johari_ghazali@yahoo.com
Rasanya takder yang lawak lah Feeqa..jgn meroyan dulu...nanti lepas pru13,kalau tak buat jugak baru awak meroyan..maksud dia mula buat tu bukan vrooommm jentera masuk buat kerja..sebelum mana2 highway dibina,mereka akan mulakan dengan paper work. general layout mungkin dah ada..cuma detail lay out akan dimulakan..mereka akan memulakan "carian" atau "cabutan" untuk tanah2 yang kena pada alignment hiway yang dimaksudkan..itu pun bukan senang..nak carik tanah sesapa yang dalam hutan belantara,waris tuan tanah dsb..ini pun memakan tahun cik Feeqa. Bila kata dah selesai pencarian lot tanah,akan ada "hearing" dimahkamah...tup tap tup tap...nak tunggu borang K pun ada yang makan tahun jugak..Bayangkan ada beriban tuan tanah disepanjang jajaran hiway tersebut..beriban "hearing" kena buat..Jenuh beb tunggu selesai hearing..bila selesai tanah n borang k dah kuar, design stage dimulakan..belum kita kerja survey work lagi..kerja survey yang awak nampak orang dok pacak alat tepi jalan tu..namanya "theodolite"..kerja tu kena jalan kaki..jauh tu nak jalan kaki sepanjang hiway..saya bercakap atas pengalaman..
Jadi sentiasa berfikiran positif..kalau tak buat jugak..terpulang pada individu menilai..apa yang nak saya katakan,cubalah sokong pembangunan yang kerajaan mana2 parti nak buat utk rakyat..terutama utk bangsa sendiri..salam..
 
From: lah68 ripen lah68_ripen@yahoo.com.sg
Entahlah pelik betul perangai diorang ni.. Penang dibantai kerana KM dia cina dan konon melayu penang tertindas, tapi kelantan dan selangor kedua-duanya MB melayu tapi diorang bantai juga.. nasib baik tak kata kaum cina tertindas kat kelantan dan selangor. Diorang ni nak perjuangkan bangsa melayu atau cina?

From: ridzwan_alasyraf@yahoo.com
Namanya shred...berbelit lidah aku. Dari segi namanya aku rasa dia bukan org..... patutlah dia dengki pun
From: Rosli Daud roslid@gmail.com
Orang melayu ni kalau tak da perasaan dengki memang tak sah!

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment