Friday, May 11, 2012

RG2011... Respons RG: Peneroka Diperdaya Tandatangani Pinjaman Bank

 

From: johari ghazali johari_ghazali@yahoo.com
Alhamdulillah..ada jugak yang faham..letih taip..panjang tu..semuanya terletak pada keperihatinan peneroka..Insyaallah saya harap mayban akan memantau nilai saham tu..diaorang pun takut pinjaman mereka tu rugi..apa2 pun mereka bertuah dapat lot saham tu..nak niagakan saham tu pun bleh...tak nak pun takper..Tanah tu diberikan oleh kerajaan utk peneroka tanam kelapa sawit...ada yang belum dapat geran..ada yang sudah dapat geran. Rasanya kena ada satu rancangan soal jawap, atau penerangan kat tv menjelaskan hal penyenaraian saham ini...mungkin orang2 tak tahu..
Surat perjanjian bank setebal 60 muka surat itu ditulis dalam Bahasa Inggeris, mengandungi syarat-syarat yang memaksa peneroka menanggung semua risiko sendiri jika saham itu rugi.
Sesapa baca pun takut...kenateliti betul 2 dan buat study dulu..maybe diaorang tak berapa faham... cian PM.. nak buat terbaik (keikhlasan mana kita tahu) pada orang melayu pun kena kondem... cubalah kita orang melayu sekali-sekala sokong sket... bagi BR1M/kupon buku pun sapu.. alasan sebab duit rakyat... cuba kita terima kasih sket (tapi saya tak dapat BR1M)....
From: lah68 ripen lah68_ripen@yahoo.com.sg
Yang pasti tanah peneroka yang tanda tangan perjanjian dengan bank akan tergadai gara-gara FGVH.. tak percaya tengok jer...nanti...hehehee..entah-entah FGVH nie memang milik singapore cuma ditaja oleh Isa Samad..heheeee..... lagi sekali UMNO gadai tanah melayu kepada singapore...( andaian sahaja jangan emosi pulak yer)
Shred.. memang aku tak paham dan tak ada ilmu tentang saham nie.. mujurlah ada saudara johari yang memberikan sedikit ilmu tentang saham dan urusniaganya. Terima kasih Jkepada sudara johari, buat shred.. kalau kau memang terrer dalam urusniaga saham baik kau pi jumpa semua peneroka yang dah tanda tangan perjanjian pinjaman bank tu.. tunjuk ajar kat diorang tentang urusniaga saham nie.. saya yakin rata-rata mereka ni jahil tentang urusniaga saham lebih-lebih lagi dalam bursa saham, yang diorang tahu Amanah Saham jer.Jangan menyebok kat sini, Kalau betul kau nak tolong melayu pi bantu diorang supaya diorang faham tentang saham dan kesannya tak kala saham jatuh merundum.. ingat RM4.95 seunit tu tinggi juga tahu... ASN pun baru Rm1.00++ jer seunit..

From: "Azizul_Sukses 13.1" azizul.juan@gmail.com
Takkan dapat satu habuk pahala pon kalau amalan kebaikan yang dibuat tu diungkit. Sedarlah cikit, duit tu memang hak peneroka Felda. Tak payahlah nak bermadah helah.. Peneroka bukan buta dan jahil macam dahulu. Nak bagi duit ambik je lah. Tapi PRU nanti belom tentu pangkah BN / Umno.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment