Tuesday, July 10, 2012

Re: RG2011... Jihad Perlu Izin & Arahan Pemerintah

 

Kelakar!!!!.......itu kalau pemerintah yang melaksanakan Islam sepenuhnye. Kalu pemerintah tolak sebahagian hukum Allah, macam mana?

From: shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com>
To: "chainz_of_frenz@yahoogroups.com" <chainz_of_frenz@yahoogroups.com>; "Idaman_Group@yahoogroups.co.uk" <Idaman_Group@yahoogroups.co.uk>; "jarum_emas@yahoogroups.com" <jarum_emas@yahoogroups.com>; "MalaysiaNews@yahoogroups.com" <MalaysiaNews@yahoogroups.com>; "pakbelang@yahoogroups.com" <pakbelang@yahoogroups.com>; "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>; "SahabatInteraktif@yahoogroups.com" <SahabatInteraktif@yahoogroups.com>
Sent: Sunday, 8 July 2012, 18:44
Subject: RG2011... Jihad Perlu Izin & Arahan Pemerintah

 

Jihad Perlu Izin & Arahan Pemerintah

Dr. Fadlan Mohd Othman
Jika jihad tidak perlu kepada pemerintah, banyak sekarang ini yang berlaku antaranya ada yang menamakan dirinya'jamaatul takfir wal hijrah' maksudnya kumpulan takfir yang mengkafirkan dan yang berhijrah. Mereka tidak berhenti disitu, mereka juga sampai ke tahap memerangi orang Islam. Perkara seperti ini banyak berlaku di Algeria. Sesiapa masuk sahaja tentera kerajaan, selepas itu keluar sahaja dia perlu dibunuh. Jika kita lihat mengapa mereka menutup mata seperti ninja? Ini kerana mereka tidak mahi dikenali mukanya. Jika kenali mukanya mungkin esok dia akan mati.
Ini berlaku kerana jemaah jihad ataupun dipanggil jemaah yang tidak tertakluk kepada pemerintah ini, dia akan pergi dan bunuh. Ini adalah satu masalah juga bahawa jika jihad tidak perlu kepada pemerintah. Mereka menyatakan sesiapa mana-mana kumpulan itu sudah boleh mengeluarkan satu arahan untuk berjihad. Sedangkan yang sebenarnya seperti hadith yang kita sebutkan tadi,
" diperangi dibawah naungannya ataupun dibelakangnya"
Dengan itu ulama kita telah banyak menyatakan tentang perkara ini daripada dahulu sehingga sekarang. Antara yang terkini adalah Syeikh Solleh Fauzan al-Fauzan hafidzahullah, Syaikh al-Uthaimin dan lain-lain. Dengan itu juga timbul masalah pengebom berani mati. Adakah itu sebahagian daripada jihad?

--
More story log on to
http://www.bazookapenaka.com/






__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment