Tuesday, July 10, 2012

Re: RG2011... 10 tanda “You’re in denial”

 

Rasanya ada 1 lg. - marah dan serang perempuan yang diayat oleh pasangan anda utk menutup kejahatan pasangan kununnya wanita itu terhegeh2 nakkan pasangan anda tp masalahnya tiap2 tahun serang wanita yg berlainan hehehe

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

From: Daniena Hakimi <hdaniena@yahoo.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Tue, 10 Jul 2012 20:17:54 +0800 (SGT)
To: Daniena Hakimi<hdaniena@yahoo.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... 10 tanda "You're in denial"

 

Soalan penting minggu ini adalah… "Adakah anda menipu diri anda sendiri dan hidup dalam penafian?"
 
Hidup dalam penafian – Bermaksud apabila kita benar-benar cinta dan sayang pasangan kita sekian lama tetapi setiap kali itu juga kita yang memberi alasan untuk dia, dengan MENAFIKAN kecurangan, penipuan serta kejahatannya selama ini.
 
It's livin' in denial – Something yang tanpa disedari, ramai melakukannya apabila kita benar-benar cintakan seseorang…dan HANYA kerana cinta,  kita 'backing' atau siap tolong 'cover' lagi untuk dia pulak, adoi ;)
 
·         So, adakah anda seumpama itu? Adakah anda suka menafikan untuk pasangan anda? Adakah anda suka memberi alasan untuk dia dan tidak mahu menerima yang pasangan anda itu PENUH TIPU DAYA?
 
Cuba lihat 10 tanda-tanda ini, dan tanya diri anda sendiri… Are you IN DENIAL?
 
1.  http://www.notacinta.com/images/b1.jpgApabila anda sedar pasangan anda sudah tidak cinta, anda kata "Tak mungkin, takkan dia dah tak cinta aku lagi sedangkan BERTAHUN kita bersusah payah untuk bersama sebelum ni!"
 
 
2.  http://www.notacinta.com/images/b1.jpgAnda rasa pelik sangat sebab pasangan anda asyik tak nak jumpa anda walaupun anda tahu dia ada banyak masa terluang. Lalu anda kata, "Dia busy tu, nak fokus pada kerjaya dia sebab tu lah dia tak ada masa untuk jumpa"
 
 
3.  http://www.notacinta.com/images/b1.jpgAnda confused, sekejap dia muncul buat anda happy sangat, sekejap dia hilang entah kemana. Kemudian dia muncul balik memberi segala harapan. Dalam hati anda tertanya-tanya, "Dia ni dah kahwin kut? Ishhh tak mungkin…dia sayang aku sangat dan SELALU bersama aku!" – hehehe… selalu bersama?
 
 
4.  http://www.notacinta.com/images/b1.jpgAnda bingung dengan perubahan mendadak pasangan anda apabila dia mendiam diri lama, sehingga berhari-hari. Langsung no calls and no sms. Lalu anda kata, "Handphone dia hilang atau kena curi la kut, atau tak ada kredit atau pun handphone dia tak ada bateri." – hehe :lol:
 
5.  http://www.notacinta.com/images/b1.jpgApabila kawan-kawan anda kata dia curang, dan anda sendiri merasa sudah kurang mesra, lalu anda kata, "Selama ni dia setia je, takkan dia curang, kalau dia nak buat dah lama la dia buat. Dia masih setia pada saya lah!"
 
 
6.  http://www.notacinta.com/images/b1.jpgPukul 2-3 am, anda rindu boyfriend anda dan hubungi dia, ada wanita lain yang jawab. Anda terus stop the call kerana terkejut dan call him sekali lagi. The same girl answered! Terus anda off the phone dan berkata, "Perempuan mana pulak jawab ni? Mungkin kawan kerja dia, atau sekretari dia kut. Ahh…kakak dia la kut! – Maybe salah nombor aku call tadi" – hahaha definitely in denial for sure!
 
7.  http://www.notacinta.com/images/b1.jpgAnda rasa sangat perkahwinan anda hambar. Malah anda jarang tidur bersama dan merasa pasangan anda sudah tawar hati. Keluarga menegur dan bertanya lalu anda menjawab, "Kami macam biasa lagi la mak, abah.. kami baik-baik saja dan masih mesra seperti dulu. Cuma dia banyak kerja nak kena siapkan je"
 
 
8.  http://www.notacinta.com/images/b1.jpgAnda dalam perhubungan jarak jauh. Anda dapat rasa dia banyak sembunyikan perkara dari anda. Setiap hari anda rasa semakin jauh dari dia, dia pula semakin tak ada masa, tak mesra, tapi anda keep telling youself, "Dia masih cintakan aku…"
 
9.  http://www.notacinta.com/images/b1.jpgKekasih anda sangat rapat dengan kawan-kawannya. Apabila anda berpeluang bertemu mereka, anda bercerita tentang semua kebaikan pasangan anda, semua tersenyum macam buat-buat, seolah-olah mereka tahu sebaliknya. Lalu anda berfikir,"Ahhh dia orang tu tahu apa, aku lagi tahu yang kekasih aku the best!"
 
 
10.            http://www.notacinta.com/images/b1.jpgAnda sendiri pernah cekup boyfriend anda berlaku curang berkali-kali. Anda maafkan dia kerana dia berjanji untuk tidak lakukan lagi. Then kawan-kawan anda pula cekup dia bersama perempuan lain, again dia memohon maaf. Anda maafkan dia sekali lagi, dengan alasan sama, "Dia  janji tak buat lagi dan menyesal… takkan dia nak buat lagi lepas ni, walau berapa kali pun dia ada betina lain dia nak kat aku jugak!" …really? I mean, really?
 
YOU'RE DEFINITELY IN DENIAL …you sedar dan tahu you ditipu dan diperdaya tetapi you pula tak nak terima, malah menipu diri sendiri pula. ADOI! ;) …beb, if you berada dalam salah satu situasi ini – 10 tanda-tanda ini, for sure you hidup dalam penafian yang amat kritikal!
 
YES…kita kena fikir positif, fikir there's a light at the end of the tunnel…tetapi kalau dah terang-terang nampak tu, janganlah BUTAKAN MATA pulak hehe :) …jangan hidup dalam penafian atau livin' in denial, hanya kerana sayang, hanya kerana cinta, kerana nanti you juga yang akan rugi dan at LOST!
 
Anda fikir dengan memberi alasan untuk dia dan cover keburukan dia, tutup jahat dia, ianya akan memanjangkan perhubungan anda dan mengekalkan percintaan itu? Nooo…sebaliknya, anda hanya memanjangkan lagi kesengsaraan anda. Kerana you yang hidup menderita kerana you tahu dia hanya penipu besar, 'full of crap!"
 
·         I faham… kita sebagai kekasih/ suami/ isteri pastinya akan menyembunyi keburukannya dari orang, takkan kita nak pergi heboh kat kawan-kawan, kat sedara mara, tak baiklah kan.
 
·         Amat tidak elok jika kita ceritakan semua perkara yang tak baik, yang buruk tentang pasangan kita kat masyarakat atau keluarga kita sendiri kan… Lagi pun berdosa membuka pekung di dada, atau menghebohkan perihal keburukan pasangan kita sendiri… BUT, …it's BIG BUT,
 
·         Kita seharusnya peka, dengar dulu,  atau prihatin dengan cerita atau berita tentang pasangan kita tu dan SELIDIKI secara menyeluruh samada ianya benar atau tidak. JANGAN kita terus saja menolak dan MENAFIKAN 100%  just because you're in love – BE CURIOUS! …
Dengan artikel ini, semua akan sedar dan mengambil actions untuk berubah menjadi orang yang menghargai diri sendiri dan menyayangi masa depan serta menghormati maruah keluarga. You don't have to be afraid to get out of the relationship…because it's your life, your future….
 
Most of us selalu dengar quote ni kan, "Better to be single but happy than married but miserable!" …so wake up guys/gals and choose your destiny wisely, today!
 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment